În anul 2008, oficialii primăriei și cei ai RATT implementau un sistem automat de taxare, cu carduri, care funcționează și în ziua de astăzi. Prin sistemul de ticketing, specialiștii RATT ar fi trebuit să afle și care sunt cele mai solicitate linii. Cum mai exact?
„RATT va putea monitoriza fluxul de călători din mijloacele de transport în comun. Vom putea să ne dăm seama exact care sunt liniile cele mai solicitate și mai ales orele la care sunt foarte aglomerate. În consecință, conducerea regiei va ști exact care sunt orele și rutele pe care este nevoie să se introducă mijloace de transport suplimentare. Prin acest sistem de ticketing se dorește eliminarea fraudelor, pentru că mijloacele de transport în comun vor fi dotate cu traductori, care vor înregistra câți călători au urcat și câți au validat cardul”, se arată în descrierea sistemului, publicat atât pe site-ul Primăriei Timișoara, cât și pe pagina de internet a Societății de Transport Public Timișoara.
Așadar, senzorii montați în mijloacele de transport în comun pot transmite câți călători au urcat în fiecare vehicul, dar și câți au validat. La început, panourile de informare din autobuze, troleibuze sau tramvaie arătau aceste cifre, însă acum nu mai scrie nimic pe ele.
Zilele trecute, primarul Nicolae Robu ne spunea însă că și călătorii sunt de vină pentru halul în care circulă mijloacele de transport în comun, pentru că nu validează sau nu-și compostează biletele.
„Știți ce se întâmplă? S-ar putea să se și trișeze, pentru că directorul Ioan Goia întotdeauna scoate din sistemul informatic informații cu care își susține deciziile și spune «Păi dacă sunt atâția călători, eu nu pot să pun mai multe mijloace de transport pe o linie, pentru că ies în pagubă». Înseamnă că sunt cetățeni care merg fără bilet și ar trebui să-și perfecționeze sistemul de control (…) El ia datele din sistemul informatic, câți și-au validat prezența. Sistemul spune că nu sunt călători. O să cer să-mi prezinte un raport, să vedem după datele din sistem câți călători apar. Trebuie să înțelegem că și aici trebuie conștiință (…) Îndemnul este ca toată lumea să plătească, pentru că în sistem apare că este cerere mică și sunt puțini călători, și atunci numărul de mijloace de transport în comun este redus”, spunea Robu.
Întrebarea care se pune acum este: cine îi păcălește pe călători, primarul Nicolae Robu sau șeful fostei RATT? Ori amândoi.
UPDATE. Robu: Este inadmisibil să nu funcționeze sistemul
Am încercat să aflăm de la primarul Nicolae Robu cine îi păcălește, de fapt, pe călători, ori întâiul gospodar al orașului ori șeful fostei RATT, actuala Societate de Transport Public Timișoara. Primarul susține că nu știa exact cum funcționează sistemul și că îi va cere directorului societății, Ioan Goia, să îl pună în funcțiune așa cum a fost la începuturi.
„De ce m-a păcălit? Nu știu cum nu mai funcționează. Domnul Goia asta mi-a spus, o să îi cer să pună în funcțiune sistemul așa cum era. Este inadmisibil să nu funcționeze, pe noi ne interesează să plătească toți călătorii, pentru că altminteri suntem dezinformați. Așa este gândit sistemul, că așa trebuie să fie. Trebuie să funcționeze, nu există”, ne-a declarat Robu.
[related-post post_id=”1894040″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!