La întâlnire au participat lideri ai administrației județene, manageri ai unor instituții culturale timișorene, artiști, formatori de opinie culturală, jurnaliști, politicieni locali. Printre temele abordate s-a aflat, inevitabil, candidatura Timișoarei la titlul de Capitală Culturală European, iar Vulpescu a promis, din partea ministerului pe care îl conduce, „neutralitate și un arbitraj corect al competiției interne”.
Cele mai aprinse discuții le-a suscitat, evident, tema finanțării în cultură: cum să administrezi sărăcia cronică a instituțiilor culturale, când viciile cadrului legislativ, norme și dispoziții contradictorii sau restrictive, duc la absurdități ce paralizează orice soluție managerială? Astfel, l-au interpelat pe demnitar directorii prezenți la dezbatere, exemplificând punctual defecte legislative.
Ioan Vulpescu a promis să încerce corijarea acestor aberații legislative în urma unor dezbateri la care managerii instituțiilor timișorene de cultura vor fi implicați. În fața noianului de probleme, ministrul Culturii s-a declarat, totuși, impresionat de frenezia vieții culturale a urbei și de performanțele instituțiilor de spectacol.
Admițând că „Opera cerșetorilor”, piesă scrisă de John Gay cu 300 de ani în urmă, ca o critică dură a societății corupte, este o temă cât se poate de relevantă pentru actualitatea românească, ministrul Culturii a promis să vină la piesa montată recent la Teatrul Maghiar din Timișoara, care pune accent dur pe condiția critică a actorului în România, și să participe la Festivalul TESZT, în luna mai.
Citiți principiile noastre de moderare aici!