Pentru a nu se ajunge în situaţia de anii trecuţi, atunci când toată lumea dădea buzna la Administraţiile Fiscale din teritoriu pentru a se achita de obligaţii în ultima zi, şefii Finanţelor solicită celor vizaţi pentru depunerea documentelor să o facă din timp util.
„Contribuabilii au la dispoziţie mai multe metode de depunere a declaraţiilor. Alături de depunerea personal, la ghişeele unităţilor fiscale teritoriale de care oamenii aparţin, ei mai pot transmite documentele fie prin intermediul Poştei, cu o scrisoare recomandată, fie electronic, prin intermediul internetului”, a declarat Aurelian Cândea, conducătorul Direcţiei de Finanţe Timiş.
Dacă în ceea ce priveşte trimiterea plicurilor cu ajutorul Poştei rezolvarea este destul de simplă ( contribuabilul se prezintă la ghişeu şi trimite scrisoarea) în ceea ce priveşte internetul situaţia e puţin dificilă. În primul rând, solicitantul trebuie să deţină o identitate virtuală, care se achiziţionează de la firmă specializată contra unei sume de bani, să se înregistreze pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală – ANAF (www.anaf.ro) şi ulterior să încarce declaraţiile.
Formularele necesare pot fi obţinute tot de pe site-ul ANAF, fie de la administraţiile fiscale. Tot aici oamenii pot fi ghidaţi de inspectorii de specialitate, există ghişee pentru asistenţa contribuabililor. „Noi apreciem că vor trebui depuse peste 34.000 de asemenea declaraţii. Anul trecut aproximativ jumătate dintre cele depuse, în jur de 18.000, au fost trimise prin intermediul poştei. Sperăm ca şi în acest an să fie cât mai mulţi care să transmită în acest fel documentele. Chiar şi aşa rămân în jur de 17.000 de declaraţii care vor fi depuse personal la Finanţe. Vă daţi seama ce înseamnă ca toată lumea să vină deodată la ghişee. Din acest motiv, rugăm contribuabilii să vină din timp cu declaraţiile”, am aflat de la Mircea Călin, şeful Administraţiei Finanţelor Publice a Municipiului Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!