Pe „dealul plângerii”, drumul Margina-Coșava-Coșevița, de la ieșire (Margina) până la intrarea pe autostradă la Holdea (sensul de mers Timișoara-Deva) șoferii sunt supuși unui „tratament” deloc confortabil. Mașinile „troncăne” cu multe bătăi pe secundă, de la gropi și denivelări, pe cei 13 kilometri ai drumului care face legătura dintre cele două tronsoane de autostradă. Sunt unele porțiuni unde, pur și simplu, nu ai cum ocoli gropile și denivelările. Viteza se reduce, drastic, la 20-40 de kilometri la oră, iar tirurile și mașinile mici care trec prin zonă încearcă să găsească calea printre gropi. Nu este deloc ușor, mai ales că drumul este circulat, iar „jongleriile” unor șoferi pentru a evita gropile pot constitui un adevărat pericol.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara spun că repară des acest drum (de altfel chiar luni echipele au fost pe teren, iar marți sunt din nou). Din păcate, gropile și denivelările apar la loc, cât ai zice „autostradă”, iar cei 13 kilometri devin din nou un calvar, la câteva zile după reparații, din cauza traficului greu.
„Din păcate, dat fiind faptul că acest sector de drum național DN 68A a fost construit și dimensionat în perioada 1967 – 1970, pe baza unor valori de trafic și tonaj infinit mai mici decât în prezent, cu greu mai face față noilor provocări. DN 68A este, pentru DRDP Timișoara, urgența nr. 1, ținând cont de importanța acestui drum care leagă cele două sectoare de autostradă. Echipele Secției Producție Lucrări Drum, precum și mai multe districte ale SDN Timișoara vor lucra zilnic, de câte ori vor permite condițiile meteo, pe DN 68A Coșava – Coșevița, atât cu mixtură stocabilă, cât și cu mixtură caldă. După finalizarea sezonului rece se vor face intervenții mai ample, constând în covoare asfaltice”, a declarat directorul regional DRDP Timișoara, Horațiu Simion, pentru Tion și Agenda.
Calvarul de pe acest drum se va termina atunci când se va realiza tronsonul de autostradă dintre Margina și Holdea. Este vorba despre tronsonul de autostradă unde trebuie să se construiască și un tunel pe deasupra căruia vor trece urșii, în habitatul lor natural. Asociația Pro Infrastructură a anunțat, la finalul anului trecut, că CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) se pregătește să anuleze licitația pentru realizarea acestui tronson.
Așadar, veștile bune întârzie să apară. Rămân însă „troncănelile” și suspinele șoferilor atunci când văd nota de plată pentru reparațiile de după acest „raid” cu „40 la oră”…
Trimite articolul
XIa uite aici o solutie interesanta. Toate TIR-urile care intra in tara si nu au treaba cu Timisoara sau zona de sud a judetului si au ca drum, minim Deva. Sa se dea jos de pe Autostrada la ARAD si sa mearga pe ruta veche Arad Ilia si sa lase acest tronson de 13km exclusiv masinilor sub 3.5t deoarece e clar ca drumul nu a fost proiectat pentru un asemenea trafic greu pe cand Arad-Ilia-Deva care este si drum European si conceput pentru astfel de trafic. Dar nah, trebe musai pe autostrada. Pana cand nu se rezolva acel tronson de legatura sa faca chestia asta si atunci garantat lucrarile de mantuiala pe care le fac cei de la Drumuri si Poduri o sa tina mai mult. Ca asa cu carpelile astea facute de mantuiala clar nu o sa tina veci pururi.
-
Si ce rezolvi muti problema dintr-o parte in alta.
Asta e soultie tipic romaneasca. -
Pagubele ar fi mai mari, vad eu, daca ar rupe din nou peretii caselor din localitatile de pe valea Muresului. Bietii oameni de acolo au suferit destul.
Cel mai bine ar fi sa punem mana sa votam responsabili, nu demagogi. -
ba esti prost?ai vrea sa iti treaca tir.urile prin fata casei ca pe valea muresului..esti idiot..ranzitul ar trebui interzis pe arad ilia iar cei13 km lipsa de autostrada transformat in drum expres
Pentru rezolvarea genului asta de probleme e nevoie ca cetatenii contribuabili sa faca ceva, pentru ca ele nu se rezolva de la sine.
Calea cea mai simpla e ca cetatenii sa se adune si sa identifice cine a fost la conducerea judetului Timis si a Romaniei pe perioada constructiei A1, adica in ultimii 5-7 ani, si cerut sa plateasca despagubiri si apoi bagat(i) la puscarie.
joi si vineri am trecut pe acolo . Sar rotile de la masina . Cucul care a anulat lucrarea , cred ca este bine mersi si canta vesel in padure . Romania , plai de dor . Nu suntem in stare sa facem 13 km de autostrada in 10 ani . Daca nici astia de la putere acum nu fac drumul ala , desi se lauda ca fac alti 1000 de km in mandatul lor , votez cu legionarii .
-
undeva acum doua saptamani am trecut si eu. Ce 20 – 40 km/h?!?! maxim 15, intre 8-15 km/h, daca mai vrei sa ai masina intreaga si si asta e discutabil.
-
Am fost si eu acum 10 zile. nicioadata n-am prins portiunea aia atat de varza.
,,domnilor” de la CNAIR,ar trebui sa stiti ca tronsonul lipsa din autostrada se va finalizaundeva inainte de pastele cailor,..
cel putin 5(cinci )ani de aici inainte.asa ca puneti osul sau capul la treaba si faceti reparatie capitala !! la acest tronson !
de zeci de ani aruncati zeci de milioane pe carpeli de 2lei !asta daca va pasa…daca nu….nu.
Mulțumim CJ PSD și domnului dobra, întrucât drumurile astea erau în grija lui și de asemenea ministrului cuc, un hot și tâlhar clasic, marca PSD.
Am fost acum aproape 2 săptămâni pe acest drum. Jale, cred ca și în Evul Mediu, erau drumuri mai bune. Ca sa nu zic mai multe…
Inteleg si sunt de acord ca “greaua mostenire”, dar totusi ma intreb si eu ce a facut in ultimele 3 luni pentru drumul acesta baiatul de la USR? Sau in ultimul an ala de la PNL? Cam cat ar trebui sa dureze sa reabilitezi ca lumea un drum de 15km? De fapt 10km ca portiunea groaznica e doar intre Cosava si Cosevita. In plus nu inteleg de ce prin toamna – iarna s-a reasfaltat destul de decent portiunea dintre Margina si Cosava care oricum era in stare mult mai buna decat mizeria dintre Cosava si Cosevita iar restul s-a lasat de izbeliste. Drumul este bataie de joc, subscriu la ideea ca in nici un an nu l-am vazut intr-o stare mai proasta ca acum si cred ca un macadam bun era mult mai practicabil decat mizeria asta. Trec saptamanal pe acolo si la fiecare trecere imi dau seama ca aia care ziceau ca degeaba votam chiar aveau dreptate. Am avut sperante foarte mari de la Drula, dar pentru mine dezamagirea e crunta.
-
30 de ani nu s-a facut mare branza pe acest drum…si TU intrebi despre ultimele 3 luni?
esti dus cu pluta…-
Cam cate luni trebuie sa treaca pentru o bucata de drum de 10km? Ma asteptam sa vad un alt fel de actiune decat pana acum.
-
Eu consider ca blocarea segmentului din mijlocul autostrăzii Nădlac Sibiu, în cea mai dificila porțiune și în cel mai barbar și temeinic mod e un act de SABOTJ. Justitia ar trebui sa se autosesizeze și sa găsească si sa condamne exemplar vinovații.