Dezbaterea publică va avea loc joi, 3 martie, de la ora 17, prin intermediul platformei ZOOM, pe marginea următoarelor proiecte de hotărâre:
• Proiect de hotărâre privind înființarea Administrației pentru Educație și Sănătate a municipiului Timișoara prin reorganizarea structurală a serviciilor publice de educație și sănătate oferite de municipalitate;
• Proiect de hotărâre privind aprobarea organizării și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timișoara.
Timișorenii care vor să transmită propuneri, sugestii sau opinii referitoare la aceste două proiecte, se pot adresa în scris Direcției Secretariat General – Serviciul Administrație Locală sau pe e-mail, la adresa camelia.crisan@primariatm.ro. O pot face până în 2 martie, la ora 12. Cei care vor să participe la dezbaterea online, se pot înscrie, cel târziu, tot până în 2 martie, pe adresa de e-mail de mai sus.
Epopeea organigramei
Pe 2 decembrie 2021, a fost lansat un anunț de recrutare. Se căutau oameni noi în Primăria Timișoara, profesioniști în mai multe domenii: urbanism, educație, turism, infrastructură rutieră, patrimoniu, mediu și spații verzi, comunicare, control intern, resurse umane, economic și informatică.
Pe 11 ianuarie ar fi trebuit să participe la proba scrisă cei 51 de candidați eligibili pentru cele 20 de posturi disponibile la Primăria Timișoara. Dar Tribunalul Timiș a suspendat concursul la cererea Sindicatului Liber al Primăriei Timișoara. Primarul Timișoarei era atunci de părere că sindicatul pune bețe în roate „reformei” din primărie. Pe de cealaltă parte, reprezentanții sindicatului transmiteau că nu se opun reformei din primărie, ci urmăresc respectarea legii.
Timpul a trecut, suntem în 2022, iar acum timișorenii sunt așteptați să participe la o dezbatere publică pe tema organigramei, ca un pas suplimentar făcut de PMT pentru a se asigura că de data aceasta nu vor apărea probleme.
Cu toate acestea, nu putem să nu observăm lipsa implicării civice a cetățenilor din Timișoara. La ultima dezbatere publică organizată de PMT, pe tema bugetului local pentru anul 2022, doar trei cetățeni dintre cei înscriși au luat cuvântul, însă discuțiile au deraiat de la tema principală.
O astfel de „anchetă” administrativă nu poate avea succes dacă amprenta civică a locuitorilor lipsește de la locul faptei. Poate istoricul eșichierului politic la nivel local dezarmează cetățeanul de orice dorință de a se manifesta public, fiind convins că ar fi inutilă o astfel de acțiune. Poate că exercițiul democratic nu a fost încă integrat eficient în obiceiurile timișorenilor. Poate că ofertele actuale de implicare activă a populației în guvernarea societății nu sunt cele potrivite sau nu sunt destul de bine promovate. Poate timișorenii sunt dezamăgiți. Cert este că există loc de mai bine.
Dominic Fritz dă exemplul altor dezbateri publice din trecut, la care au participat mult mai mulți cetățeni și ale căror sugestii au fost luate în considerare.
„E foarte clar că trăim într-o epocă în care participarea reală a cetățenilor în procesul de luare a deciziilor este foarte importantă. Doar că trebuie să avem și instrumentele adecvate pentru asta. Noi am făcut, de exemplu, consultare pentru zona de agrement Nord, unde au participat peste 2.000 de oameni. La alte proiecte, am avut discuții în cartiere. La TimPark, de exemplu, am avut o serie de dezbateri publice și chiar am preluat câteva recomandări ale cetățenilor și le-am adăugat la regulamentul final TimPark”, spune Fritz.
Platforma DeciTim, în curs de dezvoltare, ar urma să îi deservească pe cetățenii care vor să dezbată problemele orașului.
„Eu cred foarte mult în participarea cetățenilor, tocmai de aceea am creat și un serviciu de guvernanță participativă și rolul acestui serviciu este să dezvolte instrumentele adecvate. Avem și o platformă, DeciTim, pe care o dezvoltăm pentru dezbateri și participarea cetățenilor. Am mari semne de întrebare dacă aceste dezbateri publice realizate până acum sunt instrumentul adecvat. Probabil acesta este și motivul pentru care nu sunt foarte mulți cetățeni care vin acolo. Dar, încă o dată, dacă vrem să știm părerea cetățenilor, nu trebuie să așteptăm să vină ei la noi, la o anumită oră. Trebuie să avem mecanisme de consultare și online și offline”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz, pentru Tion.
Trimite articolul
XCe cuvant au de spus cetatenii in privinta organigramei? Nu de aia ne-am ales reprezentanti, ca sa se ocupe ei?! bah friz a trecut un an jumate de cand ati fost inscaunati si tot la organigrame suntem? Inca nu au primit toti usereii post? Mai putin si termeni mandatul si tu esti tot la impartit de functii. Strazile mai mizere ca oricand, drumurile pline de gropi, colterm in faliment, scolile si spitalele in frig, transportul public la fel de praf, capitala culturala bate pasul pe loc. Sa vina cetatenii sa faca ce?
-
Ce pacat ca ai atat de multa dreptate!!! Ce facem? Dupa 8 ani cu Robu si inca 4 cu acest …ne umplem plamanii de praf si clantanim de frig.Oare ce ne mai pregateste???
Ii reamintesc acestei nulități de primar ca ne aburește cu vorbe. Nici măcar audiențe nu primește, pt ca are fraieri delegați. Primăria este un haos, a ajuns o adunătura de plimbării de hârtii, iar numărul de angajați este MAI MARE decât cel din mandatul dlui Robu. In primăria Timișoara pentru orice rahat, ești obligat sa mergi la ghișeu, ZERO DIGITALIZARE ! Doar și mai mulți angajați, și și mai bine plătiți. SUNTETI O RUȘINE PENTRU TIMIȘOARA !! Primaria colcăie de departamente și de servicii, CARE NU FAC NIMIC, nu au proiecte, nu au tinte, nu au target, nu au responsabilitate, nu au eficientă, doar mănâncă banul public ! Luați exemplu de la Oradea, de la Cluj, incompetenților !
Fritz DEMISIA !!!!!!!!!!!!!!!!!! impreuna cu partidul fatalaiilor usr
Exista 2 variante în viața când ți-o iei in freza:
1. Când știi că dreptatea e de partea ta și că meriți ceva dacă ești dat afara pe ușă intrii pe geam
2. Atunci când nu ai dreptate, insiști in prostia ta și aplici proverbul: când 10 oameni îți spun că ești beat, te duci și te culci, adică o lași balta.
În care din cele 2 se încadrează fritz cu organigrama lui? Având în vedere valul de nemulțumire și haos pe care l-am provocat în primărie, un val mai mic in afara, o sentință care i-am anulat prostia eu zic că mai degrabă merge in varianta 2.
Dacă vrei să faci treabă că primar pur și simplu o faci. Evident că dacă ai o organigrama cum vrei tu îți va fi mai simplu, iar cu organigrama actuala care nu îți place mergi mai greu, dar oricum trebuie sa mergi înainte în a face lucruri, nu sa te blochezi și cramponezi de o simpla împărțire a departamentelor. Lasa-le așa cum sunt, da-le ordine și penalizeaza-i încet încet, legal dacă nu fac treabă. Și o să vezi cum o să vrea eu sa plece, să fie reorganizați etc. Dar asta înseamnă să fii un adevărat leader, nu niste usristii cu experiență 0 și cu mintea pe crăci!