Constructorii respectivi se ocupă de Centura Timișoara Sud, respectiv de descărcarea de pe autostrada A1 la Sânandrei. Ambele șantiere înregistrează întârzieri, astfel că lucrările se află în atenția ministrului încă de la preluarea mandatului la minister.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, s-a întâlnit vineri dimineața, la sediul Prefecturii Timiș, cu reprezentanții firmelor Todini Construzioni Generali SpA și Tirrena Scavi SpA.
Acesta a declarat că ambele firme au primit două certificate negative și e posibil ca lucrurile să nu se oprească aici.
Șoferii ar fi trebuit să poată circula pe centura ocolitoare de sud a Timișoara încă din luna martie a acestui an, potrivit termenului inițial din contract. Termenul a fost amânat pentru decembrie 2022, însă nici acesta nu va fi respectat.
„De dimineață m-am întâlnit cu ei și le-am spus că efectele se vor vedea în perioada următoare. O să vă transmitem termene asumate de aceste companii pentru ducerea la bun sfârșit a acestor două contracte. Le-am cerut termene intermediare. Dacă vorbim despre Centura de Sud ar trebui că în luna mai (n.r. – 2023) să se dea drumul, asta și-au asumat cei de la Tirrena, să se dea drumul de la Moșnița la Remetea, în iunie (n.r. – 2023) de la intersecția Șagului până la Giroc, urmând ca în noiembrie (n.r. – 2023) să fie dată în circulație în întregime, cu celelalte bucăți.
Anul viitor ar trebui să fie gata aceste lucrări, dar vă spun că deși se vede un progres în ultimele săptămâni și doamna director (n.r. – Nicoleta Pordea, directorul DRDP Timișoara) îmi transmite săptămânal raportul cu ce fac cele două companii pe aceste lucrări, se vede o îmbunătățire. Dacă nu vor îmbunătăți ritmul lucrărilor, certificatele negative vor duce la ceea ce nu îmi doresc, rezilierea contractelor. Nu rezilierea este rolul unui ministru, ci contractele să fie duse la bun sfârșit”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Acesta a dat ca exemplu rezilierea contractului de către Consiliul Județean Timiș cu firma care a lucrat pe drumul Mașloc-Pișchia, unde din 2016 până acum s-au făcut puține lucruri.
„După ce s-a reziliat contractul nu s-a mai reluat licitația. Am dat acest exemplu pentru că vrând-nevrând o reziliere înseamnă luni pierdute, proceduri legale care împing termenii contractului o perioadă mai lungă de timp. În ultima perioadă există o mobilizare mai bună, dar nu destulă, de aceea le-am cerut azi termene asumate celor două companii, la fel cum am făcut cu podul de la Brăila”, a afirmat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
Lucrările de execuție sunt la aproximativ 57%. Progresul pe șantier din luna septembrie a fost de doar 2%, potrivit DRDP Timișoara.
Luna trecută, conform DRDP Timișoara, lucrările au presupus executarea unui strat de fundație de balast (zona Freidorf), așternerea unui strat de bază (zona Chișoda) și piatră spartă (zona Moșnița Nouă), intervenții la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timișoara – Șag, dar și alte lucrări la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timișoara – Remetea Mare.
În ceea ce privește șantierul drumului de legătură DN 69 – A1, în 26 august, când a fost pe șantier, ministrul Grindeanu spunea că firma care lucrează la această investiție a CNAIR-ului a făcut un progres fizic de aproximativ 15%. Compania s-a angajat ca ritmul de progres lunar să fie undeva la 7%.
Pe aceeași temă:
Centura Timișoara Sud, evoluție de 2% în luna septembrie – Tion
Trimite articolul
XDeci doar o portiune, doar posibil in 2023. In loc de reziliere atunci cand trebuia (in 2021 cand s-a vazut ca nu vor termina la primul termen) apoi anul acesta facuta noua licitatie si anul viitor totul totul finalizat. Dar am impresia ca e un contract in beneficiul constructorului si nu al beneficiarului (cu dedicatie)…
-
Contractele cu firmele straine nu se reziliaza.
N-ati inteles nici acum ca banii trebuie sa mearga la straini, nu sa ramana in tara ?-
Postaceala ieftina. Sunt bani europeni, iar UMB dovedeste ca poti ca firma romaneasca sa ai acces si la bani, si sa iti faci si treaba. Pe de alta parte, firme de lenesi ca superconstruct sau axo fac treaba de mantuiala doua luni la o groapa de 1 mp.
-
alt habauc aur ! BANII SUNT EUROPENI IN ACEASTA SPETA NU POATE CONSTRUI UMBRARESCU TOATA ROMANIA
-