Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara nu mai are zboruri noi de mai bine de un an și jumătate, iar cele existente nu au legături foarte bune, astfel că inclusiv timișorenii preferă să plece spre anumite destinații din Budapesta sau Belgrad. E și pandemie, dar există și o altă explicație, care vine chiar de la directorul principalei porți aeriene din vestul României.
„E un studiu făcut de un băiat deștept de pe aeroport. Ăla a făcut profilul pasagerului de pe Timișoara și profilul traficului de pe Timișoara. Vă întreb ceva, ca să înțelegeți: câte festivaluri deosebite aveți la Timișoara? Clujul parcă are. E, la traficul ăsta, Clujul are foarte mulți oameni care merg la muncă în altă parte. Bănățenii nu se duc, că au un stil mai așezat, și eu mă bucur că este așa. Deci nu pleacă la muncă cum pleacă din acea parte sau cum pleacă din Moldova. Asta o dată. Companiile când vin, nu vin să te tragă de mânecă. Eu pot să le facilitez anumite avantaje legale, adică poți împărți riscul pe o perioadă de timp, ca să funcționeze cursele. Orice deschidere de cursă nouă poate reprezenta un risc. Merge sau nu merge”, a precizat Dorel Grădinaru.
Ar putea veni Turkish Airlines
Directorul aeroportului din Timișoara spune că a avut discuții cu mai multe companii aeriene și Turkish Airlines și-ar dori să opereze de pe Timișoara chiar de la vară. Dar nu a fost stabilit nimic concret.
„Le-am explicat ce putem să facem, le-am spus că poate fi un parteneriat foarte, foarte corect. Acum se pare că în vară vor începe să opereze. Ne-am mai dus și spre alți operatori. Avem din Franța, din sudul Franței, de la Toulouse, să deschidă o linie aeriană, cu condiția că ei vor finanța în Franța, autoritățile locale, ajutorul ăsta pe care trebuie să-l primească compania, dar să pună și Timișoara ceva bani. Să vedem cine pune banii ăștia”, a mai explicat Grădinaru.
Șeful aeroportului din Timișoara crede că traficul aerian își va reveni de la sine în momentul în care se va reveni la viața normală și vom scăpa de pandemie.
„Partea cu pasagerii își va reveni și faptul că sunt condiții deosebite la Timișoara și pentru companii sunt niște avantaje să vină aici și vor avea pasageri, asta înseamnă că traficul va crește. Dar cel mai important lucru este traficul de marfă, de cargo, care a crescut cu peste 100% în perioada de pandemie și sunt șanse să meargă pe un trend ascendent.
Multă lume întreabă de ce nu mergem cu avionul la Viena, că facem 40 de minute. Eu am invitat toți operatorii de turism și i-am întrebat cu ce pot să-i ajut. Că noi suntem legați de ei, dacă ei au turiști, avem și noi. Una dintre soluțiile pe care le-am spus, care se practică afară, sunt mai mulți operatori de turism care iau un singur avion. Îi putem ajuta cu această soluție, ca să poată să dea drumul la pasageri”, a mai declarat Dorel Grădinaru.
Se retrage Wizz?
Întrebat dacă sunt adevărate zvonurile care spun că Wizz Air s-ar putea retrage de la Timișoara, directorul aeroportului a evitat un răspuns direct și a precizat doar că, dacă se va întâmpla așa, atunci Wizz se va retrage și din alte părți.
„Trebuie să știți că s-au cumpărat foarte multe avioane, companiile mergeau din plin înainte de pandemie. S-au trezit cu avioanele, au trebuit să încerce să le vândă, au lăsat piloții să-și ia lumea în cap și acum nu mai vor să vină, o stqre de asta de incertitudine nu-ți creează un confort. Orice se poate, eu nu exclud (să se retragă Wizz – n.r.), dar, pe de altă parte, aceste condiții care se vor crea la Timișoara vor crea un atu pentru Timișoara”, a conchis Grădinaru.
Aproape 575.000 de pasageri au fost pe Aeroportul Timișoara în primele 11 luni ale acestui an, în scădere cu 61% față de perioada similară din 2019 și cu o creștere de 25% față de 2020. Vara aceasta, în plină pandemie, AIT a înregistrat cel mai mare număr de pasageri pe zboruri charter din istorie: 76.000 de oameni, cu 19% mai mult ca în anul 2019.
De la Timișoara se zboară deocamdată cu Wizz Air doar către Londra (Luton, Charleroi), Roma (Ciampino), Memmingen, Dortmund, Paris (Beauvais), Bologna, Bari, Madrid, Valencia, Frankfurt Hahn, Barcelona, Karlsruhe (Baden Baden), Veneția (Treviso) și Milano (Bergamo), cu Lufthansa se poate ajunge la Frankfurt Mainz și Munchen, cu Ryanair doar la Milano (Bergamo) și cu Tarom doar spre București.
Dorel Grădinaru a venit în iulie 2020 de la București, să gestioneze cea mai dificilă perioadă a aeroportului timișorean. El a fost șef al Inspectoratului de Aviație al Ministerului de Interne și a fost numit director al Aeroportului Timișoara în perioada în care ministru de Interne era Marcel Vela.
Pe aceeași temă:
Și-a luat pușca și a plecat! Directorul Aeroportului Timișoara ar putea fi schimbat în ianuarie
Trimite articolul
XO mare minciună!!!!!… eu când plec în UK merg la Oradea sa iau Ryanair.. plătesc biletul 50 €…. asta vara wizz din Timișoara mia cerut 400 €… cea mai mizerabila companie este Wizz air
-
avionul nu-i pt sarantoci (ca tine si ca mine)
-
Diferența dintre plus infinit și minus infinit: Ryanair este o companie irlandeza, iar Wizz Air este ungurească. Mare diferenta, foarte mare!
-
Ambele companii sunt de rahat. Va spun asta din proprie experienta, si dupa ce ambele m-au dezamagit complet si fiecare mi-a ruinat cate un concediu, nu mai apelez decat la companii de linie (Lufthansa de exemplu). Si credeti-ma ca preturile sunt similare.
-
Similare in sensul ca la Lufthansa platesti aceeasi bani pe 1 bilet cat platesc 4 persoane la Ryanair
-
suferiti de retard psihic, de-aia va puneti asemenea intrebari. schizofrenicilor. oare de ce nu e folosit aeroportul?? uuuuuuuu oare de ce.
-
@Tibi, stai jos, 4. Ești analfabet.
-
of daca ar fi doar atat! :))
-
Nu avem nevoie de români plecați la lucru în străinătate ca să călătorim cu avionul. Avem nevoie de noi destinații de vacanță, ca să avem unde sa mergem, inteligentule care ești..
Întrebați oamenii de ce vor sa zboare și după aceea găsiți și soluții !
-
Bai idiotule astea sunt curse de navetistii vrei sa toci lovele zboara cu lufthansa
-
cica e pandemie dar se mai gasesc cativa dobitoci ca tine si ca maria care doar la vacante au gandul. normal ca in cluj sunt mai multe destinatii de vacanta, ca doar acolo sunt mai multi hipsteri. “bagati-va mintile in cap” v-as zice, dar ce sa mai cer de la voi?
-
bai balon, stai in continuare la ma-ta in beci daca asa iti place, cu 3 masti pe bot, lasa oamenii sa calatoreasca, sa vada lumea, despre asta e viata, bai tristule
-
gata, ati schimbat placa? anul trecut era “stai acasa”. acum? liber la imprastiat? hai sictir!
-
După se înmulțesc cazurile și urlii pe aici că ți se închid terasele și nu mai ai voie afara chiar și vaccinat… Bravo, inteligență maximă
-
-
-
Cu zboruri de vacanta putem avea doar chartere in perioada vacantelor, dar nu zboruri regulate.
ce simpatic este acest domn, fix pentru ca are 2 festivaluri ne-a luat Clujul. Acolo vin cateva mii de oameni cu avionul si doar 2 saptamani pe an. in rest vin de antrenament ?
in primul rand ca de mult Clujul a crescut economic , ca business si ca populatie peste noi. apoi este un HUB mare pt toata Transilvania, a treia chestie sunt mult mai dezvoltati pe turism in general, nu doar festivaluri. nu au autostrada de pe care sa ajunga in 40 de minute la vama si 3 ore la Budapesta.
daca te uiti la oferta de chartere de concedii au mult mai multe decat noi. si eu am mers de 2 ori in concediu din Cluj , fiind oferta variata. timisorenii merg cu masina in grecia ca e mai simplu. Clujenii merg cu avionul la Mykonos si pe alte insule
Problema sunt taxele nesimtite de aeroport. Spre aceeasi destinatie din Timisoara sau Bucuresti, zborul din Bucuresti ( sau alta locatie) cu aceeasi companie va fi mai ieftin. Noul terminal este o banala hala, nu are nimic din flairul unui aeroport modern
Clujul are plecari spre Malta. Timisoara, nu. Oare merg clujenii la munca în Malta?Clujul are plecari spre Cipru.Noi, cei din Timișoara plecam în Cipru de pe Budapesta sau Belgrad. Și exemplele ar putea continua!
Hai bre nea caisa Dorel…in vara aveai poll-uri fake cu destinatii noi. Bag-o p-aia cu Eindhoven, cu 3 milioane de voturi in 3 zile.
„Bănățean zgârcit” e deja pleonasm… Ăștia merg, în cel mai bun caz, la spa la Buziaș, la munte la Văliug, la schi pe Semenic și la mare la Surduc!
-
PrinzEugen, de unde atâta ”bănățean zgârcit”?! Ca să fie zgârciți, bănățenii ar trebui să aibă CU CE să fie zgârciți, dar ei, sărmanii, nu au nici măcar apă caldă la roibinet (cei care au robinet), un element esențial al civilizației pe care încă nu l-au descoperit. Au fost niște nespălați, România i-a preluat ca pe niște nespălați acum un secol, sunt niște nespălați și astăzi, nespălați vor fi și în viitor, pentru că de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere…
Atâta timp cât nu avem primar, nu avem proiecte de atragere a turiștilor, atâta timp cât nu avem festivaluri și concerte și stadioane și evenimente, NU VOM ACEA NICI TURIȘTI și implicit nici zboruri. E foarte simplu. Iar cu actuala admistratie, cu DoNimic, NU AVEM NICIUN PROIECT IN ZONA ASTA, deci situația este și va fi de doi lei. Așteptam însă următoarele alegeri, adio DoNimic ! Clujul este cu 30 ani in fata Timișoarei, din păcate pt noi.
Pai cine sa vina in timisoara? Sa vada ce? Semafoarele, intersectiile supramarcate, vaporase cutii, mizeria si mai nou de cativa ani cel mai infernal trafic din romania??
Oricum sper ca greenpeace va castiga in propunerea lor de a interzice zborurile pe rute mai mici de 1500 km. E prea multa poluarea ca sa se fataie unii cu bani aiurea pe planeta!
Interesant ar fi si de explicat cum de Ryanair s-a retras din Timisoara unde zborurile spre Berlin de exemplu erau pline. Si asta inainte de pandemie.
Ați făcut degeaba sondaj pe pagina aerotim cu privire la cursele unde sunt persoane interesate. Nu s-a mișcat nimic.
Multă vorba și nimic concret. Ca de obicei.
Timisoara e un oras mic
Daca se vrea puternic, trebuie sa treaca de 1 milion
Din cauza directorului nu sunt zboruri destule. Asta nu isi face treaba si i-a banii degeaba.
-
De acord cu mircea. Nu de foarte mult timp, un amic de-al meu (angajat) a renuntat la jobul de acolo si a plecat “afara” , motivele bazandu-se pe incompetenta si rigiditatea conducerii.
Dupa ce am calatorit prin majoritatea aeroporturilor importante din tara impresie mea e ca aeroportul din Timisoara este zero barat pe toate planurile. Mic, dezorganizat, murdar si scump. Nici unul dintre principalele aeroporturi concurente din tara nu se bazeaza exclusiv pe calatorii locali ci pe atragerea calatorilor dintr-o zona mult mai extinsa.
Frankfurt și Mainz sunt 2 orașe!!! Poate ai vrut sa scrii Frankfurt am Main! Domnul dela Tion
Daca va bazati pe capsunari si spalatoare de gaoaze in europa nu vei face banu gros ,,,baga zboruri bora bora cred ca ultima cursa am achitat vre-o 6800euro dus dar cu Swissair,,,voi faceti curse pentru Navetistii ,,,vai mama voastra
-
Ai platit factura la kerosen cu banii aia?Sau ai zburat in brate la pilot de ai platit 6800 euro.Urla foamea in tine si intra curentulnprin ciorapii rupti si te-ai visat zburand cu Swissair:))
Când vi cu asemenea explicații, e clar că acea persoană nu are ce căuta în acea funcție.
Stau și mă întreb, oare ce a făcut ca să încurajeze companiile aeriene să introducă mai multe zboruri la prețuri decente?
Cât timp a fost Ryanair, făceam 2, 3 zboruri pe an în diferite locații, acuma parcă îmi e mai la îndemână să folosesc aeroportul din Cluj sau cel din Budapesta. Și nu, nu dau vina pe companiile aeriene că nu oferă suficiente destinații, dau vina pe conducerea aeroportului că nu sunt capabili să ofere suport pentru aceste companii. Când a plecat Ryanair, zvonul a fost că cei care administrau aeroportul în acea perioadă nu au făcut absolut nimic să atragă mai mulți clienți.
Mai mult de atât, au încercat să mărească taxele pentru operator.
Și festivalurile din Cluj se țin cumulat maxim 2 săptămâni într-un an.
Cine a mai pus si maimuta asta director?
-
Sunteti in eroare. Maimutele se straduiesc sa-l dea jos.
Corect. La Cluj merg multi la munca in Maldive sau Dubai, de aceea sunt curse regulate. Mare e gradina…. de tampiti.
-
Locatie, locatie, locatie. Clujul deserveste intregul Ardeal; Timisoara e la 3 ore de Belgrad si Budapesta, care au alte posibilitati (si investitori, ca merita sa vedeti ce se construieste la Belgrad – daca se facea la Timisoara Padurea Verde ar fi fost parcul din aeroport). Asta se poate in conditii de concurenta. Si de mancatorie politica.
Pe aripă