Dacă la capitolul curse regulate destinaţiile din Italia sunt cele mai multe, la capitolul zboruri charter situaţia nu e una extraordinară. Scăderea cererilor de bilete pentru concedii pe destinaţii externe a influenţat mult şi numărul curselor spre destinaţii de vacanţă. În acest moment, de pe Aeroportul Timişoara se operează în mod regulat, la capitolul chartere, doar o singură destinaţie, anume Antalya, cu câte cinci curse săptămânal, am aflat de la Cornel Sămărtinean. „Mai sunt şi curse către Spania, dar nu se mai operează destinaţiile din Grecia, Zakinthos, Rhodos sau Costa Brava, spre exemplu”, ne-a mai declarat Sămărtinean. Deocamdată, sezonul turistic este doar la început, scăderea înregistrată la acest tip de curse a fost de doar 5%, dar, până la finalul sezonului, probabil scăderea va fi mai mare.
Despre scădere nu se poate vorbi la numărul total de pasageri şi mişcări de aeronave, la capitolul curse regulate. Criza nu pare să fi îndepărtat amatorii de zboruri cu avionul de acest mijloc de transport facil. Pe primul trimestru al anului în curs s-a înregistrat o creştere a numărului de pasageri operaţi pe Aeroportul Timişoara de 18,12%, iar pentru trimestrul în curs este prognozată o nouă creştere, de aproximativ 20%, a mai declarat Sămărtinean. O evoluţie pozitivă a avut loc şi la capitolul transport de marfă, unde creşterea a fost de 22%. „Transportul aerian a devenit mult mai accesibil, a ajuns la acelaşi preţ cu cel rutier sau feroviar. Este clar că e mai bine să te deplasezi cu avionul. Avem ca şi clienţi regulaţi „căpşunarii”, cei care lucrează în străinătate, ei nu mai fac naveta cu maşina, folosesc acum avionul”, ne-a declarat Cornel Sămărtinean. În acest moment, de pe Aeroportul Timişoara decolează sau aterizează, în medie, o aeronavă la patru minute şi jumătate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!