Expert în dezvoltare personală
Astfel, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în calitate de beneficiar, și Expert Business Center SRL, ca partener, anunță lansarea primului cursului gratuit de expert dezvoltare durabilă, parte din Proiectul „Evoluția Tehnologiilor Rapide = Evoluția Carierei Angajaților din Regiunea Vest!”, ID 317710.
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, Prioritatea P9 – Consolidarea participării populației la învățarea pe tot parcursul vieții, pentru a sprijini tranzițiile și mobilitatea profesională, în cadrul Operațiunii „Ține pasul”.
- Perioada desfășurării cursului: 10 martie – 30 mai 2025
- Orar: 4 zile pe săptămână, interval orar 13:00 – 17:00
- Durată: 180 de ore (60 de ore teorie și 120 ore practică)
- Metoda de desfășurare a cursului: Online
- Dată examen: 3 iunie 2025
- Diplomă: Diplomă de participare cu supliment descriptiv, ca urmare a promovării evaluării finale.
Printre beneficiile cursului se numără achiziționarea de cunoștințe fundamentale despre sustenabilitate, strategii de dezvoltare responsabilă și accesul la cele mai bune practici din domeniu, contribuind la îmbunătățirea competitivității profesionale și la aplicarea eficientă a principiilor dezvoltării durabile în cadrul companiilor.
Competențele profesionale dobândite la finalizarea cursului:
- Optimizarea performanței organizaționale: Evaluarea progreselor în atingerea obiectivelor de sustenabilitate și propunerea de strategii pentru îmbunătățire.
- Creșterea influenței și vizibilității: Dezvoltarea rețelelor profesionale și stabilirea de contacte cu agenții guvernamentale, autorități locale și funcționari publici.
- Conformitate și siguranță juridică: Oferirea de consultanță privind respectarea legislației și politicilor guvernamentale, asigurându-se că activitățile respectă reglementările de dezvoltare durabilă.
- Planificare strategică și reducerea riscurilor: Evaluarea factorilor de risc și analiza tendințelor economice pentru a lua decizii informate.
- Sustenabilitate economică: Gestionarea implementării politicilor guvernamentale și planificarea eficientă a resurselor pentru o dezvoltare economică sustenabilă.
- Responsabilitate socială: Analizarea nevoilor comunității, gestionarea politicilor sociale și întocmirea de rapoarte privind impactul social.
- Protecția mediului și eficiență operațională: Evaluarea impactului asupra mediului, realizarea de cercetări strategice și implementarea inițiativelor ecologice.
- Extinderea oportunităților de afaceri: Oferirea de consultanță în politica de afaceri externe pentru alinierea la standardele internaționale de sustenabilitate.
Formator: Sever Mircea AVRAM, Profesor Asociat/Coordonator General al Catedrei Internaționale Onorifice SUERD „Jean Bart”, furnizor autorizat de formare profesională cu peste 10 ani de experiență, și un specialist cu 25 de ani în leadership și coordonare de proiecte mari. Activează în parteneriate cu sectorul ONG și mediul de afaceri, fiind expert în dezvoltare durabilă, economie circulară, managementul sustenabilității, proiecte europene și coordonare strategică, advocacy și lobby instituțional. Formatorul aduce cursanților o perspectivă valoroasă asupra celor mai recente tendințe și bune practici din domeniu.
Înscrierile se fac prin completarea Formularului de preînscriere și transmiterea acestuia pe email, la dpop@cciat.ro sau fluca@cciat.ro. Informații suplimentare la tel: 0256 490 771, Diana POP sau tel: 0768 794 522, Flavia Sorca.
Informații detaliate despre proiect, materialul informativ despre curs și Formularul de Preînscriere sunt disponibile pe site-ul CCIAT: AICI, AICI și AICI.
Expert în egalitate de șanse
Al doilea curs, de expert în egalitate de șanse, este derulat în cadrul Proiectului „FlexCop_Flexibilitate în dobândirea de competențe și cunoștințe pentru acces la noi oportunități profesionale!” – COD SMIS 302244, cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul Social European+, Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027.
Cursul se derulează în perioada martie – aprilie 2025. Acesta se adresează persoanelor care doresc să își dezvolte cunoștințele și abilitățile în domeniul promovării și implementării principiilor egalității de șanse și combaterii discriminării (gen, etnie, religie, orientare sexuală, dizabilități) și cu precădere specialiștilor care activează în domeniul resurselor umane.
Competențe dobândite:
- Planificarea activităților de prevenire și intervenție rapidă în vederea respectării principiului egalității de șanse, gen, precum și a prevenirii și combaterii violenței domestice și a traficului de persoane;
- Managementul cazurilor de nerespectare a principiului egalității de șanse și gestionarea resurselor;
- Comunicarea și relaționarea interpersonală, intra și interinstituțională;
- Evaluarea și optimizarea activităților personale;
- Managementul diversității și a cazului de nerespectare a principiului egalității de șanse gen, precum și a prevenirii și combaterii violenței domestice și a traficului de persoane;
- Gestionarea resurselor;
- Evaluarea activității;
- Dezvoltarea profesională.
Cursul se adresează angajaților cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial), inclusiv persoane care ocupă poziții de management, ce provin din întreprinderi publice și private, cu domiciliul / reședința în județele regiunii Vest (Timiș, Arad, Hunedoara, Caraș – Severin).
Persoanele ce ocupă poziții de management și au calitatea de administrator / reprezentant legal într–o întreprindere publică sau privată nu sunt eligibile. Proiectul se adresează tuturor categoriilor de persoane, ce pot participa în mod egal la activitățile proiectului, eliminându–se orice bariere care limitează egalitatea de șanse
Programul de formare are o durată de 50 de ore, din care 30 de ore partea teoretică și 20 de ore partea practică, în format hibrid. În urma absolvirii examenului final, cursanții vor intra în posesia certificatelor de participare și a suplimentelor descriptive care atestă competențe dobândite în urma cursului.
Înscrierea se face online, accesând ACEST LINK sau prin e–mail ccoroian@cciat.ro. Informații suplimentare se pot obține la telefon 0256 490 771 sau pe e–mail: ccoroian@cciat.ro, persoana de
contact Cristina COROIAN, promoter.
Competențe antreprenoriale, financiare și juridice
Al treilea curs, de competențe antreprenoriale, financiare și juridice, autorizat conform O.G. nr. 129/2000, este organizat în cadrul Proiectului „Evoluția Tehnologiilor Rapide = Evoluția Carierei Angajaților din Regiunea Vest” (ID 317710), co-finanțat din Fondul Social European Plus prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, și derulat de CCIA Timiș în calitate de beneficiar și Expert Business Center, partener.
Programul este dedicat angajaților care doresc să își îmbunătățească abilitățile profesionale și să ia decizii informate pentru a naviga cu succes în mediul economic actual, cursul oferă instrumentele necesare pentru a înțelege și aplica principii esențiale din domeniile antreprenorial, financiar și juridic.
Perioada de desfășurare este între 12 martie și 7 aprilie 2025. Cursul durează 40 de ore, în format hibrid.
- 16 ore teorie, cu predare fizică, în zilele de miercuri, între orele 16:00 – 20:00, la Centrul Regional de Afaceri al CCIAT din Bd. Eroilor de la Tisa nr. 22;
- 24 ore practică, online, în zilele de luni și joi, între orele 17:00 – 20:00.
Examen final are loc în 9 aprilie 2025. Trainer: Giana BĂLAN, consultant, trainer și mentor cu experiență practică de 18 ani în analiză financiară, antreprenoriat, training-uri, atât în mediul privat cât și în mediul universitar.
Tematici abordate:
- Management & leadership antreprenorial
- Comunicare în cadrul firmei și în relațiile cu partenerii
- Surse de finanțare
- Managementul resurselor umane
- Management financiar
- Politica privind dezvoltarea durabilă
- Aspecte privind inovarea socială
- Dreptul intern și internațional al afacerilor
- Vânzări și relația cu clientul în mediul antteprenorial
- Strategie și gândire antreprenorială
- Comunicare antreprenorială
- Mediul digital de afaceri
Beneficii:
- Dezvoltarea competențelor esențiale pentru luarea deciziilor financiare și juridice corecte
- Îmbunătățirea strategiei de afaceri și leadership-ului antreprenorial
- Acces la informații practice pentru evitarea riscurilor legale și financiare
Înscrierea se face prin completarea Formularului de preînscriere și transmiterea acestuia pe email: dpop@cciat.ro și fluca@cciat.ro. Informații suplimentare la tel: 0256 490 771, Diana POP sau tel: 0768 794 522, Flavia Sorca.
Informații detaliate despre proiect, materialul informativ despre curs și Formularul de Preînscriere sunt disponibile pe site-ul CCIAT: AICI, AICI și AICI.
Condiții de înscriere
Condiții de eligibilitate și înscriere la cursuri:
- Vârsta cuprinsă între 18 – 65 ani
- Angajați cu contract individual de muncă (normă întreagă sau timp parțial) în întreprinderi publice și private
- Domiciliul / reședința în Regiunea Vest (județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara)
Nu sunt eligibile persoanele aflate pe poziții de management și angajații din instituții publice (centrale sau locale) și persoanele juridice publice din sistemul de sănătate și sistemul de învățământ. Aceste persoane constituie grup țintă în cadrul PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență)
Locurile sunt limitate! Grupele de curs sunt formate din 25 de participanți. Selecția se face pe principiul „primul venit, primul servit” și are la bază respectarea principiului egalității de șanse și nediscriminării.
Citiți principiile noastre de moderare aici!