Deschisă în cursul anului 2015, pista de biciclete construită cu bani europeni pe un program de colaborare transfrontalieră România – Serbia, între Timişoara şi graniţa cu Serbia, a fost supusă permanent „testelor” din partea şoferilor. Mulţi au considerat că pista asfaltată este numai bună pentru a fi folosită ca şi un drum alternativ pentru autoturisme, stricând carosabilul nou din cauză că drumul era construit doar pentru biciclete şi nu pentru traficul auto. Sunt 37 de kilometri, de la Podul Modoş şi până la ieşirea din ţară, iar traseul devenise locul favorit al celor dornici de plimbări pe două roţi.
La fel s-a întâmplat şi în acest sfârşit de săptămână, când numeroşi biciclişti au luat la pedalat pista construită pe digul de protecţie al canalului Bega. Doar că pe drum au avut surpriza să descopere un grup de motociclişti cu vehicule de teren, ei făceau enduro pe asfalt… Exact pe pista destinată ciclismului. Un număr de patru asemenea amatori de sporturi moto a fost surprinși de cetăţenii indignaţi, la podul pietonal de la Utvin. Ei accelerează motoarele pe pistă, după care coboară pentru câţiva metri de pe dig şi urcă a urca ulterior pe lângă piciorul podului respectiv, probabil pentru a descoperi, totuşi, cum ar trebui să fie senzaţia deplasării enduro.
E bine că măcar nu mai vedem autoturisme sau chiar utilaje agricole pe pistă, dar senzaţia fumului de motor şi a vitezei acestor mijloace de transport nu e unul plăcut pentru niciun biciclist. Din păcate, barierele montate pentru autovehicule nu pot opri şi motocicletele.
Citiți principiile noastre de moderare aici!