Întârzierile în remiterea facturilor nu sunt un fapt neobişnuit pentru E.ON Gaz, în decursul timpului înregistrându-se în mai multe rânduri asemenea situaţii. Spre deosebire de cazurile anterioare, acum însă nu putem merge la casierii pentru a plăti contravaloarea consumului de gaz, fie el şi unul aproximativ, pentru un motiv simplu: acestea nu mai există.
Iar la ghişeele de bancă, la PayPoint-uri sau dacă vor să apeleze la celelalte modalităţi de plată, timişorenii au nevoie de document, de factură.
Care este, de această dată, explicaţia E.ON pentru întârziere? Ajutoarele de încălzire, afirmă compania.
„Este prima lună în care facturile vor conţine ajutoarele de încălzire acordate conform reglementărilor în vigoare. Din cauza unor întârzieri cu care ne-au fost transmise de către instituţiile responsabile datele privind persoanele care beneficiază de aceste ajutoare, procesul de emitere a facturilor a fost decalat. La acest moment facturile au fost trimise către clienţi, urmând să ajungă la destinatari în perioada următoare”, explică reprezentanţii E.ON Gaz.
Cu sau fără explicaţii, timişorenii au fost nevoiţi să ia drumul Centrului de Relaţii Clienţi, pentru a sesiza întârzierile şi a obţine copia facturii. O decizie puţin inspirată, dacă luăm în considerare că incinta era deja bine populată cu cei veniţi să-şi încheie contractele de furnizare, speriaţi de somaţiile ce le-au parvenit la domiciliu în care erau ameninţaţi cu sistarea gazului.
După cum se vede, corespondenţa E.ON către abonaţii funcţionează perfect când e vorba de somaţii. Cu facturile, însă, merge mai greu.
Aglomeraţia nu a fost însă singurul incovenient pentru cei veniţi la CRC cu diverse sesizări. „Ni s-au reclamat cazuri în care reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari au fost refuzaţi în a le fi preluată şi înregistrată sesizarea, fiind condiţionaţi de semnarea contractelor. Am luat imediat legătura cu Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Timiş dar am primit răspuns că, fiind o cauză între două persoane juridice, ei nu pot acţiona”, susţine preşedintele Preşedintele Asociaţiilor de Locatari din Timişoara, Petru Olariu.
Cât priveşte problema contractelor, din punctul de vedere al E.ON Gaz, totul e în regulă. „Contractele de furnizare a gazelor naturale remise de către E.ON Gaz România către consumatori respectă prevederile cadrului de reglementare emis de către ANRE în domeniul gazelor naturale. Până în prezent Autoritatea nu ne-a comunicat faptul că este permisă desfăşurarea activităţii de furnizare a gazelor naturale în absenţa încheierii unui contract de furnizare”, au declarat cei de la companie.
Marius Horescu
Citiți principiile noastre de moderare aici!