Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara are sediul pe Bd. Regele Carol I, la numărul 5. Se ocupă cu „prestarea serviciului de transport public local în comunele peri-urbane”, avându-l ca director executiv pe Vlad Ciprian, iar ca președinte apare în diverse acte Culiță Chiș, șeful Direcției Generale Drumuri, Parcaje și Rețele de Utilități.
Ei bine, după ce oamenii lui Robu l-au mazilit pe Ioan Goia din funcția de director al Societății de Transport Public Timișoara, fostul șef al defunctei RATT a încercat să se angajeze atât în primărie, cât și la consiliul județean. Și-a depus dosare pentru concursurile de angajare, dar nu s-a mai prezentat. Tot oamenii lui Robu i-au găsit însă un loc călduț, astfel că Goia ar fi, neoficial, șeful Asociației Societatea Metropolitană de Transport Timișoara. Informația ne-a fost confirmată oarecum de primarul Nicolae Robu, care l-a criticat vehement în repetate rânduri pe Goia, dar acum spune că se pricepe la transport.
„Se ocupă, da. Domnul director Chiș l-a numit acolo, l-a cooptat. Nu știu să spun ce funcție are. Eu eram nemulțumit de anumite lucruri, nu de tot. Nu am spus niciodată că domnul Goia nu are cunoaștere în domeniu, dar ajunsese să nu mai aibă autoritate în societate și lucrurile nu au mers bine. Asta nu înseamnă că el nu are un know-how care poate fi valorificat”, a declarat Nicolae Robu pentru tion.ro.
Ioan Goia rămăsese un simplu director la STPT, dar în aprilie a demisionat din funcție.
Primăria Timișoara s-a asociat încă din 2008 cu SMTT, ca membru fondator. În hotărârea de consiliu local de acum 11 ani scrie că persoana care reprezintă Consiliul Local în calitate de membru fondator al asociației este primarul orașului, dar „stăpân” este, de fapt, Culiță Chiș, șeful drumurilor.
„Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara vine în întâmpinarea necesităților de deplasare a cetățenilor dinspre urban spre rural și invers. Elementul care a stat la baza constituirii și care prevalează sub orice aspect în cadrul activității desfășurate de SMTT este interesul general al locuitorilor de pe raza unităților administrativ-teritoriale membre cu privire la îmbunătățirea calității, eficienței și disponibilității serviciului de transport public de persoane în condițiile unor tarife care să respecte limitele de suportabilitate ale populației, precum și caracteristicile unui serviciu de transport public de persoane cu privire la accesibilitate, frecvență bună și confort”, se arată în hotărârea din 2008.
SMTT ar trebui să fie un partener activ pentru autoritățile și/sau instituțiile interesate, iar Primăria Timișoara ar fi plătit an de an câte o cotizație de 1.000 de lei, ca membru al asociației.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/ioan-goia-mazilit-din-conducerea-stpt-culita-chis-si-catalin-iapa-mai-specialisti-la-transportul-in-comun-decat-fostul-director/2061637
Citiți principiile noastre de moderare aici!