Chiar dacă veţi călca din 1 mai în cabinetul unui medic şi nu veţi avea cardul la purtător, puteţi beneficia în continuare de servicii medicale dacă sunteţi asigurat. Doctorii vor face o căutare pe loc în sistem şi vor vedea dacă aveţi calitatea de asigurat. Pentru a vă ridica cardul de asigurat mergeţi prima dată la medicul de familie. Asta deoarece mulţi medici de familie au ridicat cardurile de sănătate de la CJAS şi este posibil să fie la ei în cabinet. Dacă medicul dumneavoastră nu a ridicat cardurile, atunci mergeţi direct la această instituţie, unde vă veţi găsi cardul de asigurat.
“11.300 de carduri se află la CJAS şi sunt neridicate. Asiguraţii pot veni la sediul CJAS. Asiguraţii care nu au fost găsiţi la domiciliu de către Poşta Română, pentru a putea intra în posesia cardului, trebuie să se adreseze iniţial medicului de familie la care figurează, iar dacă cardul nu este la el, atunci să se adreseze CJAS. Asiguraţii vor beneficiua în continuare de servicii medicale. Pentru asiguraţii care nu au primit cardul de sănătate, furnizorii de servicii medicale vor verifica în sistem calitatea de asigurat a pacientului pentru a-i oferi serviciul necesar. Serviciile medicale acordate fără card de sănătate vor fi monitorizate separat. Nu se pune problema ca un asigurat să nu beneficieze de serviciul medical”, spune Mariana Marcu, purtător de cuvânt al CJAS Timiş.
În jur de 487.000 de carduri de sănătate au fost trimise către beneficiari în Timiş prin Poşta Română, din care au fost distribuite în jur de 438.000. Poşta Română distribuie în continuare carduri celor care au împlinit 18 ani.
Fiecare accesare de serviciu de sănătate se va face în baza acestui card, care va avea un cod PIN, la fel ca un card bancar. Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv. Intrat în posesia cardului de sănătate, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, pin-ul de transport al cardului naţional (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.
Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!