Cei 200 de copii din centrele de plasament și centrele de zi din Timișoara, Lugoj, Găvojdia și Recaș ar avea nevoie de ajutorul a încă 60 de voluntari.
„Scopul voluntarului este să fie mentor, model, să îi ajute pe copii să descopere lumea, să prindă încredere în propriile forțe, să devină independenți și responsabili. Activitățile pe care le vor desfășura voluntarii sunt ședințe de pregătire/ remediere școlară (română, matematică, engleză, franceză, informatică, fizică), ateliere creative (muzică, dans, fotografie, arte plastice), ateliere de siguranță online, educație pentru sănătate, educație civică, TIC, educație financiară și antreprenorială, pe baza suporturilor de curs din program”, spun reprezentanții Ajungem MARI.
Înscrierea se face prin completarea unui formular online, până pe 26 septembrie. În perioada 21-28 septembrie toți cei care au aplicat vor primi răspuns, iar mai apoi urmează instruirea și testarea psihologică. Voluntarii vor fi repartizați la centre în funcție de programul lor, disponibilitate și ce vor să lucreze cu copiii.
„În funcție de recomandările autorităților, în unele județe conducerea centrelor le va permite voluntarilor să participe fizic la activități cu copiii sau la ieșiri și excursii în afara centrelor. Iar acolo unde nu se poate merge fizic, voluntarii vor susține activități online pentru copii. Voluntarii trebuie să aibă minim 16 ani, fără limită superioară de vârstă, iar un modul durează opt luni, în perioada noiembrie – iunie”, mai spun cei de la asociație.
Ajungem MARI, desfășurat de Asociația Lindenfeld, este singurul program național care susține pe termen lung educația copiilor și tinerilor instituționalizați și din medii defavorizate. În prezent, în București și în cele 23 de județe, 2.500 de copii și tineri instituționalizați sau din familii defavorizate se bucură de educație interactivă și experiențe de formare cu sprijinul a 1.400 de voluntari care îi vizitează săptămânal.
„Voluntarii îi ajută pe copii și pe tineri pe termen lung, îi întâlnesc în centre, lucrează împreună, dar le pot deveni sprijin până se angajează și își formează familiile lor. Pentru acest sprijin e nevoie de implicarea adulților cu experiență de viață, care îi pot ghida pe tineri”, a spus Iarina Taban, cea care a fondat programul educațional Ajungem MARI.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XNu cumva sa facitilitati adoptiile, ca sa nu stea in centrele alea…. iar asistenti maternali devin totii prostii cu un curs inutil. Stiu in ce conditii infecte au trait 2 copii la acei asistenti, si cate bete in roata timp de 2 ani au primit parintii pana i-au adoptat. Faceti campanie ca sa se schimbe legea adoptiilor, nu sa stea chinuiti in acele centre!
-
Exista copii neadoptabili. Copii care se afla in centrele de plasament si au depasit o anumita varsta si nu ii mai vrea nimeni. Sunt alti copii care se afla acolo provizoriu (desi pe o perioada poate lunga), pana li se pun financiar parintii la punct, ca nu au ce sa le ofere. Sau sunt intr-o tara straina, sau la reabilitare, diverse situatii. Nu toti copiii sunt adoptabili sau pentru adoptie. Prin urmare, exista acesti copii care au nevoie de educatie si din pacate se pare ca nu are cine sa le-o ofere. Cat despre ce spuneti dvs., despre simplificarea legilor care privesc adoptia, da, unele sunt aiurea, insa marea majoritate care ingreuneaza procesul, sunt in scopul protejarii copilului. Daca ii dai rapid unui pedofil, sau unui instabil mental, sau unuia care il returneaza inapoi dupa cateva luni,pentru ca nu se poate obisnui cu rolul de parinte? E o problema sensibilia, care oricum ai da-o, naste nemultumiri. Si daca adoptia se face rapid, si daca se face foarte lent…
Sa meargă medici eroi, polițiștii care au dat amenzi ca să își facă norma în fața șefilor……eu și familia mea nu ne oferim voluntari fiindcă trebuie să muncesc ca să poată Catu și iohannis ce bine merge tara