Primăria Timișoara a organizat mai multe întâlniri cu locuitorii din zona Pieței Mocioni pentru a prezenta proiectul de regenerare urbană a acesteia. Nu toți s-au arătat prea încântați de intențiile municipalității și ale proiectantului. Unul dintre aceștia a fost și revoluționarul Corneliu Vaida, care s-a implicat de-a lungul timpului în mai multe inițiative ale comunității.
Deși modificată pe alocuri după întâlnirile cu cetățenii, acum când este aproape de aprobare, documentația este din nou criticată de Vaida. La fel și ideea „Magistralei Verzi”, proiect care va fi corelat cu regenerarea urbană. Revoluționarul revine cu constatările și observațiile făcute și anterior.
„Am participat si eu, alături de alți zeci locuitori ai zonei la prima întâlnire, unde am constatat că proiectantul nu era din Timișoara şi habar nu avea nici de tradițiile şi obiceiurile locale, nici de date esențiale, precum media de vârstă a riveranilor sau de necesitățile acestora!
O primă observație a fost faptul că desființarea sensului giratoriu din piața Mocioni /Küttl obliga pe cei care vin cu autoturismele dinspre centrul orașului şi vor sa ajungă la biserica din Küttl trebuie să meargă taman până la sensul giratoriu Bd. 16 Decembrie 1989 – bd. Iuliu Maniu – Calea Sagului! Pe bune!
O a doua observație nu mai puțin importantă e că datorită «magistralei verzi», se vor desființa TOATE parcările de pe bd. 16 Decembrie – fără a se creea noi locuri de parcare în imediata proximitate”, a scris luni acesta într-o postare pe rețelele de socializare.
Vaida mai amintește că la prima dezbatere, o persoană importantă din administrație – „nu spun (deocamdată!) cine” – a vorbit despre parcările de pe splaiul Tudor Vladimirescu ca alternativă pentru cele desființate – ceea ce însă ar fi însemnat și „cam un kilometru” de mers pe jos, lucru cu atât mai greu pentru pensionari – și circulația prin jurul Colegiului Național Bănățean.
„Deci, dacă administrația asta locală e în slujba cetățenilor, eu am pretenția să ne ușureze viața – nu să ne-o îngreuneze! Va urma”, concluzionează Vaida.
Documentația, aproape de aprobare
Vă amintim prima dezbatere pe tema regenerării urbane a zonei Mocioni s-a desfășurat în iunie 2023. Atunci, pe lângă criticile lui Corneliu Vaida au fost adresate și altele. Majoritatea, legate de circulația rutieră și locurile de parcare prevăzute în noua viziune asupra pieței și zonei din jur. Au fost și opinii pozitive, dar per total, participanții au fost mai degrabă nemulțumiți.
Se organizase, pe finalul aceleiași luni și o a doua întâlnire cu locuitorii din zonă. De altfel, sugestii au putut fi făcute și pe platforma online a primăriei.
Vă amintim, contractul pentru documentația tehnică și de proiectare a fost semnat în decembrie 2022 cu firma Total Business Land SRL din Alba Iulia, singura care se înscrisese la licitație. Valoarea era de 981.052 de lei (puțin sub 200.000 de euro), cu TVA, iar durata, de 48 de luni, în acest termen fiind inclusă și asistența tehnică pe parcursul execuției.
Proiectul de modernizare vizează zona din jurul Pieței Alexandru Mocioni, Parcul Doja și Podul Maria. Scopul final este „creșterea atractivității și calității vieții în Iosefin”. Această investiție va fi corelată și cu investițiile de la pasajul și podul de la Solventul, dar și cu eventuala Magistrală Verde.
Sâmbătă, 12 octombrie, primarul Dominic Fritz a anunțat că a fost primti și ultimul aviz necesar, cel de mediu, iar acum documentația mai are nevoie doar de aprobare în Consiliul Local Timișoara.
Trimite articolul
XVoi ati observat ca a venit Fritz (non-Timisoarean) si desfiinteaza cam tot ce definea Timisoara?
Nu zic ca Piata 700 era mandria orasului, nici ca masinile sunt un dat de la Dumnezeu sau sunt un simbol al nostru sau ne definesc in vreun fel, dar asa le stie el pe toate si toti trebuie sa joace cum ne canta…
Clar uita ca e in slujba cetateanului, ca mai intai sunt orasenii, apoi e orasul. Oras care e al nostru, nu al lui.
Acum mai multe nu zic, dar va urma.
-
frigz n-a venit, a fost trimis, e o diferenta🤪
-
bine spus ,a demolat piata Aurora monument patrimoniu UNESCO.
A demolat piata 700 .
A demolat garajele und ese intilneau vecini la o bere si unde mai repara Dorel cite ceva in cartier.
Chiar ne batem joc ? -
Am observat.
Am mai observat ca au fost si altii, timisoreni sau nu, colegi de banca cu Nicu Covaci sau nu, care au desfiintat ce era “timisorean”.
Citi mai tin minte ca de la Maniu pina la Preyer era parc, cu arbori inalti cit casele? Pe ala cine l-a ras, ce nume purta?
Casele vagon din piata Histria, din Lunei, alta zona verde disparuta, cine a emis aprobarile?
Casa prietenei mele din copilarie de pe Vasile Adamachi 3, cine a demolat-o si ce a trebuit sa faca pentru a primi permisiunea de a-si ridica vila cubista actuala?
Hardughia lui Nicu Bitea de pe Memorandului, in plin “Ansamblul urban I”, zona protejata, cod LMI TM-II-a-B-06099, cine i-a dat autorizatiile de demolare, de constructie cind teoretic nu poti sa-ti schimbi nici caloriferele din casa fara avizul Ministerului Culturii? Ha?
Etc…
Procesul de regatenizare al Timisorii nu a inceput o data cu Fritz. As zice ca a inceput chiar de la 1918 iar azi se apropie de sfirsit: o Strehaie cu juma’ de milion de locuitori.
-
Absolut adevarat. Incearca sa ne impuna fetisurile lui cu trotinete, biciclete si banci pe strada si ura impotriva masinilor, de parca am fi pensionari in parc la Buzias, la tratament.
Auzi frate ce tampenie. Nu a tinut seama de varsta celor din cartier. Ca pentru batrani si lenesi faci ceva de viitor. Sa nu stea in centru daca nu vor sa mearga pe jos.
-
sau am putea interzice ceva unde stai tu; si gasim noi un motiv😂🤣😂🤪
Tradițiile și obiceiurile locale de pe vremea revoluționarului Vaida nu au cum să fie parcările și sufocarea orașului cu câte unul într-un coteț pe patru roți, în care ar încăpea măcar vreo 10 porci. Se pare că boul are certificat de la FSN, privilegiatul a ajuns boșorog cu mașină și nu mai știe să meargă pe jos sau cu tramvaiul, e sub demnitatea lui de revoluționar de căcat. Auzi, tradițiile…
-
Ce frumos te exprimi, anonima mica si agresiva!
ASTA SPUNE TOT DESPRE TINE!-
Dl. Vaida, unde erati cand Robu venise cu proiectul podului peste Bega, in prelungirea pasajului Jiul, cu descarcare a traficului pe strada Miron Costin, o strada de case? Va intreb in calitate de locuitor in zona…
-
Fritz, care este un diletant cazut in politichia din Romania , are ca pregatire notabila functia de secretara la un fost presedinte din Germania ( acolo unde presedintii sunt doar de forma si nu a nici o implicare, si nu a auzit nimeni de ei ), si arhitectul sef Almajan , care a lucrat pentru Tender, infractor condamnat.Voi ce credeati ca se va intampla cu acel proiect ? Ati vazut vreo propunerea facuta de Almajan care sa aiba vreo valoare ? Oamenii sunt acolo sa puna mana pe banii grei din imobiliarele din Timisoara. Proiectele cu multi bani trec prin fosta firma a lui Almajan. Vreo problema ? Nici una . Fritz are dosar penal dar tot e votat de timisoreni de parca ar fi cineva. Le puteti multumi tuturor celor care au votat aceste aberatii in functii. Distrugerea Timisoarei este cu un pas inainte. O sa muriti de foame pana veti ajunge la prima farmacie sau la primul magazin. Adio masini, o sa mergeti cu masina doar in vis ! Vrei sa fii sarac si prost ? Voteaza in continuare USR. Timisoara e vaca de mult a USR, care trage bani multi.
-
Sigur cetățene, nu clanurile rrome au pus mina pe cel puțin 150 de case din patrimoniu în colaborare cu primăriile Ciuhandru/Robu, nu, ăștia de la USR sunt de vină ca distrug orașul. Cum ar zice Valeriu Nicolae, hai s…..
Întâlnirile cu timisorenii sunt de tipul “va aducem la cunoștință că….”, nu discuții constructive din care sa rezulte oameni mulțumiți. Doar viitoare afaceri profitabile pe strazile cu regim shared-space. Și la regenerarea din Traian e la fel. Dictatură.
-
pai transparenta nu e negociabila!😂🤣😂🤪 ce vrei mai mult decat sa fii informat ce ti se va impune?
Nu, modernizată ci…adusă la înfățișarea de dinainte !!! Tramvaiele lângă trotuare, parcul superb din mijloc și…(modern) o parcare subterană cât lungimea parcului !!! Nu poți combina ,,modernismul” cu arhitectura de-acolo !!!!!
Bravo Fritz. Zi-le bine, Vaida e un pseudo timisorean. Majoritatea oltenilor din oras sunt mai timisoreni ca Vaida asta. Un xenofob batut in cap care a ramas cu mintea in anii 70
Daca Vaida vrea proiectant din TM, de ce nu s-a aruncat el la licitate acum 2 ani. Sau e pus cumva de prietenasii lui de la pnl sa puna bete in roate?
-
pentru simplu fapt că a fost atribuire directă…
-
Pentru simplul fapt că mințiți, deoarece a fost LI-CI-TA-TIE cum ii place să scrie domnul Robu.
-
Sunt anti masini, dar sunt pro parcare, trebuie gasite solutii de parcare cu plata, fara, nu-mi pasa, sa construiasca o parcare in apropiere….si nu, 500m nu-i departe pt o parcare, daca esti prea lenes sa mergi 500m mori! Solutia parcarile pe splai ii inexistenta, splaiul deja ii plin de masini, fiind o zona istorica merita cat mai mult spatiu verde si pietonal
“Nu toate lumea, însă, este mulțumită de felul în care este propusă modernizarea zonei.” – cand ati vazut ultima oara sa fie toata lumea multumita de ceva, oricare ar fi acel ceva? 🙂
Proiectul este o aberatie progresista care nu are alt merit decat acela de a se alinia la directivele ideologice ale Agendei 2030.
Tehnic vorbind, dupa ce orasul va fi paralizat multi ani de cosntructia acestei aberatii, la final traficul va fi sufocat definitiv.
“O banda de circulatie”, “semafoare” si “reducerea poluari”i – nu au ce cauta in aceiasi fraza.
Nu ii pasa nimanui de poluare, altfel ar fi sesizat ca semaforizarea excesiva fix la asta duce.
Transport in comun? Nu exista!
Biciclete, trotinete!? Nu se pot folosi tot anul, nu le poate folosi toata lumea! Numai rezistii pot gandi altfel. Tot aud mantra “mai circulati cu bicicleta”, emisa la nesfarsit de oligofreni. Pai nu putem TOTI, MEREU!
Circulam cu masina pentru ca este comod, pentru ca avem responsabilitati si afaceri, familii, ore fixe la care sa ajungem undeva.
Daca am fi toti niste inutili cu gleznute epilate, am putea merge cu trotineta in timp ce nu producem altceva decat matreata.
fara masini in zonele istorice, copaci si multa verdeata, nu masini si betoane!
-
dap, si mai ales fara isterici care sa impuna restrictii aiurea care sa duca la ambuteiaje, viziuni eco-marxiste , si “orase de 15 minute / nu veti avea nimic si veti fi fericiti”
-
Intimplator ai idee ce înseamnă conceptul “orașul de 15 min” ? Presupun ca nu, altfel nu ai fabula în halul ăsta.
-
dap, dar neintamplator, chiar am, atat cel propus de Carlos Moreno, cat si sistematizarea comunista, ba chiar si ce au de gand ecomarxistii inteleg destul de bine si nu imi doresc. povestile astea sunt pentru naivi. sau pentru ticalosii care le planifica si ale lor portavoci. tu de care esti, naiv, ticalos, sau portavoce?
useristule.
-
-
Probabil e o noua afacere interna marca OAR. Deci bani de la timisoreni pentru arhitecti… pentru nimic.
Dl revoluționar face confuzia între ‘cetățean’ și automobilist. Automobilul este un obiect de folosință personală, deci, adăpostirea lui ar trebui să aibă o soluție de aceeași natură. Mai cu seamă când se invocă un punct de vedere “tradițional” și “istoric”.
piata maria mocioni sinaia este zona de tranzit, nu toti doresc sa mearga pe alternativa mizerabila si aglomerata zona a garii de nord. dupa ce reusesti sa treci de gara de nord, te blochezi pe strada maniu (resita). traficul prin maria este mai placut si mai liber.
sa vedem cum o sa circule pompierii pe o strada blocata de biciclistii useristi.
NU CRED CA SE VA FACE REGENERAREA PIETEI MOCIONI,CU VITEZA DE MELC CARE SE MIȘCĂ USR-ISTII NE PRINDE ANUL 2060🤣🤣