Legătura feroviară cu Aeroportul Internațional Timișoara va fi proiectată și executată de firma spaniolă FCC CONSTRUCCION S.A., împreună cu 13 terți și subcontractanți. Aceasta a fost desemnată câștigătoare pe 2 septembrie, au trecut cele 10 zile pentru depunerea contestațiilor, iar acum urmează semnarea contractului.
Prețul final urmează să fie anunțat în curând, dar potrivit procedurii de pe SEAP, valoarea estimată a contractului este între 323-352 milioane de lei, sume fără TVA. Altfel, luând în calcul nivelul superior, ar fi vorba despre cel mult 421 de milioane de lei, adică aproximativ 84,4 milioane de euro.
Durata contractului va fi de 30 de luni: 8 pentru proiectare și 22 pentru execuție, la care se vor adăuga încă alte cel puțin 60 de luni ca perioadă de garanție a lucrărilor.
Va fi modernizată și porțiunea spre Radna
Potrivit anunțului de pe SEAP, CFR SA – Sucursala Regională Timișoara căuta să găsească un constructor care să realizeze o nouă linie de cale ferată, dar care să și modernizeze o porțiune deja existentă de cale ferată și să ridice o gară în apropierea aeroportului.
„În urma finalizării studiului de fezabilitate au fost prevăzute o linie nouă electrificată, racordată în linia existentă CF 217 Timișoara Est – Radna, o stație de cale ferată cu două linii pentru trenurile de călători situată în imediata vecinătate a Terminalului aeroportului internațional Traian Vuia Timișoara și modernizarea liniei existente CF Timișoara Est – Radna, de la stația CF Timișoara Est până la punctul de racordare”, se arăta în descrierea procedurii.
Calea ferată dintre Gara de Est din Timişoara şi Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timișoara va avea o lungime de 10,2 kilometri, dintre care 5 kilometri ar reprezenta partea nouă, iar restul de 5,2 kilometri, partea care trebuie reabilitată. Investiția ar trebui să faciliteze accesul călătorilor dinspre aeroport către Timișoara și invers.
Întocmirea studiului de fezabilitate aferent a început în 2020, iar la începutul anului 2023, Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici. Există și o finanțare europeană pentru acest proiect.
Ofertele au putut fi depuse până în februarie, iar evaluarea lor ar fi trebuit făcută, inițial, în primăvară. A fost dată o prelungire de termen, iar pe 2 septembrie a fost desemnat antreprenorul spaniol drept câștigător, dintre cele cinci oferte înscrise.
Au trecut 10 zile în care ar fi putut fi depuse contestații, însă acest lucru nu s-a întâmplat, au confirmat pentru Tion reprezentanții CFR SA – Sucursala Regională Timișoara. Urmează, în curând, și semnarea contractului.
Trimite articolul
Xbravo dati-i bataie cu implemenatrea. ne modernizam cu pasi repezi cu grindeanu si simonis. de asta e bine sa te ai bine cu Guvernul. In ROmania cea centralizata aceste lucruri se decid la Buc. si trebuie sa te ai bine acolo. Astea sunt onvestitii care raman, asta e singurul lucru care conteaza.
-
dap, tocmai pentru ca raman si inca multi ani ar trebui sa se faca cu cap… dar nu e cazul…
In sfarsit !
Linia de tren existenta ce traveseaza Timi ar putea fi transformata in tren urban si sa inlocuiasca tram, sa transporte pe tot lungul ei pasagerii din Timi.
Conexiune la Bega pe apa si plin de piste de biciclete.
Asa se elimina transportul auto
-
N-ai decat sa mergi tu cu transportul in comun din Timisoara care este la nivel de ani 90. Eu prefer sa merg cu masina in loc sa stau cu zecile de minute in statii in frig, ploaie, vant.
Linia ferată între Giarmata și Giarmata Vii trece la 700 m de aeroport, de ce cheltuiți banii pe o linie noua? Construiți creșe și grădinițe inconștienților!
-
dap, din aia se va desprinde o linie dubla catre aeroport, dar trebuie sa citesti si articolul, nu doar titlul si sa te isterizezi ca un…votant inconstient.
De la gară la autogară 👀🫵🤡☕️🤷♂️