Consiliul Județean Timiș (CJT), lider de proiect, a semnat parteneriate cu județele Arad, Caraș-Severin și Hunedoara.
Traseul va avea 1.837 de kilometri pentru bicicliștii pasionați de pedalare din vestul țării. În Timiș, aceștia vor avea la dispoziție un traseu de 440 de kilometri.
Aurica Zamfiroiu, coordonatorul Serviciului Managementul Proiectelor din cadrul CJT, a precizat că în Timiș viitoarea pistă include traseul EuroVelo 13, iar în celelalte județe Via Transilvanica, zona Carpatica și zona Râuri.
„Deși par mulți kilometri, având în vedere că suntem acum la un proiect care include 3.000 de kilometri la nivel național, județul Timiș are cei mai mulți kilometri din EuroVelo din pe suprafața unui județ. După aplicare (n.r. – pe PNRR) totul va fi concurențial, se va da punctaj, am inclus tot EuroVelo 13, am încercat să ne atingem toate punctele de interes și ne-am unit cât am putut de mult, de la intrare în Arad înspre EuroVelo 13 și ne-am unit cu câte localități am putut. Am primit telefoane de la unele primării că de ce n-am trecut și pe acolo. N-am putut să ne extindem prin tot județul pentru că suntem limitați oarecum de punctaj”, a spus, vineri, Cristian Moș, vicepreședintele CJ Timiș.
Consilierul liberal Marius Hiticaș a vrut să afle dacă traseul de cicloturism trece și prin comuna Cenad.
Vicepreședintele CJ Timiș Cristian Moș a precizat că pista de biciclete va intra în Timiș din județ Arad pe la Sânpetru și traseul continuă spre Periam-Saravale-Sânnicolau Mare-Dudeștii Vechi-Beba Veche-Valcani și ajunge în comuna Comloșu Mare, unde începe traseul EuroVelo 13, apoi traseul continuă spre Moravița și Jamu Mare, de unde trece în județul Caraș-Severin. Apoi, traseul continuă din nou în Timiș prin Victor Vlad Delamarina, Lugoj, Margina, Bârna, Fârdea, merge spre Curtea și iese din nou înspre Hunedoara și Arad.
„Ceea ce este dorit, dinspre Timișoara să se iasă spre vamă, Sânnicolau-Cenad, este o pistă dorită de timișeni și timișoreni, dar nu poate fi inclusă în această aplicație pentru că altfel pierdem punctaj. Noi trebuie să rămânem lipiți de EuroVelo13, care este stabilit la nivel european. Vom aplicat și pentru legătura Timișoara-vama Cenad”, a precizat vicepreședintele CJT.
În replică, Hiticaș a spus că i se pare deplasat ca Ungaria având pistă de biciclete până la Vama Cenad, noi să nu facem această legătură.
Consilierul județean Ioan Sorincău (PSD) a propus ca bucata de pistă spre Cenad de care ar fi mare nevoie să fie inclusă anul viitor în bugetul CJT.
Cristian Moș a precizat că fie din fonduri europene sau resurse proprii ale administrației județene va fi asigurată legătura Timișoara-Cenad pentru bicicliști.
De asemenea, consilierii locali au aprobat vineri, 9 decembrie, participarea Municipiului Timișoara, alături de celelalte unități administrativ-teritoriale din cadrul județului Timiș și din județele învecinate, la implementarea proiectului „Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic”.
Ruta EuroVelo 13 traversează județul Timiș și poartă numele de „Iron Curtain Trail – Ruta Cortinei de Fier”. Este cunoscută la nivel european pentru că străbate o rută care se întinde de la Marea Barents până la Marea Neagră, pe un traseu de mai mult de 9.950 de kilometri. 50 dintre aceștia străbat și Timișul.
Pe aceeași temă:
Aproape 450 km de traseu pentru biciclete în Timiș, amenajat cu bani din PNRR
Timișoara și alte localități din județ, incluse pe ruta EuroVelo 13
Trimite articolul
XDaca fac lucrari ca pe pista de biciclete existenta pana la Otelec, ……ca e dezastru cum arata!
Reparati pista de biciclete internationala TM – Zrenjanin ! + deschideti naibii frontiera non stop…nu doar 1 data pe an in scop electoral ! !!!!!!!!!!!!!!!!
Politicienii se lauda tot timpul cu viitorul, deoarece prezentul e mai slab la oportunitati. Daca nu se face, gasesc ei un vinovat, daca se face se mai lauda inca o data(desi mai rar se face)…