„Noi credem că prin organizarea de evenimente, am putea spune emblematice, am putea dezvolta turismul în zonă”, a declarat Sergiu Bălaşa, şeful Agenţiei de Dezvoltare Economică Timiş, organizaţia care a lansat proiectul.
Deşi în acest moment premisele unui turism de calitate sunt aproape de zero, reprezentanţii proiectului sunt extrem de optimişti. E drept, pe o durată mai lungă, până în 2030.
Consultantul proiectului, Menuţa Iovescu, a făcut prezentarea strategiei, aceasta conţinând cinci puncte principale. Transformarea arealului Canal Bega într-o detinaţie turistică facil vizitabilă, extinderea şi diversificarea ofertei turistice, creşterea calităţii serviciilor turistice, crearea şi promovarea imaginii turistice a arealului canalului Bega, respectiv implicarea populaţiei şi autorităţilor publice pentru o dezvoltare turistică durabilă.
Cei de la Adetim s-au gândit chiar la realizarea unor tabere de artă pe malurile Begăi, operele produse urmând să fie puncte de atracţie pentru turismul pe apă. De asemenea, se vor căuta locurile cele mai viabile pentru organizarea de evenimente.
Ecluzele de la Sânmihaiu Român şi Uivar sunt punct extrem de importante în strategia globală a proiectului.
Partea sârbă va realiza, de asemenea, propriile proiecte pentru dezvoltarea turistică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!