Cătălin Drulă spune că veștile despre infrastructura rutieră din Timiș sunt, în opinia lui, foarte proaste. Astfel, deputatul de Timiș dă ca imposibilă previziunea Guvernului Grindeanu de a realiza 90 de kilometri de autostradă.
„Din cei 90 de kilometri pe care i-a anunțat ministerul (Transporturilor – n.r.) și ministrul, chiar duminica care a trecut, în cel mai bun caz vor fi 45. Din care 15 i-a inaugurat în februarie, cei lăsați de guvernul trecut. Dar și ceilalți 30, veștile sunt proaste și acolo. În mod incredibil, deși aceste proiecte sunt la 80-90 la sută realizate și acolo s-ar putea să nu se inaugureze tot din blocaje birocratice nerezolvate. Din păcate, situația în domeniul infrastructurii este tristă pentru că de la un proces unde se luaseră metodic aceste proiecte, adică autorizație cu autorizație, acum avem doar ieșiri la televizor și cifre aruncate”, a spus Drulă.
Drulă a adăugat că pe autostrada Lugoj-Deva nu s-a mai mișcat nimic, în opinia lui.
„Nu s-a mai mișcat nimic pe sectorul unde ar fi trebuit să fie tunelurile pentru urși. Până la urmă au renunțat la ideea că nu se vor mai face acele tuneluri, pentru că ideea era nefezabilă. Dar nu avem constructor acolo și nici licitație lansată. Lotul trei al autostrăzii Lugoj-Deva ar putea fi terminat, dar e o descărcare care a fost prevăzută în contractul inițial și pentru care trebuia făcută exproprierea și o mică suplimentară de contract. Nu s-a mișcat nimic de șase luni. Deja e prea târziu, pentru că timpul de execuție, tehnologic, este de șase luni. Pentru că dacă mâine ar apărea Hotărârea de Guvern ar urma proceduri, decizii de expropriere, bani, nu intru în detalii tehnice. Dar cam prin august ar trebui să fie terenul în gestiunea constructorului. Din august până la finalul anului nu mai sunt șase luni. Deci s-a dus și Lotul 3”, a mai spus Drulă.
Veștile, în opinia deputatului de Timiș, nu sunt bune nici în ceea ce privește celelalte două proiecte mari de infrastructură din județ. Este vorba, în primul rând, despre centura de sud a Timișoarei, unde Drulă consideră, în continuare, că o singură bandă pe sens este insuficientă. El susține că simulările de trafic în 2020-2021, anii în care se estimează că se va termina acest tronson al centurii, arată că traficul în zonă ar avea nevoie de două benzi pe sens. În al doilea rând, deputatul USR susține că descărcarea de pe autostradă prin Sânandrei este blocată de procedurile de mediu.
„Descărcarea de pe autostradă e blocată în procedurile de mediu. E o zonă Natura 2000 la Becicherecu Mic și care se întinde pe ambele părți ale drumului național Timișoara-Arad. Din păcate la toate aceste chestiuni birocratice de cinci luni, de când a venit acest guvern, nu se mai lucrează”, a concluzionat Drulă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!