„În contextul creșterii numărului de cazuri de Sars-Cov-2 și al noilor restricții intrate în vigoare pe plan local, dezbaterea publică organizată vineri, în data de 01.10.2021, va avea loc în format electronic. Dezbaterea vizează Studiul de fundamentare privind înființarea serviciului public pentru administrarea, întreținerea și exploatarea parcărilor din Municipiul Timișoara, precum și stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Teoretic, la dezbatere ar fi trebuit să se discute doar înființarea noului serviciu public al primăriei pentru administrarea parcărilor din oraș, dar oficialii PMT spun că va fi abordat și noul sistem Timpark, „pentru că numărul de propuneri și opinii primite pe tema actualizării regulamentului de parcare este unul ridicat”.
Discuțiile vor avea loc online, vineri, de la ora 16, urmând să fie transmise pe pagina de Facebook a municipalității: Primăria Municipiului Timișoara. Cei care au vrut să ia cuvântul la dezbatere au putut depune solicitări la primărie până în 29 septembrie, la ora 12, pe adresa cabinet.vicperimar1@primariatm.ro.
Vă reamintim, Primăria Timișoara vrea să înființeze un nou serviciu public de administrare, întreținere și exploatare a parcărilor publice din Timișoara. Până la 31 decembrie 2021, sistemul de parcare Timpark este administrat de Societatea Drumuri Municipale, societate a consiliului local.
Reforma Timpark a fost anunțată încă de la începutul acestui an, dar reprezentanții primăriei au reușit abia marți să facă public noul regulament de parcare. Acesta spune că vom plăti parcarea până la ora 20, nu până la ora 17 ca până acum, vom scoate mai mulți bani din buzunare pentru a ne lăsa mașinile pe domeniul public, dar și pentru abonamente. Sunt introduse abonamente rezidențiale, dispare abonamentul la purtător și se scumpesc și abonamentele existente până acum. Se mărește cu 50 de bani și plata pe oră. Detalii, AICI!
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xde ce pana la ora 20? a reiesit asta din studiu? de ce nu pana la 15:30 sau pana la 24 sau orice alta ora? ca sa modificati apoi pana la 18 si cativa fraieri sa se bucure pentru prelungirea taxarii cu numai o ora? vreti sa vedeti cat puteti strange surubul?
Ajunge,Hotilor!
unii fura incalcand legea, voi furati schimband legea, ca niste adevarati mafioti!
serviciu de parcare? ce serviciu, de luat banii cetatenilor, vi se pare ca pandemia, liberalizarea la energie si urs+ la ciolan i-a imbogatit pe toti? pai hai sa va oferim si noi serviciul asta, sa va luam banii, mafiotilor, ca numa voi v-ati umflat conturile cu ong-urile voastre cu tot. Mafiotilor!
-
Mafiotule! Ti-ai luat BMW/Audi etc. si nu ai bani de parcare? Off of..
-
de parcare am, de taxa de protectie la mafiotii plusere n-am! si am o masina modesta, totusi euro6. dar tu ori nu intelegi mare lucru din ce citesti, si faci bascalie aiurea, sau chiar tu faci parte din gasca de mafioti. daca ma insel, si doar esti intr-o zi proasta, vezi si comentariul meu de mai jos la ce a scris Robert. parcari cu taxa, fie, dar nu pe domeniul public in zone rezidentiale pentru niste dungi de vopsea, ci doar in apropierea institutiilor de stat(care ar trebui obligatoriu sa aiba parcari proportionale ca suprafata cu cozile de oameni care asteapta dupa functionari) ori cele construite supraetajate/subterane pe terenuri cumparate de primarie.
ps. nici nu-mi doresc masina de “jmekeri”, imi doresc transport public civilizat si sa am bani de inchiriat ceva masina daca chiar am nevoie de cateva ori pe an; nici una din astea nu se va intampla cu votanti iresponsabili, orice as face eu cu posibilitatile mele.pps. Mafiotilor!
-
Pe cand construim si noi niste parcari supraterane, parcari subtenare in cartiere ?
In Grecia intr-un orasel era un parc, au construit sub el o parcare subterana cu mai multe nivele si au refacut parcul la suprafata. Unde sint piete agroalimentare in Timisoara se poate face la fel, se fac parcari subterane cu cel putin 3 nivele.
-
Etaje mai multe are nevoie capul tau. Si benzi de circulatie pentru toti care vor fi astfel acomodati sa-si aduca mai multe masini in oras unde facem, la tine-n dormitor? O sa multiplicam parcarile si soselele ca un cancer in stil american si problema traficului n-o sa se rezolve niciodata. Dimpotriva, directia globala din motive climatice trebuie sa fie spre mai putine sosele, mai putine parcari, mai putine masini. Inapoi pe pamant cei cu nasul pe sus si reinvatarea sa mearga cu tramvaiul si autobuzul. Gata cu luxul masinii personale – aia e directia.
-
dar nu cu fortza se face binele, ci oferind alternative mai convenabile pe care sa le aleaga lumea de buna voie! in nici un caz taxand in draci orice tine de masini! nu se plateste suficient acciza la fiecare litru(60% !!! din pret cu tot cu tva), nu se plateste impozit pe masina? ok, poti pune un impozit progresiv prin lege, la nivel de tzara, si in functie de nr. de masini detinute, poate si in functie de valoarea masinii, dar baza ar trebui sa fie asigurarea de benzi speciale pt transportul in comun si un transport public civilizat, cu statii civilizate, nu sa stai cate jumate de ora sau mai mult in ploaie, ger etc sa te sui intr-un mijloc de transport infect si prea cald vara prea frig iarna!
Una e sa prioritizezi transportul in comun, alta e sa-l folosesti doar ca slogan pentru a pune taxe peste taxe pe domeniul PUBLIC fara sa ai rezervat un loc (nu sunt de acord nici cu concesionarea/inchirierea/rezervarea, nu privatizam domeniul PUBLIC la cei bogati, ca nu ne intiarcem la perioada medievala) sa dai bani la “pretenii” ong-isti care sa lucre apoi cu voluntari, ca de, tre’ sa ne implicam social bla bla!
Mafioti ce sunteti tu fritz si gasca de incompetenti!
-
Complet de acord cu ce a zis plex, bine zis.
-
-
Cum scapam de asta ,asta e intrebarea ,nu ai nici locul de parcare asigurat doar ti se ia bani cu japca(apropo lor cine le-a dat dreptul sa taxeze parcarile din cartiere ?referitor la vorba viceprimarului )?
Sa nu uitam ca guvernul vrea sa impoziteze rablele taxa se va acumula deci jaf la potofelul timisioreanului( pe viitor vom vota usr!
Am urmarit live, vineri de la ora 16, transmisia live a Primaria Timisoara cu privire la sistemul de parcari publice.
Discutiile au alunecat mult in derizoriu, aratand o slaba calitate de mediator a viceprimarului autoresponsabilizat de aceasta situatie.
Astfel am asistat la pledoariile unor cetateni pentru:
– situatia parcarilor locuitorilor din zona pietonala centrala.
– primul a fost un cetatean din Dacia, de fapt un fan la USR+ si care doar a suflat la pupa administratiei, acuzand suburbiile ca sunt ajutate in dauna locuitorilor care nu mai pot parca pe arterele de legatura a suburbiilor cu centrul orasului.
– doamna care a invocat sistemul de parcari folosit in Sibiu – Brasov.
– reprezentantul FALT care a ridicat niste probleme cu privire la mobilitatea locuitorilor care doresc sa isi viziteze prietenii, rudele etc in cartiere si care se tem ca nu vom mai avea unde parca acolo, fiind fortati la taxi si autobuze. Moderatorul le-a zis ca vor fi anumite locuri “albe” 10% disponibile pentru vizite. Asta va fi doar ipotetic. Acele locuri se vor umple rapid.
A mai invocat problema autoutilitarelor de serviciu ce ocupa zonele rezidentiale.
– vicele USR PLUS Timiș a afirmat abonamentele rezistentiale se vor face pe CNP, pe “buletin” si nu pe masina, mizand ca angajatul va dori sa isi aboneze masina persoanala si nu cea de serviciu. Este o logica foarte proasta! Nu va rezolva nimic atata timp cat in familie unul va avea abonament pentru masina de serviciu si unul pentru cea personala, masinile de serviciu vor fi intre blocuri. Nu este corect ca un angajat ce are masina de serviciu, inmatriculata in B sau SV, TL, CT etc sa poata abona un loc de parcare solicitita de un rezident cu masina personala. Acestia trebuie sa isi ia masina acasa daca au un loc privat sau acceseaza o parcare privata de cartier. Tentativele de parcari private in cartiere nu au functionat pentru ca sistemul actual permite parcarea ORIUNDE.
Abonamentele trebuie sa fie prioritizate masinilor care platesc IMPOZITUL in Timisoara, iar masinile inmatriculate in alte orase sau “de serviciu” – inmatriculate pe firma, trebuie sa nu ocupe locurile de parcare solicitate de riverani.
Deci acest regulament nou propus de primarie este foarte deficitar:
– perpetueaza problemele existente, prin lipsa obligativitatii de a parca doar acolo unde este un loc de parcare MARCAT pe asfalt, iar Directia Politia Locala Timisoara trece oarba pe langa masinile parcate abuziv pe bulevardul Dambovita de ex, in intersectii, pe benzile de preselectie, pe colt sau pe trecerile de pietoni. Pentru ce sunt platiti politistii locali daca nu sunt capabili sa rezolve disciplina in oras?!
– nu rezolva problema reala a locuitorilor,
– are ca scop doar cresterea graduala a zonei de parcare cu abonament, acum declarat cu 15%, cresterea abonamentului pentru fiecare zona -> colectarea mai multor bani de la locuitori, fara sa le garanteze o DISCIPLINA a parcarilor,
– crearea unei noi societati a primariei unde vor odihni pe bani multi mai multi membri credinciosi ai majoritatii din consiliul local.
Primaria, prin moderatorul sau, recunoaste cu voce moale ca este nevoie de:
– parcari supraterane/subterane, dar pe care nu incearca macar sa-si asume ca le vor crea, anunta ca nu sunt finantari UE pentru acestea,
– retea de transport imbunatatita in oras si pe reteaua de suburbii, dar nu a asumat ca si va face primaria responsabila de astfel de masuri ce trebuie sa fie imediate si care sunt acestea,
– inca de la inceput, prin monologul de 18 minute, a prioritizat repetat necesitatea ca locuitorii orasului sa parcheze in centrul orasului pentru a merge la institutiile existente acolo, in dauna locuitorilor zonei centrale. Acesta este un fapt gresit, o gandire obtuza, cand acesti locuitori din centru (eu nu locuiesc in centru) sunt dezavantajati doar cu scuza ca aceste schimbari le-au crescut pretul locuintelor, dar de fapt le-a scazut calitatea propriei vieti, fara a primi compensari prin crearea unor parcari centrale de catre primarie, unde sa isi poata face abonamente de proximitate.
– moderatorul, crezut mult prea important prin ceea ce el insusi vrea si crede ca e bun pentru oras, asumandu-si decizii personale cu impact negativ asupra mii de cetateni, a uitat ca cine vrea sa ajunga la institutii in centru trebuie sa fie incurajat sa vina cu mijloacele de transport in comun, sa nu aglomereze centrul, parcarile, sa nu polueze inutil, dar pentru asta inseamna ca primaria sa creasca numarul de mijloace de transport in trafic la orele de varf, astfel incat sa nu alergi niciodata dupa un tramvai/autobuz cu spaima ca 30-40 minute nu mai vine nimic la ora 8:10 dimineata, in Calea Sagului, Aradului, Buziasului etc, ca autobuzul care conform afisajului vine in 10 minute, nu va veni.
A uitat ca primaria si celelalte institutii au promis ca vor evolua electronic astfel incat prezenta fizica a cetateanului sa fie minima.
Consider prezenta primariei in aceasta moderare rusinoasa, incapabila, neasumata, fara idei sau vointa de a schimba lucrurile in bine, macar acum la un an de la instaurarea noii administratii.
(Nu mi-am numarat virgulele, nici nu o sa revad textul sa vad daca sunt greseli, cu exceptia daca cei care fac obiectul acestui subiect nu o sa ma corecteze.)
-
Un singur cuvant e valid in tot studiul asta: exploatare. A timisorenilor, evident.
“Studiul are drept scop fundamentarea necesităţii şi oportunităţii înfiinţării serviciului public pentru administrare, întreţinere şi exploatare a locurilor de parcare şi staţionare din Municipiul Timişoara”Adica cineva, nu se stie cine, a facut o “hartie” numita studiu cu scopul de a da o aparenta de necesitate pentru ca o administratie ticaloasa sa bage mainile in buzunarele timisorenilor. Si mai sunt si atat de prosti incat sa scrie asta in “studiu”.
De ce nu e asumat acest “studiu” de cineva cu nume si prenume? Sa stim pe cine sa “felicitam”, nu de alta, doar nu i-o fi teama de cetateni “cercetatorului”.
Cate locuri de parcare pentru ,,Persoanele cu afectiuni locomotorii”sunt in jurul zonei pietonale ca sa usurm accesul acestora la diverse sevicii in aceasta zona.(vedeti reglementarile din spatiul UE)
Locurile pentru aceste persoane sa fie gratuite si in locurile de parcare care nu sunt marcate.(vedeti reglementarile din spatiul UE)
Unde parcheaza cei care locuiesc in zona pietonala ??!!!