Consilierii locali au votat marți, 16 ianuarie, o hotărâre care ar permite copiilor de la Grădinița cu Program Prelungit (PP) nr. 19 să rămână în aceeași locație pentru încă câteva luni. De fapt, aleșii locali au împuternicit – după cere legea în astfel de situații – Comisia de negociere cu terții să negocieze închirierea imobilului situat în Timişoara, str. Martir Leontina Bînciu nr. 5, în care se desfășoară activitatea Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 19 pe o perioadă de minim patru luni. Până acum, aceeași comisie nu reușise să înduplece proprietarul.
„Ar fi trebuit ca până undeva la sfârșitul anului, în 29 decembrie, să fi fost evacuați de acolo, dar după multe discuții am reușit să îi convingem pe proprietari să păstrăm o legătură și să avem o relație corectă, să rămânem acolo încă o perioadă. De asemenea, să negociem un contract, o prelungire de contract la cuantumul evaluării ultimei evaluări, care a fost făcută acum un an de zile, pentru prelungirea chiriei. O prelungire care să fie doar pe câteva luni, precum spune și în proiectul de hotărâre, urmând ca grădinița să se mute în clădirea fostului inspectorat (școlar – n.r.) județean, aici, pe C.D. Loga, unde am ajuns la un acord de principiu cu Mitropolia Banatului pentru închirierea clădirii, dar mai e nevoie de finalizarea procedurii pentru închiriere, valoare și aprobarea, în final, în consiliul local.
Deci, undeva săptămâna viitoare sau în cursul lunii ianuarie va veni și acest contract de închiriere pentru clădirea de pe Loga în consiliul local. Vreau să vă spun de pe acum acest fapt: mutarea planificată de către noi a grădiniței din actuala locație în noua locație vrem să se întâmple undeva în luna de vacanță din februarie, adică în săptămânile de vacanță din februarie, adică în ultimele două săptămâni din februarie”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Amendament cu cântec
În timpul plenului, viceprimarul Lațcău a venit și cu un amendament. Unul care ar permite primăriei să plătească retroactiv sumele datorate proprietarului pentru perioada în care grădinița a funcționat în aceeași locație după expirarea ultimului contract. O partea a celorlalți consilieri locali s-au îndoit că plata retroactivă ar fi legală, în condițiile în care nu a existat vreun contract pentru perioada amintită.
„Vreau, de asemenea, să fac un amendament, pentru că, din păcate, noi nu am fost în întregime un partener corect în relația noastră contractuală, în sensul în care am stat o perioadă lungă, peste un an, în acea clădire, fără să avem un contract și fără să plătim chirie. În mod evident, o astfel de situație este o situație anormală pe care trebuie să o corectăm din proprie inițiativă. Nu de alta, dar e clar că, în instanță, într-un proces, am pierde și ne-am alege și cu penalități. (…) Un astfel de amendament a mai fost votat o dată, acum un an și ceva. Din păcate, (atunci – n.r.) nu am reușit să închidem contractul. Acuma vom reuși și v-aș ruga să aprobați acest amendament ca să ne putem plăti din urmă chiria pe care nu am plătit-o, să nu fim în situația în care la un moment dat să plătim accesorii și penalități”, și-a explicat viceprimarul decizia.
Practic, Lațcău a propus ca primăria să plătească chiria stabilită în 2021, când a fost semnat ultimul contract de închiriere – și pentru perioada 23 noiembrie 2022 – 31 ianuarie 2024. Suma ar fi de aproximativ 50.000 de euro, înțelegerea de atunci fixând o chirie lunară de 4.100 de euro. Unii consilierii locali, însă, au avut câteva semne de întrebare cu privire la această inițiativă.
„Să fim foarte atenți că nu știu în ce măsură este legal un astfel de amendament. (…) Că a mai fost votat o dată nu e o certitudine vizavi de legalitate”, a spus Roxana Iliescu (PRO România).
„Acest proiect are aviz, într-adevăr, dar fără acest amendament și aș vrea, pentru că domnul Șuli (secretarul general al primăriei – n.r.) este la bază jurist. Să ne spună dânsul dacă din punct de vedere al legislației în vigoare putem vota astăzi un amendament care să implice un contract care nu există și să dăm niște bani”, a spus și Adrian Lulciuc (PNL).
„De ce nu s-a reglementat în decursul anului trecut mai devreme această situație, fie și cu ieșirea din acest contract cadru care, de fapt, nu mai există de vreo doi ani și jumătate și atunci poate cuantumul sumei pe care o votam acum nu era atâta de mare”, a spus și Radu Țoancă (PSD).
De aici, discuțiile au degenerat puțin. În orice caz, după ce apele s-au mai liniștit, au mai intervenit și primarul Dominic Fritz și viceprimarul Cosmin Tabără, ambii spunând că s-a făcut tot posibilul pentru rezolvarea cât mai rapidă a situației. Într-un final, a fost lăsat să ia cuvântul de câteva ori și secretarul general Caius Șuli. Lămurirea dată de acesta, însă, nu a fost foarte categorică. Pe scurt, într-adevăr, teoretic nu se poate face o plată retroactivă, dar cumva tot trebuie plătită o sumă pentru perioada în care grădinița a folosit clădirea.
„Eu am spus că nu se poate retroactiva, dar trebuie găsit o soluție. Soluția nu este alta, un contract nou din urmă nu putem încheia și atunci trebuie să facem o plată pe care o votați dumneavoastră, în acest consiliu local, pentru perioada respectivă”, a spus, într-una dintre intervenții, Șuli.
Până la urmă, consilierii locali au votat atât amendamentul, cât și proiectul în sine.
Cadrele didactice erau pregătite să se mute
Așa cum vă informam la mijlocul lunii decembrie, reprezentanții Primăriei Timișoara au purtat discuții și au ajuns la un acord cu Mitropolia Banatului pentru ca activitatea Grădiniței PP 19 să se poată desfășura în clădirea fostului inspectorat școlar județean, de pe bulevardul C.D. Loga. În primele zile de după vacanța școlară, cadrele didactice ale grădiniței erau pregătite de mutare, însă au fost luate prin surprindere.
„Până la urmă s-au înțeles cu proprietarul. De fapt, cu reprezentanta, avocat Mihalcea. Se pare că lucrurile s-au rezolvat momentan, dar probabil că, până la urmă, tot o să ne mutăm. (…) Se pregătește acel spațiu (clădirea fostului inspectorat școlar – n.r.), pentru a obține autorizațiile și tot ce este necesar. Se pregătește și un bloc alimentar acolo. (…) Săptămâna trecută, noi ne-am despachetat pentru că nu am știut din timp util dacă (vom rămâne în aceeași clădire – n.r.). Ne-am pregătit: fiecare obiect avea eticheta lui cu sala în care urmează să fie dus (în clădirea inspectoratului – n.r.)”, a declarat, pentru Tion, Angela Borlovan, directoarea Grădiniței PP 33, cea căreia îi este arondată și PP 19.
Cum mobilierul nu era pregătit în totalitate, în urma unei întâlniri la care au participat și reprezentanții primăriei, părinților li s-a recomandat săptămâna trecută, dacă pot, să își țină câteva zile copiii acasă. Totuși, au fost câțiva, sub 20, care au fost aduși constant. De săptămâna aceasta, însă, au venit toți cei peste 120.
În ceea ce privește spațiul în care urmează să fie mutați copiii – clădirea fostului inspectorat – au fost deja rezolvate problemele cu instalația termică. Urmează ca, la subsolul clădirii, să fie amenajate și o bucătărie și alte spații administrative. Astfel, clădirea va putea prelua toate cele șase grupe ale Grădiniței PP 19. Și poate chiar încă două, fiind în total opt săli care vor fi aduse la condițiile optime pentru învățământul preșcolar.
Alte detalii despre situația de la Grădinița PP 19 puteți citi AICI și AICI.
Citiți principiile noastre de moderare aici!