Reprezentanţii Primăriei Timişoara au anunţat zilele trecute desfiinţarea unei alte baterii de garaje din cartierul Soarelui şi vor urma altele în cadrul campaniei de demolare iniţiată de administraţia locală.
„Sunt foarte mulțumit că un alt grup de cetăţeni ai Timişoarei a înțeles că trebuie să renunțe la garaje, au fost cooperanți, astfel încât am putut să mai scăpăm de o baterie, undeva între străzile Balmuș și Prezan. Acolo a mai rămas o singură baterie, de la un capăt la altul, pe o stradă lungă, între Orion şi bulevardul Sudului, în perioada următoare ajungem la ea. Nu ne-am apucat să demolăm ca să ne aflăm în treabă, ci ca să facem amenajări frumoase, moderne, funcţionale Acum e în derulare şi procesul de demolare a garajelor de pe strada Uranus, câteva au fost deja demolate, golite, li s-au luat uşile, se continuă. Toată acea baterie imensă de vreo 80 de garaje va dispărea şi acea stradă va arătă într-adevăr demnă de un oraş cu pretenţii cum e Timişoara”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Edilul-şef mizează în continuare de cooperarea timişorenilor care au în proprietate garaje, mai ales că nu toţi primesc despăgubiri pentru a fi de acord cu desfiinţarea construcţiilor pe care le deţin.
În majoritatea cazurilor, contractele nu prevăd clauze de despăgubire, afirmă Robu. Iar autorităţile locale au ales ca procedură de lucru declararea terenurilor pe care sunt amplasate garaje ca fiind zone de interes public local, prin hotărâre de consiliu. Bineînţeles, nu toţi proprietarii au fost receptivi, dovadă şi faptul că unele garaje, cum sunt cele de pe Brătianu, din centrul urbei, sunt în continuare acolo…
„Primăria Municipiului Timişoara lucrează pe bază de contracte. Există două tipuri de contracte: există contracte cu clauze de despăgubire și contracte fără clauze de despăgubire. O lege dominantă este legea acordului părților. Dacă cele două părți au semnat de bunăvoie și nesilite de nimeni acel contract fără clauze de despăgubire, primăria nu are cum să plătească… Psihologic, noi îi înțelegem pe cetăţeni, înțelegem disconfortul de percepție când unii știu că un vecin de alături primeşte despăgubiri și ei nu primesc, dar dacă atunci când au semnat contractele nu au fost preocupați să aibă şi ei clauză de despăgubire sau nu s-a acceptat la acea vreme – că nu ştiu cum a fost – şi ei au semnat în acei termeni, acele contracte sunt sfinte. Noi nu ne putem abate de la ele”, spune primarul.
Spre exemplu, pentru garajele situate pe latura de est a Parcului Pădurice Giroc sau Lidia, de pe strada Uranus, şi din zona străzii Vasile Balmuş, aleşii locali au stabilit în primăvara acestui an să acorde despăgubiri de 2.000 de euro per garaj.
Reprezentanţii municipalităţii au mai anunţat lucrări de modernizare şi pe strada Versului şi noi amenajări în zona Bucovina – spaţiile din jurul blocului E75.
Din datele prezentate de oficialii primăriei în ultimii ani, în Timişoara există peste 8.000 de garaje, dar în realitate se pare că numărul lor este mult mai mare.
Alte articole pe aceeași temă:
Alesii au decis: mii de garaje din Timisoara vor fi demolate
A inceput campania de demolare a garajelor la Timisoara. Cateva sute desfiintate in prima etapa!
Se pregatesc noi demolari de garaje. Proprietarii vor primi cate 2.000 de euro despagubire
Citiți principiile noastre de moderare aici!