Ultimele luni au arata, cat de repede poate sa se deterioreze un climat economic si cat de mult contează sa ai un sistem integrat care sa fie foarte flexibil și care sa-ti permită foarte ușor sa pivotezi de la comertul retail catre comertul online sau de la un business clasic de distributie, la un sistem automatizat care presupune integrarea mai multor solutii (sistem logistic, CRM, ERP, portal WEB). WinMENTOR este un sistem ERP complex si nu este gandit pentru utilizatori publici neinitiati. Sistemul este gandit ca sa fie utilizat doar de angajatii unei companii, care sunt instruiti si pregatiti pentru utilizarea programului. Dar clientii si furnizorii doresc ca in acelasi moment sa aiba acces la informatii ca si angajatii firmei prin intermediul sistemului ERP – de exemplu, sa vada in ce stadiu este o comanda, nivelul stocului si factura proforma, cu precizarea ca doresc aceste informatii in mod simplificat pe o pagina web, fara a presupune sa cunoasca termenii programului.
Comertul electronic presupune ca departamentul de IT sa construiasca doua noi canale de acces in cadrul aplicatiei – unul pentru clienti (cunoscut ca si business-to-consumer) si altul pentru furnizori si parteneri (business-to-business). Aceste doua tipuri diferite de utilizatori ai sistemului doresc informatii diferite din cadrul aplicatiei. Clientii de retail vor sa stie care este stadiul comenzii si informatii despre facturare, iar furnizorii si partenerii vor mult mai mult de atat.
Distribuitorii sistemelor ERP intampina probleme in a crea legaturi intre magazinul online si aplicatie, desi sunt constienti ca este necesara aceasta conexiune. In concluzie, companiile care vor sa desfasoara comert online se confrunta cu destule probleme de integrare pentru a face aplicatia ERP disponibila si pe pagina de web. Pentru acele companii care au avut norocul sa cumpere aplicatia ERP de la un distribuitor cu experienta in dezvoltarea de comert online, adaugarea unor aplicatii integrate de la acelasi furnizor poate fi o metoda eficienta de rezolvare a acestui neajuns. Pentru acele companii care au achizitionat sistemul ERP de la distribuitori fara experienta in dezvoltarea comertului online, singura solutie posibila ar putea fi ca angajatii sau consultantii externi sa adapteze sistemul pentru a raspunde noilor cerinte.
Oricare ar fi detaliile, integrarea ERP cu sistemul de comert electronic necesita un plan detaliat care sa asigure o implementare in directia cea buna. Aplicatiile ERP sunt mari, complexe si necesita permanent mentenanta si update-uri frecvente datorita modificarilor legislative, dezvoltarea de facilitati noi, corectarea de bug-uri, etc. De aceea este clar ca trebuei să existe o delimitare clara intre sistemul ERP si magazinul online, acesta trebuie sa fuctioneze 24/7. De aceea este necesar sa se creeze o conexiune flexibila intre sistemul ERP si magazinul online, care sa le permita sa ruleze aplicatiile de comert electronic neîntrerupt de pe pe pagina de web, in timp ce se face update la sistemul ERP pentru imbunatatirea si mentenanta lui.
Dificultatea in a face ERP si comertul online sa ruleze impreuna, mentionand si celelalte aplicatii care necesita informatii din sistemul ERP, asa cum sunt fluxul de aprovizionare si software-ul de tip CRM (Customer Relationship Management), au condus la ideea ca trebuie luat in calcul un sistem alternativ sau un software de integrare al aplicatiilor de necesare unui business. Aceste aplicatii se comporta ca niste translatori ce preiau informatia din sistemul ERP si o transforma intr-o forma ce poate fi inteleasa de catre comertul electronic si celelalte aplicatii.
Modulul de E-Commerce ERP oferit de catre compania noastra, va conecteaza magazinul sau magazinele dumneavoastra online cu modulele operationale si de contabilitate ale sistemului integrat ERP WinMENTOR.
Pentru integrarea E-Commerce, consultantii nostri vor facilitata construirea unui canal de comunicare intre platforma online si sistemul ERP, precum si o modalitate de transmitere a informatiilor din E-Commerce in modulele aplicatiei si invers.
Pe tot parcursul procesului de integrare dar si dupa finalizarea lui, website-ul va fi populat cu informatiile din sistemul ERP, confirmarea comenzilor clientilor se va face in functie de stocurile disponibile in ERP, iar in conturile clientilor din magazinul online se vor regasi informatii referitoare la statusul comenzilor din sistemul ERP.
Comenzile plasate online vor fi inregistrate in sistemul ERP in timp real si vor fi procesate si confirmate cat mai rapid de catre echipa de eCommerce. Toate informatiile sunt introduse o singura data in sistemul ERP si sunt transmise in platforma pe care este construit website-ul, pentru ca acesta sa afișeze situatia reala a stocurilor sau a listelor de preturilor.
Cu alte cuvinte, in timp ce ERP ofera suport afacerilor curente, e-business permite desfasurarea unor noi oportunitati de afaceri si insusirea celor mai moderne tehnologii de gestiune a firmelor. Astfel, tehnologiile web ofera posibilitatea construirii unor “pasarele” informationale din interiorul spre exteriorul organizatiei, a cuplarii cu sistemele informationale ale partenerilor de afaceri si dezvoltarii de piete si parteneriate electronice.
(297763)
Citiți principiile noastre de moderare aici!