Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, după o primă licitație eșuată, în sfârșit municipalitatea are firmă care să se ocupe de dezinsecție. Noul contract era estimat la aproape 10 milioane de euro, dar a fost câștigat cu 2,3 milioane de euro. Acest lucru nu înseamnă însă că serviciile oferite vor fi de o proastă calitate, ne asigură oficialii primăriei.
„În sfârșit, licitația pentru dezinsecție, deratizare a ajuns la un bun sfârșit. Iată, după ani în care nu am putut face dezinsecția, deratizarea cum trebuie, acum am reușit să o ducem la bun sfârșit. Firma Deraton SRL a avut o ofertă în valoare de 9.151.115,60 lei fără TVA, în condițiile în care valoarea plafon, estimată totală, a fost de 38.675.892,52 lei fără TVA. S-a cerut asumarea a tot ce scrie în caietul de sarcini la extrem preț extrem de convenabil. Contractul este unul pe patru ani, așa cum ne-am dorit să avem de mult timp, de la expirarea contractului precedent”, au declarat reprezentanții Primăriei Timișoara.
Mai exact, Deraton primește 10.889.826 lei cu tot cu TVA pentru a se ocupa de acest serviciu, în condițiile în care contractul era estimat la 46.024.125 lei cu tot cu TVA.
Oficialii PMT, mai exact primarul orașului, susțin că municipalitatea va verifica eficiența intervențiilor și ne asigură că nu se va stropi cu apă.
„Evident că vom verifica eficiența intervențiilor, în primul rând efectuarea și apoi și eficiența lor. Dacă e de stropit, evident că nu o să ne mulțumim să se stropească cu apă, cu apă stropește Cel de Sus. Dacă trebuie să stropească din elicopter, vom urmări, că avem birou de specialitate. Și la sol la fel. Și în privința rezultatelor, se simte dacă se intervine sau nu. Dacă intervenția este cu substanțe de calitate, asta vom vedea prin rezultatul intervențiilor”, a explicat Nicolae Robu.
Contractul urmează să fie semnat zilele următoare, urmând să intre în vigoare la data semnării.
Istoria zbuciumată a contractului de dezinsecție și deratizare a Timișoarei a început în toamna anului 2013, când vechiul contract, încheiat tot cu Deraton, a expirat, iar primăria a scos din nou acest serviciu la licitație. Doar firma Romprest Servicii S.A. a participat, însă a fost descalificată pentru că nu ar fi îndeplinit condițiile din caietul de sarcini. Reprezentanții firmei amintite nu s-au dat bătuți și au acționat Primăria Timișoara în judecată.
Au urmat patru ani în care nimic nu s-a mișcat, municipalitatea așteptând finalul procesului. Cu excepția unei perioade scurte, în 2016, când în Timișoara s-a făcut dezinsecție în regim de forță majoră, deoarece exista amenințarea virusului Zika. Din vara lui 2017, reprezentanții primăriei au semnat un contract cu firma Deraton, care a putut face dezinsecție și deratizare în oraș timp de șase luni, cu 182.000 de lei. Contractul cu Deraton a expirat, însă, în 24 februarie 2018. În această vară, PMT a mai încheiat un contract provizoriu, cu firma arădeană Medinet Hygiene Consulting, care a expirat deja.
În 31 octombrie 2017, primarul Timișoarei se lăuda că municipalitatea a câștigat definitiv procesul cu firma Romprest. A fost nevoie de șase luni pentru ca funcționarii primăriei să poată da drumul unei noi licitații. Prima licitație a fost contestată însă, iar municipalitatea a fost obligată să o reia de la zero.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2103803″]
[related-post post_id=”2092631″]
[related-post post_id=”2082547″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!