Calea Bogdăneștilor va avea, după o investiție de peste 30 de milioane de euro, câte două benzi pe sens, linii de tramvai înierbate pe mijloc și trotuare și piste de biciclete. Ana Munteanu spune că aceste decizii se iau fără consultarea locuitorilor orașului. Proiectul reabilitării și lărgirii Căii Bogdăneștilor este derulat de Primăria Timișoara.
„Astăzi, Facebook mi-a amintit că se împlinesc fix doi ani de când am preluat coordonarea proiectului Verde pentru Biciclete. În tot acest timp am crezut sincer că am reușit să deschid un dialog constructiv cu reprezentanții administrației locale pe subiectul infrastructurii velo din Timișoara. Acum aflu din presă despre acest proiect și sunt șocată. Nu știm cum o să arate proiectul, cum o să arate pistele, ce dimensiuni o să aibă, din ce materiale o să fie realizate… nu știm absolut nimic. Această lipsă de transparență și de consultare mă sperie profund. Se iau decizii care vor schimba fața orașului, pentru locuitorii orașului, dar fără consultarea acestora. Să fim bine înțeleși – proiectul este posibil să fie foarte bine gândit, la fel cum poate foarte bine să fie un eșec. Dar dacă există un moment ideal în care se pot aduce îmbunătățiri… acesta este momentul – cât timp el e încă pe hârtie și nu după inaugurarea lucrării”, a scris Ana Munteanu pe Facebook.
Ana Munteanu își amintește cum a fost invitată la o discuție cu un dezvoltator local privat doar ca să arate reprezentanților bicicliștilor cum s-a gândit să realizeze pistele de biciclete în complexul pe care urma să-l ridice.
„Am oferit un punct de vedere legat de materialele care urmau să fie folosite pentru realizarea pistelor și apoi i-am felicitat pentru abordarea pe care au avut-o consultându-ne. Pot să pun pariu că atunci când o să fie inaugurată lucrarea de infrastructură velo cu pricina nu o să abia nimeni ce să-i reproșeze și asta nu pentru că e cine știe ce filosofie la mijloc, ci pentru că nimeni nu poate să se priceapă la toate și e sănătos să facem fiecare ce știm mai bine și să colaborăm între noi! Se repetă greșeli din trecut (vezi lucrarea de la Popa Șapcă) și nu pot să înțeleg de ce nu se învață nimic din ele. Doamne, abia aștept ziua în care nu o să mai existe această teamă de colaborare. În care cu toții, indiferent ce culori avem, vom lucra doar cu dorința de «mai bine» – fără orgolii, temeri și ură”, a spus Ana Munteanu.
Articole pe aceeași temă:
Prima stradă din Timișoara cu piste de biciclete late și treceri line. Se fac tot pe trotuar
Trimite articolul
XStati linistiti, e doar o promisiune, nu se va face nimic, doar bani pentru studii, apoi…pauza.
Trotuarul nu e pista de biciclete, e o aberatie, nici pietonii nu merg linistiti si biciclistii tot asa sunt stresati sa nu ii acroseze.Dar se persista in prostie doar ca da bine in statistici si in laudarosenia primarului, sa treaca acolo cat mai multi kilometrii de asa zise piste
si asa nu sunt folosite pistele , toti circula pe carosabil, ar fi trebuit o lege care sa/i sanctioneze acolo unde sunt piste ,iar biciclistii circula pe carosabil. Acum vad ca trebuie si o aprobare de la” coana Mita biciclista”
Biciclistii si trotinetistii nu vor fi niciodata multumiti, astia vor sa circule numai ei prin oras.