Şi aşa aglomerate, străzile din Timişoara şi din celelalte localităţi ale judeţului au primit luna trecută o infuzie suplimentară de maşini. Statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) atestă că în ianurie în judeţul Timiş fuseseră înmatriculate 2.055 de autoturisme, majoritatea dintre acestea (1.200) reprezentând de fapt reînmatriculări.
Dacă scoatem din discuţie Bucureştiul, unde cei care se ocupă de înmatriculări au avut de patru ori mai mult de lucru decât colegii lor din Banat, reiese că nu suntem întrecuţi decât de judeţul Cluj, al cărui parc auto a crescut spectaculos în ultimii doi-trei ani. Singurul capitol la care luna trecută am luat cât de cât faţa celor din Ardeal este numărul maşinilor noi înmatriculate (71 în Timiş, 62 în Cluj).
Este, de altfel, şi singurul domeniu la care Dacia îşi păstrează, în ceea ce ne priveşte, poziţia fruntaşă în clasamentul înmatriculărilor, în ianuarie fiind înscrise în circulaţie 20 de autoturisme noi având marca Dacia.
Fosta maşină a românului pierde în schimb teren la celelalte categorii. Dacă la capitolul “Prima înmatriculare, maşini de ocazie” faptul este de înţeles, numărul celor care îşi cumpără Dacii din străinătate pentru a le înmatricula în Timiş ajungând insignifiant, pare oarecum surprinzătoare poziţia pe care o ocupă Dacia în clasamentul reînmatriculărilor. Topul este dominat de mărcile germane, VW (213) şi Opel (156) ocupând primele două poziţii, Dacia prinzând doar a treia treaptă a podiumului (152). Nu stau rău în ierarhie nici BMW şi Ford (câte 79), Audi (69) sau Renault (63), care ocupă poziţiile următoare.
Mărcile germane par să prezinte cea mai mare încredere şi pentru timişenii care şi-au adus o maşină din străinătate, preferinţele fiind aproximativ aceleaşi. Volkswagen (227 de autoturisme înmatriculate în ianuarie) şi Opel (161), conduc detaşat şi la acest capitol, fiind urmate la mare distanţă de Ford (cu 88 de maşini aduse în ţară şi aflate la prima înmatriculare).
O altă concluzie care se poate desprinde din statistica DRPIV este regresul înregistrat de mărcile considerate de lux, motivele fiind mai mult decât evidente. Prin dosarele celor de la înmatriculări Timiş abia şi-au făcut loc, luna trecută, câte un Jaguar sau Porsche, fiind vorba însă de maşini deja înscrise în circulaţie la noi şi care, reînmatriculate, şi-au schimbat doar proprietarul.
M. Horescu
Citiți principiile noastre de moderare aici!