O plimbare pe linia 7 ne arată cât de bine rezistă tramvaiele Armonia la infrastructura STPT. De câteva zile, timișorenii care urcă în garnitura recent reabilitată se miră de ce sunete poate scoate tramvaiul scos pe traseu de STPT. Cauza? Ne-o spun chiar oficialii societății.
„Este vorba despre apărătoarea de lângă boghiu care freacă pe buza bandajului (roții). Mai exact, e vorba despre șuruburile care se desfac din cauza trepidațiilor de pe porțiunile de linie cale nemodernizată”, ne-a explicat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt STPT.
Reprezentanții societății susțin că situația întâlnită pe linia 7 nu prezintă pericol pentru călători. Șuruburile desfăcute au fost strânse la loc…
„Din punct de vedere tehnic sunt în regulă și pot fi scoase pe traseu, nefiind niciun pericol de deraiere sau alte evenimente care ar putea să pună în pericol siguranța călătorilor. Tramvaiul cu pricina a fost verificat în ceea ce privește zgomotul emis, șuruburile fiind strânse la loc, fiind astfel eliminat zgomotul resimțit”, ne-a mai spus purtătorul de cuvânt al Societății de Transport Public Timișoara.
De mai bine de 10 ani nu prea s-a investit în infrastructura STPT
O parte din liniile de tramvai din Timișoara au fost modernizate serios în urmă cu aproape 15 ani. Ultima linie de tramvai reabilitată a fost pe str. Ștefan cel Mare, când primăria a implementat un proiect de infrastructură, pe tronsonul Șt. O. Iosif – 1 Decembrie. O bucată din linia 7, de pe str. Aluniș, nu se știe când a fost reabilitată ultima dată sau dacă a fost modernizată vreodată.
În urmă cu aproape 15 ani, Timișoara a avut un proiect mare de modernizare a infrastructurii de transport public. S-au investit 21 de milioane de dolari de la Banca Europeană de Investiții și 29 de milioane de dolari din surse proprii. Vorbim despre reabilitarea a 40,12 km de linie cale simplă tramvai, 38,9 km rețea de contact, 48 km cabluri de alimentare electrică, 23,5 km cabluri alimentare substații electrice și modernizarea a 9 substații de redresare.
În 2004 fuseseră modernizate următoarele trasee: Bd. 16 Decembrie – Piața Mocioni – Piața Maria – str. Gh. Doja – Piața Bălcescu (2,69 km), str. I. Barac – str. Preyer, până la Bd. Dâmbovița (2,84 km), Bd. Tinereții, între Gen. Dragalina și str. Preyer (0,78 km), str. 1 Decembrie, de la Piața Bălcescu și intersecția cu Calea Buziașului (5,42 km) și str. Mihail Kogâlniceanu, între str. Avram Imbroane și Podul Traian (2,44 km).
De menționat că imaginile de la finalul acestui material au fost filmate pe str. Gh. Doja.
Tot în 2004, mai exact în luna mai, Primăria Timișoara ne anunța că urmează lucrări și la alte tronsoane, în cadrul aceluiași proiect: pe str. Bogdăneștilor – Brediceanu – 9 Mai – Eminescu – Revoluției – Pod Decebal (5,52 km), pe str. Nemoianu – Ferdinand – Podul Traian (1,858 km), pe Bd. Dâmbovița (2,716 km), pe Bd. Liviu Rebreanu (parțial între intersecția Calea Șagului și str. Drubeta – 2,956 km), pe Bd. Liviu Rebreanu și Bd. Iosif Bulbuca (5,6 km), pe str. Drubeta (parțial) și pe str. Independenței (2,962 km), pe str. Dacilor, inclusiv în Piața Traian (1,1 km), pe str. Ion Mihalache (intersecția cu str. A. Șaguna (0,98 km) și pe str. A. Șaguna, str. Dorobanților, intersecția Gen. Econom (2,26 km).
Oficialii primăriei se lăudau în urmă cu aproape 15 ani că au înlocuit întreaga infrastructură tehnică, adică rețelele de apă și canal, de gaze naturale, dar au făcut și lucrări la căile rutiere, parcaje și zone verzi. Mai mult, pentru realizarea liniei s-ar fi folosit un sistem modern care reduce șocurile și vibrațiile de tramvaie.
Vă reamintim, linia 5 a fost desființată de STPT la 1 septembrie 2017, pentru că autoritățile nu au fost în stare să lanseze un proiect de reabilitare a acesteia. Tramvaiele care mergeau în Ronaț au fost înlocuite de autobuze, apoi de minibuze.
Primăria Timișoara ar trebui să depună în această perioadă mai multe proiecte pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Timișoara. Municipalitatea vrea să schimbe liniile de tramvai de pe Bd. Cetății, cu fonduri europene, dar și pe cele de pe Calea Bogdăneștilor și Stan Vidrighin.
Oficialii STPT ne spuneau recent că au rămas cam 36 de km de linie cale simplă nemodernizați. Potrivit primarului, Stan Vidrighin nu se face pe fonduri europene, pentru că majoritatea banilor alocați Timișoarei pe POR vor fi folosiți pentru achiziția de tramvaie noi. Nicolae Robu spune că se vor face intervenții și la cablurile de contact pentru troleibuze, dar doar acolo unde se impun intervenții.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2096066″]
[related-post post_id=”2131319″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!