Primăria Timișoara a organizat mai multe întâlniri cu locuitorii din zona Pieței Mocioni pentru a prezenta proiectul de regenerare urbană a acesteia. Nu toți s-au arătat prea încântați de intențiile municipalității și ale proiectantului. Unul dintre aceștia a fost și revoluționarul Corneliu Vaida, care s-a implicat de-a lungul timpului în mai multe inițiative ale comunității.
Deși modificată pe alocuri după întâlnirile cu cetățenii, acum când este aproape de aprobare, documentația este din nou criticată de Vaida. La fel și ideea „Magistralei Verzi”, proiect care va fi corelat cu regenerarea urbană. Revoluționarul revine cu constatările și observațiile făcute și anterior.
„Am participat si eu, alături de alți zeci locuitori ai zonei la prima întâlnire, unde am constatat că proiectantul nu era din Timișoara şi habar nu avea nici de tradițiile şi obiceiurile locale, nici de date esențiale, precum media de vârstă a riveranilor sau de necesitățile acestora!
O primă observație a fost faptul că desființarea sensului giratoriu din piața Mocioni /Küttl obliga pe cei care vin cu autoturismele dinspre centrul orașului şi vor sa ajungă la biserica din Küttl trebuie să meargă taman până la sensul giratoriu Bd. 16 Decembrie 1989 – bd. Iuliu Maniu – Calea Sagului! Pe bune!
O a doua observație nu mai puțin importantă e că datorită «magistralei verzi», se vor desființa TOATE parcările de pe bd. 16 Decembrie – fără a se creea noi locuri de parcare în imediata proximitate”, a scris luni acesta într-o postare pe rețelele de socializare.
Vaida mai amintește că la prima dezbatere, o persoană importantă din administrație – „nu spun (deocamdată!) cine” – a vorbit despre parcările de pe splaiul Tudor Vladimirescu ca alternativă pentru cele desființate – ceea ce însă ar fi însemnat și „cam un kilometru” de mers pe jos, lucru cu atât mai greu pentru pensionari – și circulația prin jurul Colegiului Național Bănățean.
„Deci, dacă administrația asta locală e în slujba cetățenilor, eu am pretenția să ne ușureze viața – nu să ne-o îngreuneze! Va urma”, concluzionează Vaida.
Documentația, aproape de aprobare
Vă amintim prima dezbatere pe tema regenerării urbane a zonei Mocioni s-a desfășurat în iunie 2023. Atunci, pe lângă criticile lui Corneliu Vaida au fost adresate și altele. Majoritatea, legate de circulația rutieră și locurile de parcare prevăzute în noua viziune asupra pieței și zonei din jur. Au fost și opinii pozitive, dar per total, participanții au fost mai degrabă nemulțumiți.
Se organizase, pe finalul aceleiași luni și o a doua întâlnire cu locuitorii din zonă. De altfel, sugestii au putut fi făcute și pe platforma online a primăriei.
Vă amintim, contractul pentru documentația tehnică și de proiectare a fost semnat în decembrie 2022 cu firma Total Business Land SRL din Alba Iulia, singura care se înscrisese la licitație. Valoarea era de 981.052 de lei (puțin sub 200.000 de euro), cu TVA, iar durata, de 48 de luni, în acest termen fiind inclusă și asistența tehnică pe parcursul execuției.
Proiectul de modernizare vizează zona din jurul Pieței Alexandru Mocioni, Parcul Doja și Podul Maria. Scopul final este „creșterea atractivității și calității vieții în Iosefin”. Această investiție va fi corelată și cu investițiile de la pasajul și podul de la Solventul, dar și cu eventuala Magistrală Verde.
Sâmbătă, 12 octombrie, primarul Dominic Fritz a anunțat că a fost primti și ultimul aviz necesar, cel de mediu, iar acum documentația mai are nevoie doar de aprobare în Consiliul Local Timișoara.
Trimite articolul
XVoi ati observat ca a venit Fritz (non-Timisoarean) si desfiinteaza cam tot ce definea Timisoara?
Nu zic ca Piata 700 era mandria orasului, nici ca masinile sunt un dat de la Dumnezeu sau sunt un simbol al nostru sau ne definesc in vreun fel, dar asa le stie el pe toate si toti trebuie sa joace cum ne canta…
Clar uita ca e in slujba cetateanului, ca mai intai sunt orasenii, apoi e orasul. Oras care e al nostru, nu al lui.
Acum mai multe nu zic, dar va urma.
-
Absolut adevarat. Incearca sa ne impuna fetisurile lui cu trotinete, biciclete si banci pe strada si ura impotriva masinilor, de parca am fi pensionari in parc la Buzias, la tratament.
Întâlnirile cu timisorenii sunt de tipul “va aducem la cunoștință că….”, nu discuții constructive din care sa rezulte oameni mulțumiți. Doar viitoare afaceri profitabile pe strazile cu regim shared-space. Și la regenerarea din Traian e la fel. Dictatură.