Ministrul Şova apreciază că pe coridorul rutier 4 situaţia e bună, până la finalul anului viitor urmând a fi intregral disponibil pe autostradă traseul dintre Nădlac şi Sibiu.
“Pe coridorul 4 stăm relativ bine, avem patru tronsoane în execuţie care se vor termina. Sunt cele patru tronsoane în construcţie între Nădlac şi Sibiu care se vor termina anul acesta şi mai sunt încă patru tronsoane în licitaţie. Din păcate e pe tronsonul 1 Nădlac Arad un contract care a fost reziliat cu Romstrade în urma acelui scandal pe care îl cunoaştem cu toţii şi încă trei tronsoane pe Deva – Lugoj care sunt licitaţii începute de domnul Nazare încheiate în luna august anul trecut. Sper ca în săptămânile viitoare, nu ştiu exact, nu am acces la actele comisiei, aceste licitaţii vor trebui să stabilească un câştigător. După care vom trece, probabil, prin faza contestaţiilor, a rezolvării acestora de către Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor şi finalmente semnarea contractelor. Există în acest moment în derulare o procedură prin care aflăm care mai sunt problemele tronsoanelor aflate în execuţie, mai sunt şi greşeli ale Companiei de Autostrăzi, mai sunt şi întârzieri ale constructorilor. O să încerc să le armonizez pe toate şi să avem, spun eu, până la sfârşitul anului viitor, Nădlac – Sibiu terminat complet”, a declarat Dan Şova.
El a mai spus că pentru coridorul 4 fondurile sunt integral asigurate, “85% din fonduri europene, restul de 15% din alocări bugetare”. Deci, totul sună excelent, doar constructorii să-şi facă treaba.
Ministrul Marilor Proiecte a făcut o confuzie, atunci când a fost întrebat despre motivul blocării licitaţiei pentru tronsonul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj: “Pe Timişoara – Lugoj a fost declarat câştigător UMB Spedition, au contestat cei care erau pe locul 1, firma spaniolă, şi contestaţia a fost admisă, alaltăieri cred, de către CNSC”. Desigur, numele firmei câştigătoare nu a fost anunţat oficial niciodată, oferta celor de la UMB fiind cea mai bună din punct de vedere financiar, după cea a spaniolilor de la Constructora San Jose SA, dar care nu a fost considerată exigibilă din anumite motive. Contestaţia a fost depusă de grupul de firme condus de societatea orădeană Selina, clasată pe locul 3, nu de către spanioli. Iar răspunsul CNSC a apărut ca urmare a respingerii întâmpinării depuse de UMB, companie care solicita ca acea contestaţie a Selina să nu fie luată în considerare. Întâmpinarea nu a fost acceptată, dar CNSC a decis, prin acelaşi act administrativ, ca ofertele depuse să fie reevaluate, inclusiv cea a spaniolilor şi a Selina.
Dan Şova a mai vorbit şi despre un alt proiect care ar putea ajuta traficul din zona de vest, Autostrada Sudului. Din păcate, ministrul când s-a referit la acest proiect a vorbit despre un drum Bucureşti – Alexandria. Pentru acest tronson există deja un studiu de trafic, dar nu şi finanţare. Conform discuţiilor iniţiale, această Autostradă a Sudului ar fi trebuit să lege Lugojul de Bucureşti, pe la Craiova, urmând să fie conectată, la Lugoj, cu coridorul 4.
Explozie de oferte pentru constructia autostrazii Lugoj – Deva!
Ofertele lansate de UMB domina total licitatiile pentru autostrada Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!