Timișoara nu mai are firme care să presteze servicii de deszăpezire din luna aprilie. Angajații primăriei abia au reușit să dea drumul licitației pentru un nou contract. Nici contractele de până acum, încheiate cu SDM și Retim, nu au fost ideale. Cuprindeau doar 900 de străzi din totalul de peste 1.200 din Timișoara. La ultima ninsoare serioasă de iarna trecută, mai exact în luna martie 2018, șoferii s-au plâns de firmele care aveau sarcina să deszăpezească orașul.
Primarul Nicolae Robu anunța încă din martie că noile contracte vor fi mult mai exigente, iar că inclusiv șoferii vor putea urmări pe o aplicație de mobil pe unde au trecut utilajele de deszăpezire. Au trecut luni bune de atunci, iar oficialii PMT abia au reușit să lanseze licitația pentru un contract nou, deși consilierii locali au aprobat documentația încă din septembrie, pentru „aprobarea delegării de gestiune a serviciului public de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț în Municipiul Timișoara”.
Licitația a fost în sfârșit lansată oficial, pe SICAP, adică fostul SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Caietul de sarcini spune că deszăpezirea se va face în mod continuu în oraș. Firma sau firmele care se vor ocuparea de deszăpezirea orașului vor trebui să presteze servicii de curățare manuală zăpadă și gheață, curățare mecanizată zăpadă și gheață, combatere a poleiului și a gheții prin stropire cu soluție cu clorură de magneziu, clorură de calciu și clorură de sodiu cu inhibitor, de împrăștiere manuală de material antiderapant, de împrăștiere mecanică de material antiderapant, de încărcare și transportare zăpadă și gheață, dar și de curățare a gurilor de scurgere din rețeaua de canalizare.
Se va interveni pe un număr de 1.227 străzi din oraș, dar și în stațiile mijloacelor de transport în comun, cu fel de fel de utilaje, care vor trebui să fie dotate cu GPS, pentru ca reprezentanții primăriei și chiar timișorenii, conform spuselor primarului, să poată urmări zilnic traseul fiecărui utilaj.
Potrivit documentației, numărul minim de utilaje necesar este de 30, din care 23 de utilaje cu plug/ sărărițe, trei autocisterne și patru autocamioane.
În noul sau noile contracte vor fi prevăzute și penalități, de 5% pe lună, în cazul în care străzile nu sunt curățate în maximum 4 ore de la încetarea ninsorii. Muncitorii contractați vor fi nevoiți să depoziteze zăpada adunată de pe străzile Timișoarei doar în anumite locuri. Mai exact, trebuie să o ducă pe străzile Cerna, Calea Moșniței – intrarea în Plopi, Bd. Industriei din Calea Moșniței, Rozelor – Vălișoara lângă dig canal Bega, Holdelor colț cu Silistra, Ion Inculeț colț cu Constantin Stere, Ștefan Procopiu colț cu Marginii și Energiei – lângă Retim. Operatorii serviciului de deszăpezire sunt obligați să lucreze 40 de ore/săptămână/schimb.
Viitorul contract va fi valabil patru ani și are o valoare maximă de 30,6 milioane lei cu tot cu TVA, adică puțin peste 6,5 milioane de euro. Ofertele pot fi depuse până în 4 decembrie, la ora 15.
În cazul în care ninge în oraș până când primăria va avea semnat noul contract, de deszăpezire se va ocupa SDM, singură.
„Dacă vremea devine nefavorabilă, iar licitația nu va fi finalizată, vom încheia un contract până la finalizarea licitației cu SC Drumuri Municipale SA, companie care s-a ocupat și în trecut de acest serviciu și unde consiliul local este acționar 100%”, ne spunea city managerul orașului în această toamnă.
Vă reamintim, vechile contracte erau încheiate în 2011 cu Societatea de Drumuri Municipale și Retim și expirau în noiembrie 2016, dar au fost prelungite până în aprilie 2018. Acopereau doar puțin peste 900 de străzi din totalul de 1.200 câte sunt în Timișoara și aveau valoarea de 26 de milioane de lei. Până în 2016, SDM și Retim au încasat numai 8,2 milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2128753″]
[related-post post_id=”2139325″]
[related-post post_id=”2109450″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!