În luna decembrie a anului trecut, de exemplu, cauza decalajului a fost prezentată de către cei de la E.ON ca fiind întârzierea cu care instituţiile responsabile au transmis datele privind persoanele care beneficiază de ajutoare de încălzire, fiind prima lună în care facturile conţineau şi valorile acestor ajutoare.
Situaţia nu s-a schimbat foarte mult între timp, oficialii E.ON recunoscând faptul că fenomenul se înregistrează la nivelul întregii companii.
Acum, însă, motivul declarat de reprezentanţii E.ON Energie este diferit, şi anume emiterea în această perioadă a facturii de reîncadrare a consumatorilor în categorii de consum, care consumatori sunt rugaţi să aibă răbdare.
„Încadrarea într-o anumită categorie de consum se face de către furnizor pentru o perioadă determinată de un an în baza istoricului de consum din anul calendaristic precedent, mai exact perioada 1 ianuarie – 31 decembrie. La acest moment facturile au fost trimise către clienţi, urmând să ajungă la destinatari în perioada imediat următoare”, explică cei de la E.ON.
Furnizorul arată totodată că termenul de scadenţă la plată este pentru consumatorii casnici de 30 de zile de la data emiterii facturii şi că banii se pot achita chiar şi în termen de 15 zile de la scadenţă, fără a fi percepute penalităţi.
Marius Horescu
Citiți principiile noastre de moderare aici!