În urmă cu exact șase ani, consilierii locali au decis, prin HCL 599/09.12.2014, că contractele de închiriere pentru terenurile pe care sunt edificate garaje se pot încheia pe o perioadă de trei ani. Zece zile mai târziu, aleșii s-au răzgândit, prin HCL 623/19.12.2014, la propunerea fostei conduceri a primăriei, astfel că termenele contractelor de închiriere se modificau la un an. Explicația era că primarul de atunci voia să demoleze garajele și să facă parcări în locul lor.
„Ca urmare a faptului că au fost demarate proiecte şi lucrări edilitare în anumite zone din oraş, fiind declarat interesul public local, iar în acele zone sunt amplasate garaje care îngreunează dezvoltarea noilor obiective şi a lucrărilor care se desfăşoară, se impune modificarea contractelor de concesiune şi întocmirea unor acte adiţionale care să cuprindă clauze de reziliere atunci cînd interesul local o impune”, se arată în vechea hotărâre adoptată în 19 decembrie 2014.
Numai că nu era nevoie de această modificare, ne spun surse din primărie, pentru că într-un alt articol din documentație spune clar faptul că se pot rezilia contracte „în caz de sistematizare a zonei sau schimbarea situației juridice a terenului”. Acest aspect este prevăzut încă de la prima hotărâre, HCL 599.
Funcționarii își pierdeau timpul și foloseau resurse inutile
Peste 4.000 de oameni erau puși pe drumuri în fiecare an, iar mai mulți funcționari din primărie pierdeau timpul și foloseau resurse inutile în acest sens. Acum, consilierii locali sunt puși să modifice hotărârea emisă în 2014. Proiectul este semnat de noul primar Dominic Fritz și de Florin Răvășilă, unul dintre oamenii duși de fostul edil Nicolae Robu în primărie ca șef al Direcției de Patrimoniu. Se va reveni la perioada contractuală de trei ani.
„A fost studiată situația acestor contracte și s-a constatat că termenul închirierii, de 1 (un) an, presupune folosirea nejustificată a multor resurse materiale (hârtie, toner, imprimante, computere, precum și uzura perifericelor), resurse umane și timp care se irosește prin refacerea anuală a contractelor, iar timpul de lucru al funcționarilor care procesează și generează documentele ar putea fi folosit în alt scop al muncii de birou.
Totodată, cetățenii cărora li se încheie asemenea contracte sunt nemulțumiți de termenul închirierii și de obligativitatea de a depune anual aceleași documente, chiar dacă nu s-a schimbat nimic în modul în care este deținut sau folosit terenul aferent garajului”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre.
Garajele se pot demola oricând
Vorbim despre terenurile aflate în proprietatea primăriei sau a statului român pe care timișorenii și-au ridicat garaje, legal, pentru care plătesc chirie la primărie. Modificarea perioadei contractuale la trei ani nu înseamnă că aceste garaje nu mai pot fi demolate atunci când reprezentanții primăriei vor să facă amenajări în cartiere.
Rămâne în vigoare art. 18 din același HCL, care spune că „contractul de închiriere se reziliază de drept fără punere în întârziere, fără intervenția instanței de judecată și fără nicio altă formalitate prealabilă în caz de sistematizare a zonei sau schimbarea situației juridice a terenului”.
În Timișoara sunt înregistrate peste 4.000 de garaje ridicate pe terenurile primăriei sau ale statului român, pentru care proprietarii plătesc o chirie de 30,8 lei/mp/an, care se indexează cu rata inflației. Un garaj are între 17 și 23 de metri, astfel că primăria poate încasa în jur de 600 de lei/an pentru un singur teren închiriat proprietarilor de garaje. La un simplu calcul rezultă un venit de peste 2,4 milioane de lei/an la bugetul local.
Trimite articolul
Xsa demolezi, dar camere de filmat sa nu pui! la cat de sigur e orasul, fmm in gura de retarzi de politicieni obositi
Daramati mizeriile alea odata! In loc de spatii verzi sau orice altceva ne-am inconjurat de betoane acoperite cu smoala sau azbociment, adevarate redute comuniste. Majoritatea stau nefolosite si adapostesc doar borcane goale si vechituri. Ajunge ca le-am suportat 30 ani degeaba
-
Copile, pe vremea comunistilor nu aveai voie sa iti construiesti garaj… Pentru ca erau destule locuri de parcare pentru putinele masini..
Si daca ramanem la varianta DEMOLAM Garajul / mare parte din persoane nu Parcheaza masina in garaj – Construim parcari si Inchiriem parcarea? la aceeasi suma sau cu o suma de 1/2 lei pe zi calendaristica (1 leu = 365 de lei / 2 lei = 730 delei).. cred ca ar rezulta o suma mai mare la bugetul local, pentru ca..ar intra mai multe masini parcata decat garaje exista.. se poate monta in acest pret tot de catre primarie a acelei bariere..pentru un loc de parcare ..
Doar o idee.. Contractul tot pe 3 ani, cu obligativitate de a FII utilizata parcarea si nu folosita groapa de gunoi pentur masina.. NU o mai muti 3 ani masina din loc..
:))) roxana, tu ai citit ce ai scris inainte sa publici aberatia asta? Ce contracte sa mai prelungesti daca oricum darami garajele? Doar sa le dai motive in plus unor nebuni sa zica “ah, avem contract semnat proaspat pe x ani deci nu aveti cum sa ne daramati cotetele”?
Adica asta a imbunatatit fritz? Ca reinoieste contracte ale unor cotete insalubre pe o perioada si mai mare? Super! Bravo! In mod cert face asta pentru ca nu va mai darama nici un garaj, pt ca nu va mai gasi bani nici pt asta. Mai usor sa le prelungeasca nedefinit contractele. Incredibil. Si il mai si laudati si ridicati in slavi ca ce minune a facut.
-
Dar tu ai citit tot articolul? Probabil ca nu, ca altfel vedeai si partea asta: Rămâne în vigoare art. 18 din același HCL, care spune că „contractul de închiriere se reziliază de drept fără punere în întârziere, fără intervenția instanței de judecată și fără nicio altă formalitate prealabilă în caz de sistematizare a zonei sau schimbarea situației juridice a terenului”
Lipsa voastra de experienta isi spune cuvantul. E mai greu sa demolezi un garaj atunci cand exista contract .In cazul in care oamenii se opun vor exista procese care vor bloca pentru o perioada de timp. Robu stia el de ce incheie contracte pe 1 an si nu doar ca sa si faca de lucru asa cum insinuati voi. Ar fi cazul sa nu va mai dati atat de destepti. Tot ce faceti e sa prostiti oamenii ca voi sunteti zei. In rest la capitolul actiune sunteti Z E R O.
-
Observi ca este stipulat in contract faptul ca nu au dreptul la proces/instanta/plangere ?
Si inca niste aberatii marca Robu (sau juristilor afiliati):
– ti se cerea in fiecare an CF-ul nu mai vechi de 30 de zile desi modificarile la CF erau blocate de Robu – deci CF-ul nu avea cum sa se schimbe de la un an la altul.
– trebuia sa duci actele anual nu mai repede de 30 de zile si nici mai tarziu de 10 zile inainte de expirarea contractului curent (deci aveai o fereastra fixa de 20 zile in care trebuia sa mergi anual cu actele ). Nu puteai sa depui online nimic…cu dosarelul la camera 12 (daca retin bine)
– desi garajul e pe numele tau, si faci cerere in nume personal pentru inchirierea terenului de jub garaj, atata timp cat esti casatorit, sotia e considerata copropietar la garaj si trebuie sa mearga si ea la semnat acte (anual). Altfel nu-ti dau actele. Asta desi garajul e pe numele tau si cererea ai facut-o personal. La ce furnizor de servicii (privat sau public) ati mai intalnit o asemenea aberatie? Iti cere Enel-ul sau Eon-ul sau Digi sa mrgi cu sotia sa semneze contractul de furnizare daca tu ai depus cerere ca proprietar? Doar un singur exemplu vreau, sa vad cine mai cere asa ceva…
Da, sunt total de acord sa le demoleze si sa faca ceva mai util in loc. Dar pana ajung sa le demoleze sa inceteze sa-si mai bata joc de oameni! Robu a reusit in doua mandate sa demoleze garajele din Soarelui si inca cateva din oras… sa zicem vreo 500… mai sunt vreo 4000.. deci in ritmul asta inca cateva zeci de ani… in care te chema anual cu aceleasi acte, cu sotia, etc. Bravo Robu! Excelent lucrat! Si mai stai si te intrebi de ce ai pierdut alegerile…
Lasand la o parte tema articolului va rog sa-i intrebati pe cei de la primarie cand vin in spatele blocurilor de pe Soroca(fosta Operetei) 1 si 3 sa darame garaje construite, cateva ilegal, de catre tot felul de pilosi de pe vremuri si sa vada la parterul blocului cu numarul 3 un individ care, pe langa ca are garaj si beton turnat in fata, mai are si tupeul sa ameajeze restul dupa bunul plac iar daca e intrebat pretinde ca are autorizatie de pa primarie sa amenajeze spatiul public si daca parchezi langa pe o bucata goala care nu incurca pe nimeni in lateralul garajelor(nu in fata lor) ridica stergatoare si face pe nebunul. Desigur ca i-am promis bataie, ce era sa-i promit? Sampanie? Stapanii dintre blocuri trebuie sa dispara!
-
Așa din cauza hoiteniilor care vin cu cotețele și le abandonează in fața blocului… că ei merg în aia mă-sii cu mașina doar de sărbători! Închiriază la negru un apartament în care stau cate 2-3 și fiecare cu cotețul lui! Și dacă se demolează garajele tot nu va fi loc de parcare (cine stă în soarelui știe)!
Deci in urmatorii doi ani timisorenii vor fi scutiti de 8.000 de drumuri la Primarie iar functionarii acesteia vor avea de analizat cu 80.000 de pagini de document mai putin. Cartea funciara pierde 8.000 de taxe de extrase dar coada se va reduce cu 16 persoane zilnic.
Garajele pot fi daramate oricum daca e nevoie, in contracte exista o clauza: “in caz ca… proprietarul e obligat sa… etc.”
Nu e normal sa darami garaje si sa lasi moloz in loc intre 1 si 3 ani, cum a facut Robu in Soarelui si pe Ulmului, de exemplu.
Așa din cauza hoiteniilor care vin cu cotețele și le abandonează in fața blocului… că ei merg în aia mă-sii cu mașina doar de sărbători! Închiriază la negru un apartament în care stau cate 2-3 și fiecare cu cotețul lui! Și dacă se demolează garajele tot nu va fi loc de parcare (cine stă în soarelui știe)!
Asta chiar e o decizie proasta. Nu ar mai trebui sa prelungeasca la niciunul.
Si in 2 ani sa termine cu ele.
Orasul prin CL e actionar la SDM; trebuiau deja de mult sa infiinteze 2-3 echipe de lucru separate, axate pe daramare si refunctionalizarea acestor zone.
In perioada de iarna sa faca proiectare si masurare, in perioada in care se poate construi, 1 spatiu sa fie reabilitat la maxim 2 luni.
Deci cam 3×4=12 spatii pe an, cel putin 1 cartier.
Si sa mai faca si spatii pentru sport intre blocuri, nu doar parcari!
Ce naiba, ati trecut pe social,va e frica sa nu pierdeti voturi?!?
De ce nu le incheie pe perioada nedeterminata cu:
– modificarea unilaterala a contractului de catre primarie cu preaviz de 3 luni (pret, clauze, denuntare unilaterala);
– obligarea chiriasului la aducerea terenului la starea initiala in termen de o luna de la reziliere (3+1);
– pentru constructiile noi sa nu fie posibila rezilierea sau modificarea contractului din initiativa primariei pentru primii 5 ani;
– notificarile si facturile sa fie transmise prin e-mail; Contra cost prin corespondenta; Notificarea de reziliere – gratuit, scrisoare recomandata.
– plata sa poata fi facuta anual/lunar la alegerea chiriasului in contul primariei.
Toate garajele de pe terenul primariei ar trebui demolate. In locul lor se pot amenaja parcari. Parcarile ar tebui sa fie cu taxa iar prioritate sa aiba cei care locuiesc in blocurile de langa cu acte in regula, adica sunt proprietari, chiriasi, etc, in ordinea vechimii pe care o pot dovedi. De asemenea masinile cu numere de alte judete sau tari ar trebui sa plateasca o taxa de parcare mai mare si sa primeasca loc de parcare mai greu, deorece nici nu platesc impozit local in Timisoara. La fel si firmele care ocupa abuziv anumite parcari publice, in dauna locatarilor din zona. Sunt firme cu zeci de masini care ocupa locurile de parcare dintre blocuri. Soferii lor scot din parcare masina de firma si omlasa pe cea personala, ca sa aiba mereu loc acolo. Ori toate astea ar fi eliminate daca s-ar demola garajele, s-ar construi in locul lor parcari cu taxa. cand ai venii seara acasa la blocul unde locuiesti de 15-20 de ani ai avea locul tau de parcare, fara sa iti ridice nimeni stergatorul, fara sa nu gaseti loc deloc si sa vi cu bagajele de la 200 de metri. Ai plati dar ai fi linistit. Se practica in alte orase. De exemplu in Arad. Iar bugetul local ar mai capata un venit.
-
Bine punctat! Si asa Bugetul Local a pierdut o multime de bani,din demolarea garajelor care erau un venit sigur anual. Ideea este buna, de concesionare cu taxa a locurilor noi infintate de parcare construite in locul garajelor desfintate, ar trebui ca riveranii sa aibe prioritate. Asa cine doreste un loc sigur de parcare plateste!!
Sunt (aproape)convins ca le vor lasa( deocamdata) in pace .Cred ca Primariei ii convine sa-i vina bani frumosi pt inchirierea acestora. Pe ” praful” economic care va fi anul viitor , e cea mai simpla solutie .La un spatiu de minim 17mp x 30,8lei= 523,6 lei/an/ garaj, e cu m m mult decat impozitul / apartament, vin banii usor la bugetul Cimisoarei , pt un teren oricum ocupat . Cand isi mai “revine” bugetul ,care va fi ” foarte solicitat ” in anii urmatori ( Capitala Culturala 2023 ,ca idee, va trage ff multi bani , ca investitii ),probabil ca se vor reincepe demolarile acestora.
Demolati cotetele! Pentru 1000 de masini si 3000 de muraturi nu avem parcari supraetajate intre blocuri.
Solutie exista, se pot construi parcari supraetajate iar la parter sa aiba garaje si pentru cei care vor sa inchirieze. Impacam si capra si varza.
Titlul articolului este tendentios. Sunt fost posesor de garaj, nu am solicitat si nu am primit vreo despagubire, din cele 16 garaje din baterie doar 3 foloseam pt a tine masina…in concluzie stiu ce vorbesc. De asemenea recunosc ca aratau ca naiba intre blocuri si desi erau cu laterale si spate zidite, NU de tabla aveau un aspect groaznic de sandrama. Aveam acte, era intabulat, totul ok si plateam concesiune si impozit undeva la vreo 400 pe luna si totul se reinoia la 5 ani. Modificarea cu un an a venot cand a inceput gatahiada si a fost un lucru bun pt ca puteau astfel sa il dea jos cand ii venea randul zonei. Ceea ce sustineti dvs e twndentios, este o idiotenie ca se face economie de toner si hartie. Daca frits (sunt unul din votantii lui) dorea sa faca bine gasea un sistem electronic pt a actualiza datele si elimina papetaria birocratica, sau se prelungeau automat cu inca 12 luni si tot asa. In locul tiganiei ce era acum avem o parcare (naspa ca e cam mult asfalt fara verdeata), arata la nivel de 2020 dar si aici fritz poate face ceva daca doreste – sa dea posibilitatea de a inchiria locuri dupa ora 17, sa elimine masinile bisnitarilor auto si mocrobuzele de transport ce se gareaza printre blocuri….Daca chiar doriti sa faceti ceva bun nu loviti aiurea in lae ca plimba lumea…sustineti pe cel ce e acum (care momentan ma face sa regret votul meu) cu idei bune sa schimbe naiba ceva.
Inainte aveam 16 garaje in spatele blocului care aratau ca dracu si in ele era depozit iar masinile stateau in fata lor. Parcau 16 masini. Acum arata bine, e parcare de 50 de masini. Daca fritz ar inchiria cu 50 pe luna locul sa stiu ca il am intre 17 si 8 asigurat ar avea tot 600 pe an ca si inainte. Doar ca atunci erau 16×600 si acum vor fi 50×600.. asta daca toti ce 16 dinainte ar fi avit acte in regula ca sa si achite.
Situatia este simpla conturile primariei sunt GOALE marele pletea Robu a tocat banii fara numar pe proiecte total fanteziste pe care a platit sume exorbitante si total nejustificate . Daramarea garajelor era o afacere mascata de a pompa bani in societetea Colterm cea care se ocupa de daramarea garajelor . La fel bagau bani in aceasta societate falimentara prin contractul de interventii pe lucrari de avarie la scoli si gradinite . Coltermul trebuia tinut cu orice pret, acolo sunt o gramada de PNL -isti cu lefuri babane . Asa ca noul primar cauta sa bage bani in visteria primariei ori aceste garaje aduc bani , taxa de concesiune este de 700 de lei / an / garaj . Nu inchiriezi un loc de parcare cu 700 de lei pe an in Timisoara pe strada sau in parcarile amenajate . In general cei care se vaita de garaje sunt viniturile aterizate in Timisoara dupa 1995 care si acuma au un cazan de masina pe care il misca doar cand merg la muica acasa dupa mancare . In toate orasele din Europa de vest sunt garaje printre blocuri . Sigur arata mai intretinute si in ele se tin doar masini, biciclete dar la noi garajele arata exact ca si blocurile comuniste de langa ele la fel de mizere cu apartamente depozite la interior de oameni nespalati , rai si prost crescuti deci…….
O grămadă de disperați pe aici se întreabă unde-și pun fărașul de mașină, de parcă s-au născut cu ea înfiptă interbucal și nu pot trăi fără… aș zice că noul primar și consilierii trebuie să se gîndească la o sistematizare generală cu parcări etajate unde spațiul o permite și cu impunerea parcărilor subterane la blocurile ce urmează a fi construite.
-
De la D. Fritz as vrea acțiuni de anvergura, nu exercitii de stil. Închide o gradina zoologica, care putea fi lăsată deschisa și modernizata pe zone. Prelungește valabilitatea contractelor pt garaje ca să poată fi acționat în judecata când vrea sa le dărâme. E tânăr, poate prea tânăr si parcă-i e frica. Robu a fost un reformator, vizionar și curajos.