Vă reamintim, în 8 martie, un incendiu a izbucnit la bordul unui tramvai Bozankaya care circula pe linia 6. Inițial, vatmanul a sesizat că unul dintre motoare are probleme și voia să se retragă în depoul din zona Dâmbovița. Pe bulevardul Revoluției din 1989, în fața Prefecturii Timiș, de sub tramvai a început să iasă foc.
La fața locului s-au deplasat de urgență 12 pompieri din cadrul Detașamentului 1 Timișoara cu o autospecială de primă intervenție și comandă, o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD. Între timp, călătorii s-au evacuat și, din fericire, nimeni nu a fost rănit.
Ulterior, reprezentanții companiei Bozankaya au transmis că vor verifica toate tramvaiele trimise la Timișoara, precum și cauzele producerii incidentului. Acum, turcii de la Bozankaya spun că specialiștii tehnici ai companiei au verificat ce s-a întâmplat. În raportul preliminar întocmit de aceștia se arată că de vină au fost plăcuțele de frână ale tramvaiului, care s-au blocat, și nu motorul.
„Pe 8 martie 2023, pe baza analizelor fișierelor de date, plăcuțele de frână ale tramvaiului s-au blocat. Șoferul a încercat să elibereze frânele și a continuat să conducă vehiculul. Deoarece frânele au fost aplicate în timpul deplasării, sistemul vehiculului s-a oprit de mai multe ori pentru protecție sporită și a oprit tracțiunea. Pentru a duce tramvaiul într-o locație sigură, șoferul a condus tramvaiul cu frânele aplicate și din cauza frecării și supraîncălzirii plăcuțelor de frână, de sub tramvai a ieșit fum. Înregistrările video din cabina șoferului nu au putut fi recuperate din motive necunoscute care nu au legătură cu Bozankaya”, precizează reprezentanții companiei turcești.
În raportul preliminar emis de Bozankaya, bazat pe analizele fișierelor de jurnal extrase din software-ul de înregistrare al tramvaiului la momentul incidentului, „nu există nici dovezi, nici indicii cu privire la defecțiune a motorului”, fapt confirmat prin inspecția tehnică a vehiculului de către personalul autorizat.
„La niciun tramvai Bozankaya din România nu au fost înregistrate probleme la nivelul motoarelor. În prezent, nici un tramvai al companiei nu se află în depou pentru ca motoarele să fie devoalate. Tramvaiele îndeplinesc standardele și cerințele tehnice de calitate cuprinse și în legislația română în vigoare, precum și nivelul ridicat de siguranță a pasagerilor având în vedere natura transportului”, au mai anunțat reprezentanții companiei.
Trimite articolul
XBanuiesc ca si daca are o problema in trafic cu masina tot asa face vatmanul, o conduce pana intr-un loc sigur aflat la kilometri buni distanta accelerand motorul si apasand frana. Aviz celorlalti vatmani, asa va rezolvati o zi libera, ca stiu toti ca tramvaiele turcesti sunt proaste, te miri ca mai e deschisa fabrica.
cum ii turcu’ , si pistolu’ …
dupa unii muzicanti ” șoferul a condus tramvaiul cu frânele aplicate”.adica in Timisoara tramvaiele sunt conduse de … soferi iar in cabina exista un volan!! Alti tampiti au decis sa desfiinteze depoul din Badea Cartan astfel incat pentru orice problema tramvaiul trebuie tarait in partea opusa a orasului in depoul din Dambovita. In fostul depou de pe Take Ionescu astazi exista o manastire la 200 m de piata mahala Cartan iar pseudo muzeul tehnic este inchis datorita unor deficiente la normele ISU
-
Unde duce bautura de slaba calitate… deci locomotivele sau bicicletele sunt autonome, ca n-au volan? De desfiintarea din Cartan am aceeasi parere, numai ca masura e cam greu de aplicat – daca un tramvai a trecut de Cartan si sufera o defectiune n-o sa faca intoarcere din trei miscari, nici n-o sa mearga su spatele. Tot in Dambovita va ajunge. In flacari sau nu, dupa cat de agresiv “conduce” vatmanul. Am mers odata cu un tramvai Bremen la care vatmanul nu stia decat acceleratie maxima si franare maxima; ca sarea siguranta tot timpul nu il deranja.