Primăria Timișoara organizează, vineri, 1 octombrie, de la ora 16, o dezbatere publică privind „Studiul de fundamentare privind înființarea serviciului public pentru administrarea, întreținerea și exploatarea parcărilor din Municipiul Timișoara, precum și stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului, în vederea înființării serviciului public prin hotărâre a consiliul local, conform prevederilor art. 9 alin. 2 din O.G. nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local”. Dezbaterea va avea loc în sala de consiliu a primăriei și ar trebui să fie transmisă și online.
Cei care vor să transmită propuneri pe tema parcărilor se pot adresa în scris Cabinetului Viceprimar Ruben Lațcău sau în format electronic la adresa cabinet.viceprimar1@primariatm.ro până în 29 septembrie, la ora 12.
Vă reamintim, Primăria Timișoara vrea să înființeze un nou serviciu public de administrare, întreținere și exploatare a parcărilor publice din Timișoara. Până la 31 decembrie 2021, sistemul de parcare Timpark este administrat de Societatea Drumuri Municipale, societate a consiliului local.
Studiul pus în discuție are peste 15 pagini și spune că nu sunt suficiente locuri de parcare în oraș și că municipalitatea ar putea gestiona mai bine decât SDM sistemul de parcare. În plus, parcările de la marginea carosabilului nu sunt văzute cu ochi buni de noua administrație, astfel că e nevoie de mai multe locuri de parcare. Unde și când se vor face nu se știe încă.
Reforma Timpark este anunțată încă de la începutul acestui an, iar noul regulament de parcare ar trebui să fie publicat pe site-ul primăriei. Primarul Timișoarei vorbea la finalul lunii august despre o nouă filosofie de parcare.
„Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis. Trebuie reglementat cum și cine folosește spațiul public, la ce preț. Asta încearcă această politică de parcare. Momentan, mult spațiu public este folosit în Timișoara ca parcare, fără ca acest lucru să fie reglementat. Cu această politică de parcare la care lucrăm vrem să ne asigurăm că putem controla cine are voie și la ce preț să-și pună mașina. O fie în continuare zone unde o să fie gratuit, o să fie alte zone de parcare unde trebuie să plătești, o să fie alte zone unde doar cei care pot să dovedească că au o locuință în zona respectivă pot să-și cumpere un abonament. Important este că spațiul public trebuie reglementat”, explica atunci Dominic Fritz. Detalii, AICI!
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAceasta dezbatere are loc ,banuiesc, intre useristii marxisti biciclisti pe grupul lor de dezbateri cu circuit inchis!?Vor propune desfiintarea tuturor parcarilor din oras pentru a ii face loc primei bicicliste a orasului, Ana Pauker-Munteanu , sa isi plimbe borcanele cu ulei uzat!! Vai de viata noastra de majoritari tacuti! :((
Construiti parcari supraetajate in cartiere si apoi sa aveti pretentii la bani.
Platim taxe la fiecare miscare a banilor incepand cu salariul dat jumate la stat. Deci nu folosim gratuit nimic.
MARS!
-
Parcarea aia se face prin imprumut.
sa faceti regulamente pentru parcarile pe care o sa le construiti voi, magarilor. Nici un regulament si nici o taxa nu face de la sine locuri de parcare! Iar daca vreti diminuarea numarului de masini, faceti transport in comun de secol xxi, nu de secol xix!
Plecati naibii care de unde ati venit, habarnisti si hoti ce sunteti, altceva in afara de a pune taxe peste taxe nu stiti, idiotilor.
Spatiu public: primul venit primul servit. Pentru masinile abandonate e deja solutie, mai trebuie si pusa in practica, mai uitati-va la camionetele de transport care sunt parcate pe langa blocuri, si faceti parcari supraetajate, rezolvati cu supermarketurile sa fie folosite noaptea parcarile,eventual si acolo se poate face parcare supraetajata. Dar voi puneti iute taxe, fara sa va asumati ca in timo de x luni(x<6) si faceti ceva parcari cu taxele alea, numa luati bani fara nicio responsabilitate asumata, numai cu promisiuni ca o sa facem si o sa dregem. E de ajuns sa ne uitam cum se lucreaza in oras, luati bani acum, si o sa faceti ceva peste 10 ani, "daca". Nu mai bine impozitati voi si pietonii si biciclistii? ca folosesc spatiul public, sa-si faca piste si trotuare proprii, ce, impozitele pe care le platesc nu-s pentru asta, sunt sa dati voi bani aiutea la ong uril voastre. Si niste taxe de intrare in parcuri ar merge la ce capete ticaloase aveti, altceva decat sa invrajbiti oamenii si sa le luati banii fara sa livrati nimic in schimb nu stiti.
Spatiul public e PUBLIC, nu al celor cu bani mai multi!
Referendum demitere!!!
toate parcarile trebuie platite. pentru cei care nu locuiesc in Timisoara, taxarea sa fie pe ora. Restul isi fac abonament anual pe minim 200 de lei. Foarte simplu, ca in viena. Dar Shittishoara nu se poate civiliza, la noi sunt masini abandonate pe toate gardurile inclusiv pe domeniul Timpark asa ca nu stiu la ce ajuta Timpark-ul cand nu exista legi sa iti ridice masina daca nu platesti.
-
Nu ai salariul de Viena. Cand 1/2 din salar iti merge pe rata la masina, nu prea mai ai bani de platit parcare.
-
Abonament unde si pe ce loc? Ca doar nu platesc abonament sa parchez la sute de metri distanta. Asta e o problema care nu se poate rezolva fara sa fie locuri suficiente de parcare facute inainte de a introduce cine stie ce taxe.
Pana la urma este un impozit mascat, practic se fiscalizeaza locurile de parcare facute de vechea administratie. Astfel se impusca 2 iepuri dintr-o lovitura, cresc impozitele locale pe care consiliul local nu voia sa le creasca si nu se investeste nimic. Sa mai creada cineva promisiunile de campanie cu eficientizarea si reducerea cheltuielilor cu administratia orasului…
clujul si nu numai au construit parcari etajate in cartiere si inchiriaza locul de parcare la un pret rezonabil. tipic romaneste, nu ne inspiram de la altii, incercam sa reinventam apa calda.
-
De ce sa ne tot inspiram, de la altii ? Noi nu putem gandi? Nu putem fi originali si, sa avem un sistem de parcare propriu ? Doar tot copiind pe altii ? Iar Clujul e….unde e. Ne comparam cu ardelenii? De banateni, e numai fala si atat. De fapt…care banateni ? DJ…MH….GJ…OT….nu sunt ,banateni. Cu ei vrei sa faci ceva? :))
Clujul..Oradea..ne au surclasat deja..in tot..
Timisoara a ramas in urma si cu o administratie la fel de inapoiata. Un oras poluat si murdar..cu trotuare si carosabil spart aproape integral..cu cartiere tot mai dubioase si cu oameni tot mai rai..
Trist!
Trebuia sa fie un exemplu pt celelalte urbe..dar de la Ciuhandu incoa’, e intr un declin total.
Zicea cineva ca pt o inmatriculare, ..o transcriere d p SM p Tm are programare abia in dec…
fabulos !