Acest tronson va asigura legătura dintre Topolovăţ şi Şanoviţa, deci vor deveni utilizabili şi cei zece kilometri de autostradă dintre Şanoviţa şi intersecţia A1 cu A6. Aceştia sunt în prezent nefolosiţi din cauză că nu există nicio posibilitate de urcare pe autostradă în localitatea timişeană. Vor fi şase kilometri din Timişoara – Lugoj, plus cei zece din Lugoj – Deva.
Iniţial se dorea deschiderea celor şase kilometri încă de anul trecut. În acest moment este aşternut asfaltul binder pe acest tronson, urmează să se toarne şi la nodul care va fi realizat la Topolovăţ, dar şi la câteva de la supratraversările peste autostradă. La acestea mai urmează betonarea grinzilor laterale şi montarea grinzilor principale ale podurilor, plus armarea, suprabetonarea, hidroizolarea şi turnarea asfaltului. Dacă vremea va fi bună, operaţiunile vor putea fi încheiate undeva în luna martie sau aprilie.
Deschiderea acestei porţiuni va oferi posibilitatea circulaţiei integral pe autostradă între Topolovăţu Mare şi Traian Vuia. În prezent, accesul se face, fie prin localitatea Coşteiu şi ulterior pe un nod rutier de acces pe autostrada A6, fie după parcurgerea unei porţiuni din centura de ocolire a Lugojului şi ulterior pe primul tronson al autostrăzii spre Calafat. Deschiderea nodului de la Topolovăţ va scurta timpul de parcurgere al traseului cu aproape jumătate de oră, spun specialiştii.
Constructorul lotului 2 al şoselei rapide dintre Remetea şi Topolovăţ a demarat deja lucrările şi la această porţiune, se lucrează efectiv şi la autostradă, dar şi la lucrările de artă.
Lotul doi al autostrăzii Timişoara – Lugoj are 26,5 kilometri, lucrările fiind demarate 10 ianuarie 2014. Valoarea totală a lucrărilor a fost estimată la 423 de milioane de lei, iar termenul de finalizare spre sfârşitul anului în curs.
Citiți principiile noastre de moderare aici!