Agenţia Naţională de Administrare Fiscală(ANAF) a emis Ordinul nr.2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social. Având în vedere modificările aduse art.17 la Legea privind societăţile comerciale, la înmatriculare sau la schimbarea sediului social firmele au obligaţia să înregistreze documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi să obţină certificatul pentru spaţiul respectiv. Pentru obţinerea documentului, contribuabilul va trebui să completeze formularul „Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social”. Hârtiile completate se depun la registratura organului fiscal în a cărei rază teritorială se află spaţiul cu destinaţie de sediu social, sau se transmit prin poştă. Formularul de cerere este prevăzut în Anexa 2 la ordinul menţionat şi se poate obţine de la unitatea fiscală sau se poate descărca de pe Internet, site-ul www.anaf.ro, la rubrica “Toate formularele cu explicaţii”. Cererea depusă la unitatea fiscală, va fi însoţită de următoarele documente, în original şi copie: actele doveditoare a dreptului de folosinţă (titlul de proprietate; contract de vânzare cumpărare; contract de închiriere; contract de comodat; alte acte care atestă dreptul de folosinţă, după caz), actul de identitate al solicitantului şi/sau împuternicirea, după caz; actul care atestă numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice; În situaţia în care cererea se transmite prin poştă, documentele însoţitoare vor fi anexate în copie legalizată. Organul fiscal va elibera contribuabilului câte un exemplar din „Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social” precum şi “Certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social”.
Deschiderea unui nou sediu social va presupune noi eforturi birocratice
Noi reglementări legale în domeniul stabilirii sediului social al unei firme. Măsurile au fost decise de autorităţi pentru combaterea evaziunii fiscale, multe dintre societăţi fiind de fapt firme fantomă care nu pot fi descoperite la sediile declarate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!