Potrivit secretarului de stat în Ministerul Educaţiei Oana Badea, din toamnă accesul în şcoli se va face doar pe baza unei cartele magnetice. Badea spunea că proiectul prespune reducerea absenteismului în instituţiile de învăţămât din România, dar şi o mai mare siguranţă a elevilor.
Mulţi dintre directori consideră că proiectul prea puţin realizabil şi că nu va avea efectele presupuse de minister.
„Nu e problema de intrat, ci de venit. Problema este clară. Nu vin elevii la şcoală şi nu-i interesază. Noi oricum trecem absenţele în catalog şi le raportăm zilnic la inspectorat”, ne-a spus directorul Colegiului Tehnic „Azur” din Timişora, Corneliu Nicolicioiu. Acesta a mai menţionat că în unele zile în clasă sunt în jur de 10-15 elevi, asta în condiţiile în care într-o clasă sunt aproximativ 25 de copii.
„Acum la prima vedere nu văd proiectul nici ca ceva pozitiv, nici ca negativ. Sunt mai degraba circumspect. Cred totuşi că, mai bine, pentru siguranţa elevilor s-ar face o investiţie în camere de luat vederi pe holurile liceului. Ce ne facem dacă un elev trece cu mai multe cartele? Va apărea o diferenţă între datele pe care le avem noi în catalog şi cele ale aparatului”, crede directorul Liceului cu Program Sportiv Banatul din Timişoara, Marius Cociu. Directorul liceului a mai adăguat că, indiferent de monitorizare, situaţia copiilor cu absenţe ajunge la părinţi.
Pentru soluţionarea problemei absenteismului, cel mai bine ar fi să existe o colaborare mai bună a părinţilor cu şcoala. Directorul Colegiului Tehnic Henri Coandă, Constantin Rotariu, este de părerecă nu poate fi realizabil până în toamnă.
„Sistemul necesită o logistică. Asta înseamnă că elevii vor trebuie să intre pe o singură poartă. La mine la liceu copiii intră prin două locuri. E nevoie de un studiu”, crede Constantin Rotariu. În opinia sa, cartelele nu vor rezolva problema absenteismului şcolar.
„E un pas pentru a-i mai conştientiza pe elevi, dar se suprapune peste ceea ce facem noi cu trecerea în catalog a absenţelor. Cu cartele nu am rezolvat nimic. Copiii trebuie să aibă o localizare în viitor şi să fie orientaţi profesional. Sunt multe specializări care se fac şi nu se găsesc pe piaţa muncii. E o dezorganizare care nu le dă copiilor încredere că ceea ce învaţă le va folosi”, a încheiat directorul Liceului Henri Coandă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!