La limba și literatura română, dintr-un număr total de 5.356 de elevi ce au susținut proba, 3.444 au obținut note peste 5, în procent de 64,30%, față de 78,85 % la Evaluarea Naţională din 2013. Aproape 2.000 de elevi au picat proba, sub nota 5 obţinând 35,70% dintre candidaţi. Numai 4 elevi din Timiş au reuşit să obţină calificativul maxim. Ei învaţă la Colegiul CD Loga din Timişoara, Colegiul Național Coriolan Brediceanu Lugoj, Școala Gimnazială Anișoara Odeanu din Lugoj și Școala Gimnazială Jimbolia. Rezultatele situează judeţul Timiş pe locul 15 la nivel naţional în privinţa rezultatelor de la simularea Evaluării Naţionale.
La matematică, dintr-un număr total de 5.338 elevi ce au susținut proba, 1.445 de elevi au obținut note de trecere, în procent de 27,07, față de 62,39 % cât a fost procentul obținut anul trecut. 72,93% din elevi au picat proba. La polul opus s-au situat 28 de elevi care au primit nota 10. La nivelul țării, la matematică, suntem pe locul 25.
Dintre elevii cu note de 10 la această disciplină, se disting cei ce studiază la CD Loga (3 elevi), Grigore Moisil (4 elevi), Liceul Teoretic Bartok Bela ( elev), Liceul Teoretic William Shakespeare (1 elev), Liceul Carmen Syla (3 elevi), Școala Gimnazială 6 Timișoara (1 elev), Școala Gimnazială Sânmihaiu Român (1 elev), Școala Gimnazială nr. 24 (6 elevi), Școala Gimnazială nr 7 Sfânta Maria (2 elevi), Școala Gimnazială nr. 16 (1 elev), Școala Gimnazială nr. 21 (1 elev), Școala Gimnazială nr. 18 Timișoara (1 elev), Școala Gimnazială nr. 13 (2 elevi), Școala Gimnazială Ghizela (1 elev).
La limba maternă, din cei 204 elevi ce au susținut proba, 141 au obținut note egale sau peste 5, în procent de 69,11 față de 92,85 %, procent obținut în 2013. 63 dintre copii nu au reuşit să treacă proba, luând note sub 5. Elevii ce au reușit să obțină nota 10 la disciplina matematică au fost 2, reprezentând un procent de 0,98%.
Ca urmare a situației înregistrate, conducerea ISJ va decide adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărei unități. În acest fel, de la inspectorat, până la şcoală şi elev, se vor întreprinde următoarele: Inspectoratul Şcolar va prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratul va monitoriza implementarea acestora. La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar. Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte. Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate. Se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!