„Cred că orice securizare a unei evaluări este un lucru binevenit pentru că o evaluare trebuie să fie corectă. De ce precizez acest lucru… Şcoala nu are numai menirea să realizeze achiziții în cunoaștere și în competențe. Ea are menirea să transmită și un set de valori fără de care nu ai repere în viață. Corectitudinea, cinstea, generozitatea, toleranța sunt lucruri pe care școala ar trebui să le transmită celor care îi trec pragul. Dar, fără îndoială, dezavuez exagerările și așezarea de etichete cum ar fi că ce s-a întâmplat în vamă o să se întâmple și în școli. Trebuie să le cerem și dascălilor și școlilor în general corectitudine și securizarea evaluării, dar nu trebuie să-i transformăm în ceea ce nu trebuie să fie școala”, a afirmat Andronescu.
Fostul ministru al Educaţiei a precizat că în timpul examenelor mediul pentru copii nu trebuie să fie ostil, pentru a nu fi stresaţi.
„Un examen nu este un demers care îl face o mașină. Pui mașina în priză și ea începe să lucreze. Un examen înseamnă să-i creezi celui pe care îl evaluezi un mediu care să nu-i fie ostil, cu care să fie obișnuit și care să nu-l streseze. Ca dascăl, întotdeauna ai grijă de aceste lucruri. Securizez examenul, dar în același timp ai grijă să nu stresezi elevul care trebuie să dea un randament maxim din ceea ce poate. Or, din calitatea mea de profesor, pot să vă spun că, întotdeauna, în situația de examen, stresul îl determină pe elev să nu obțină randamentul lui maxim, potrivit efortului pe care l-a făcut pentru învățare”, a mai spus Andronescu.
Ea a precizat că atunci când este în sala de clasă este neiertătoare cu elevii care copiază, însă nici nu le creează condiţii de stres în plus la examene.
Citiți principiile noastre de moderare aici!