Unele semafoare instalate în cadrul sistemului au fost pornite deja, iar restul din cele puse în intersecțiile noi vor începe să funcționeze pe parcursul acestei luni. Unda verde va funcționa așa cum este de așteptat din 1 noiembrie, în toate zonele în care s-a lucrat.
„Noi am făcut deja graficul de punere în funcțiune a semafoarelor în intersecțiile nou semaforizate pentru luna iulie și anunțăm din timp data în care se va interveni în cele 44 de intersecții nou semaforizate. Trebuie să avem răbdare, avem un proiect foarte complex. Deja au apărut diverse afișaje în oraș, sunt locuri în care poți vedea viteza cu care circuli, radarele deja sunt puse în funcțiune, unele dintre ele. Semafoarele sunt puse pe intermitent, pentru a fi testate, pentru a se vedea că toată comunicarea merge, sistemul de comandă merge și pe parcursul acestor luni, până la 1 noiembrie, se va realiza și ajustarea parametrilor de funcționare, astfel încât să se asigure optimul în trafic, ceea ce înseamnă undă verde cât mai potrivită cu realitățile concrete din trafic, pe arterele cele mai încărcate, pe cele care produc cele mai mari probleme”, a explicat Robu.
Primarul Timișoarei susține că are încredere în specialiști și că în Timișoara se va circula mult mai bine începând din iarnă.
„Am încredere în specialiști, după ce acest sistem va fi completamente pus în funcțiune, va trebui ca în Timișoara să se circule mult mai bine, să nu mai întâlnim situații ca cele actuale, când parcă este un făcut să stai la cinci semafoare la rând la roșu. Este incredibil! Dar, când ele funcționează independent, total necorelat, se mai întâmplă și așa ceva. Sunt situații în care absolut din hazard se ajunge să întâmpini culoarea roșie la mai multe semafoare consecutive. La 1 noiembrie trebuie să fie totul funcțional. Deci, patru luni sunt dedicate învățării traficului, este un sistem auto-instruibil. Deci el nu este programat cât să asigure verde, cât să asigure roșu, cât galben, în diversele intersecții, ci în mod adaptiv. Sistemul, privind informații de la cele 230 de camere video pe care le avem montate în oraș, privind numărul de vehicule, sensul, viteza de deplasare a acestora, se decide cât să fie verde într-o intersecție sau în alta, pe o direcție sau alta. E nevoie de timp de rulare pentru ca din mers să se tragă concluzii privind arterele cele mai încărcate, direcțiile pe care trebuie să se asigure undă verde în mod prevalent, pentru ca descărcarea din trafic să fie cât mai bună și cât mai rapid făcută”, a completat edilul-șef.
Conducerea Primăriei Timișoara susține că șoferii nu ar trebui să se teamă că sunt prea multe semafoare în oraș, pentru că cu cât sunt mai multe, cu atât va funcționa unda verde mai bine.
„Adversarii mei au avut grijă să prezinte în derizoriu, că vezi Doamne se pun semafoare fără noimă și ce rost au, că vom sta la roșu cu atât mai mult cu cât avem mai multe. Așa erau prezentate lucrurile. De fapt, se pun mai multe semafoare tocmai ca totul să fie sub control, să se poată realiza unda verde. Am mai explicat și altădată. Păi dacă sunt anumite străzi nesemaforizate care aduc mașini pe arterele semaforizate sau care asigură descărcare, dar despre care nu se știe, că nu sunt cuprinse în sistem, cum ar putea sistemul să asigure optim unda verde. Evident că nu ar putea. De aceea e nevoie de semafoare în plus. În rest, unii bat câmpii. Trebuie să mai avem răbdare. Pas cu pas se va pune în funcțiune, se va lucra pe zone și se va pune totul în funcțiune, în etape, încât la sfârșitul lunii octombrie să fie tot orașul sub controlul acestui sistem, mai bine zis să fie cele 90+44 de intersecții semaforizate sub control. Se va circula mai bine”, a conchis Nicolae Robu.
Articole pe aceeași temă:
Atentie, soferi! S-au stabilit zilele in care incep sa functioneze noile semafoare din Timisoara
Radarele de la Semaforisoara sunt degeaba. Inca nu se pot da amenzi
Semaforisoara va functiona 100% abia din iarna
Citiți principiile noastre de moderare aici!