„Lucrările la primul lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj erau finalizate în proporţie de 26%”, a declarat, miercuri, Victor Dee, inginer în cadrul companiei Louis Berger, cea care asigură consultanţa lucrărilor la acest tronson din coridorul rutier pan-european IV. Chiar dacă termenul de finalizare era luna aprilie a anului viitor, constructorul român, societatea UMB trage tare la lucrări şi apreciază că acestea ar putea fi finalizate chiar înainte de finalul acestui an. Aceasta este declaraţia oficială prezentată de şeful de şantier din partea constructorului. Neoficial, lucrările ar putea fi terminate chiar în cursul lunii iulie. Iniţial s-a vorbit de luna septembrie, dar după cum decurge investiţia, nu este exclus ca în august să putem deja să circulăm pe noua autostradă.
Acest tronson porneşte de la nodul de legătură existent la Giarmata, acolo unde se termină autostrada care vine de la Arad. De aici autostrada merge spre Remetea Mare, la ieşirea din localitate fiind deja în curs de execuţie un alt nod rutier, care va face descărcarea către DN6 Timişoara – Lugoj. Lungimea totală a tronsonului este de 9,5 kilometri, iar construcţia a necesitat realizarea a 10 pasaje şi podeţe. „Vestea bună este că cea mai mare parte a lucrărilor la aceste traversări au fost deja finalizate”, am aflat de la Şerban Şerbu, şef de şantier la autostradă. Cea mai importantă parte a investiţiei s-a referit exact la aceste poduri şi podeţe. Odată acestea finalizate constructorii pot trece la finalizarea terasamentului şi la aşternerea celor trei straturi de asfalt special. „Important erau de realizat lucrările de artă, la poduri şi podeţe, aici durează mai mult până se uscă betonul. La punerea terasamentului şi la aşternerea asfaltului merge mult mai uşor. Dacă ai utilaje merge totul strună!”, am aflat de la unul dintre inginerii UMB.
Pe lângă autostradă pe marginea tronsonului vor trebui instalate garduri de protecţie, dar vor fi realizate şi două spaţii de odihnă, cu toalete şi benzinării. De asemenea, în zona localităţii Giarmata, pe lângă care trece autostrada, vor fi instalate panouri speciale fonoabsorbante.
Au preferat proprii angajaţi şi nu forţa de muncă locală
Strategia celor de la UMB a fost foarte clară: societatea preferă să lucreze cu oamenii proprii, fără subcontractanţi sau forţă de muncă locală. „Noi preferăm să lucrăm cu oamenii noştri. Sunt deja pregătiţi, îi cunoaştem, avem încredere deplină în ei. Gândiţi-vă că noi am adus aici oamenii de la firmă, nu sunt din zonă, plătim cazare pentru aceştia. Astfel, este mult mai rentabil să terminăm mai repede lucrările şi nu mai plătim cazare şi masă pentru ei”, ne-a mai declarat Şerban Şerbu. Important este că muncitorii sunt bine plătiţi, nu au în gând să caute cumpărători pentru betonul „uitat” a fi turnat pe şantier sau să caute persoane interesate de combustibilul din utilaje. Iar aceasta se vede în modul rapid în care decurg lucrările. „În acest moment avem 540 de oameni pe şantier. De câteva zile a mai venit o echipă de 34 de muncitori care lucrează la turnarea asfaltului”, am mai aflat de la Şerbu. Ca o curiozitate, pe şantier lucrează chiar şi o întreagă familie. „Avem aici un inginer tânăr, e venit de curând şi deja a dovedit că e un specialist de calitate. La podul următor lucrează fratele său şi tot acolo este o ingineră, soţia unuia dintre cei doi”, am mai aflat de la unul dintre şefii de şantier.
Valoarea totală a lucrărilor la tronsonul 1 al Autostrăzii Timişoara – Lugoj este de peste 210 milioane de lei, din care 178,8 milioane reprezintă contribuţia Uniunii Europene, iar 31,5 milioane cea a Guvernului României. Importanţa acestui tronson este extrem de importantă, aceasta deoarece preia traficul dinspre Arad şi oferă acces spre DN 6 Timişoara – Lugoj, eliminând aproape în totalitate traficul greu care în prezent intră în Timişoara şi ocupă drumul judeţean Timişoara – Lipova, care oferă accesul camioanelor la centura de ocolire a Timişoarei.
Lucrarile la autostrada Timisoara – Lugoj sunt inaintea graficului
Citiți principiile noastre de moderare aici!