Porțiuni întregi din lotul 4 sunt deja finalizate, dar restul zonelor necesită un volum de muncă masiv. Aceasta ar putea fi una dintre piedicile din calea deschiderii circulației rutiere pe acest lot, spun cei de la Pro Infrastructură, membrii asociației realizând un set nou de fotografii pe acest traseu. Șantierul nu are muncitori în activitate, aceștia fiind plecați la casele lor de Paști. Din cele constatate se văd porțiuni din lot gata, inclusiv cu parapete montat, dar și zone unde mai este mult de lucrat, cel mai important efort fiind necesar la dealul unde a fost descoperită celebra colonie de lilieci.
„Aproximativ jumătate (între nod Ilia și cariera de piatră de la Bretea Mureșană) din cei 22,139 km ai tronsonului sunt gata. Pe restul lotului constructorul are în continuare mult de muncă, în special la «dealul liliecilor», punctul nevralgic al șantierului. Nodul Șoimuș este într-un stadiu avansat, la fel și viaductul și debleul Brănișca. Așa cum puteți vedea și din poze, încă se lucrează la relocarea stâlpilor LEA în apropiere de Mintia. Stadiul oficial al proiectului este de aproximativ 76% (execuție în teren). În ciuda promisiunilor repetate ale șefilor CNAIR și speranțelor celor mai optimiști pasionați de infrastructură, estimările noastre obiective, realiste, spun că vom putea circula pe acest tronson abia în 2019”, spun cei de la Pro Infrastructură.
Ei motivează pesimismul de care dau dovadă: „Din cauza numeroaselor provocări tehnice din “«dealul liliecilor» (unde volumul de muncă este imens) și din cauza blocajului birocratic total de pe lotul vecin pe care se află nodul Ilia (fără de care nu am putea circula chiar dacă lucrările ar fi gata «mâine»)”, mai spun cei de la Pro Infrastructură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!