Duminică, 10 martie 2013, de la ora 19, Spectacolul „Madama Butterfly”, operă de Giacomo Puccini pe un libret de Luigi Illica şi Giuseppe Giacosa (bazat pe o povestire de John Luther Long şi o piesă de David Belasco), va fi dirijat de David Crescenzi. Rolul titular o are interpretă pe reputata soprană Carmen Gurban, pentru partitura locotenentului F.B. Pinkerton a fost invitat, de la Bucureşti, tenorul Călin Brătescu, iar Nicoleta Colceiar va debuta în rolul Kate Pinkerton.
Acţiunea operei are loc la începutul secolului al XX-lea, în Japonia, lângă portul Nagasaki, iar regizorul Mario de Carlo (Italia), autor al mai multor montări de răsunet pe scena lirică timişoreană, a reconstituit în acest spectacol atmosfera niponă a epocii, în detalii pline de farmec. Schiţele sale de costume, expuse în holul Operei timişorene, dezvăluie drept sursă de inspiraţie preţioase stampe japoneze: artiştii îşi joacă rolurile încălţaţi în „zori”, sandale tradiţionale împletite din paie de orez sau decupate în lemn de bambus, înveşmântaţi în bogate chimonouri în culori aprinse, sau în hakame largi, prinse în obi – brâuri de mătase, cu evantaie în mâini.
Miercuri, 13 martie 2013, de la ora 19, timişorenii se vor putea “teleporta” în Ţara Surâsului, o ţară exotică, luxuriantă, luminată de lampioane şi vegheată de un Buddha de aur. Spectacolul cu opereta lui Franz Lehar o va avea la pupitrul dirijoral pe Mihaela Silvia Roşca. “Ţara imaginară a surâsului, în care lucruri uluitoare se succed ameţitor, este China mătăsurilor de lux şi a puterii absolute care stă pe un tron de aur. Ţara Surâsului nu are nimic din reţetarul operetei, nici măcar happy-end nu are. Lehar îl admira mult pe Puccini şi această operetă este de inspiraţie eminamente pucciniană. Ţara Surâsului este, în esenţă, o Butterfly <<în revers>>”, consideră regizoarea Marina Emandi Tiron.
S.P.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!