Subiectul a fost discutat la dezbaterea publică pe tema bugetului local al Timişoarei organizată miercuri la primărie. Problema a fost ridicată de către consilierul local Ştefan Sandu.
„Mie mi-au sărit în ochi subvenţiile pe care le acordăm pentru transportul public, de circa 35 de milioane de lei pe an. Poate aici ar trebui să facem nişte studii, în privinţa transportului în comun, să vedem ce anume îi face pe timişoreni să prefere în continuare transportul cu maşina personală, şi să nu utilizeze transportul în comun”, a propus alesul.
Sandu crede că, dacă ar fi cunoscute motivele care îi fac pe timişoreni să nu circule, mulţi dintre ei, cu tramvaiele, autobuzele sau troleibuzele, s-ar putea lucra la cauză.
„Personal, şi aici poate nu sunt total de acord cu ideea de gratuitate, având în vedere că oricum costurile de utilizare a unei maşini personale sunt destul de mari, nu cred că un abonament îi face pe timişoreni să nu se urce în mijloacele de transport, ci altele sunt cauzele deocamdată. Trebuie să vedem care sunt aceste cauze, astfel încât să-i determinăm să prefere transportul în comun în detrimentul maşinii personale”, a mai afirmat consilierul local.
Primarul Nicolae Robu admite că este posibil ca timişorenii să nu-şi dorească să urce în tramvaiele RATT pentru că starea lor este proastă, nu avem tramvaie moderne, care să ofere condiţii civilizate de confort, dar spune că acest lucru nu este valabil dacă vorbim despre autobuze sau troleibuze.
„Transportul în comun cred că este şi o chestiune de mentalitate, dar este fără îndoială şi o chestiune de stare a sistemului de transport în comun din Timişoara. Avem autobuze bune, avem troleibuze bune, dar la capitolul tramvaie stăm foarte slab. Ştim ce tramvaie avem şi de aceea ne şi preocupăm să le schimbăm, respectiv pe o parte din ele să le facem ca noi prin reabilitare. Faptul că nici autobuzele, nici troleibuzele, deşi sunt bune, nu sunt folosite aşa cum ar putea fi, de mai multă lume, mă facem să spun că este şi o chestiune de mentalitate. Coroborând starea bună a acestor mijloace, autobuzele şi troleibuzele, cu subvenţia pe care noi o asigurăm, ar trebui să fie mai tentante. Vom vedea…”, a concluzionat Robu.
Cert este că, dincolo de mentalitatea celor obişnuiţi să circule exclusiv cu maşina, timişorenii care apelează la RATT reclamă aglomeraţia din mijloacele de transport în comun, programul de circulaţie care lasă de dorit, lipsa curăţeniei, frigul iarna şi sauna vara în unele vehicule etc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!