Constantin Cocheci, directorul Societății de Transport Public Timișoara (STPT), prezent la ședința de marți a Consiliului Local Timișoara (CLT), a atras atenția în timpul interpelărilor că serviciul VeloTM este unul păgubos pentru municipalitate.
Acesta a spus că în viitorul apropiat va prezenta situația exactă, cu propunerea ca serviciul de biciclete să fie desființat, în condițiile în care STPT este una dintre societățile aflate în subordinea CLT.
„În ceea ce privește serviciul de biciclete, propunerea mea, pe care probabil o veți primi săptămâna viitoare, este ca STPT să renunțe la acesta deoarece venitul este zero. Dumneavoastră, ca și acționari ai acestei firme – ca unici acționari – cred că aveți tot interesul să vă diminuați pagubele. Printre altele, la STPT există două probleme majore, care persistă. Una dintre ele este serviciul de transport pentru persoanele cu dizabilități, care costă 130.000 de lei pe lună, bani pe care nu îi dă nimeni, și care se va muta la altă instituție. La fel este și în cazul serviciului de biciclete. Atâta timp cât Consiliul Local are pierderi pe acest serviciu, eu, ca și director general, trebuie să vă aduc acest lucru la cunoștință și să iau măsurile care se impun. Dumneavoastră, ca acționari, sunteți de acord să aveți pierderi?”, a declarat Constantin Cocheci.
Consilierul local Dan Diaconu (PNL) a întrebat dacă serviciul VeloTM se va desființa doar pentru că directorul general a hotărât acest lucru, însă Constantin Cocheci i-a spus că nu a hotărât acest lucru, însă este de datoria sa să îl aducă la cunoștință acționarilor.
„În opinia mea, trebuie renunțat la serviciul de biciclete pentru că reprezintă o pierdere. Nu cred că conștinetizați cu toții că sunteți unicul acționar la această firmă. Interesul dvs. este să câștigați bani, nu să îi pierdeți”, a mai precizat Constantin Cocheci.
Adrian Lulciuc (PNL) a subliniat că provocarea unui director general este să implementeze și să susțină proiectele acționarilor.
„Dacă noi considerăm că acest serviciu este important pentru Timișoara, unde avem un grad mare de poluare, aglomerație, unde nu toată lumea își permite să meargă cu mașina, trebuie să încurajăm mersul pe bicicletă. Dacă noi vrem să încurajăm timișorenii să folosească acest serviciu, provocarea dvs. este să îl susțineți, nu să îl desființați. […] Cetățenii folosesc aceste biciclete. Vă rog să reanalizați ceea ce ați spus referitor la biciclete pentru că ar fi absurd să desființăm serviciul și să veniți cu niște propuneri. Avem nevoie de mobilitate eficientă”, a fost mesajul consilierului local Adrian Lulciuc.
Vă reamintim, Constantin Cocheci a fost ales recent la conducerea STPT. În toamna anului trecut, membrii Consiliului de Administrație al STPT l-au votat pe acesta în funcția de director general provizoriu, el venind în locul lui Patriciu Rușeț. Ulterior, acesta a câștigat concursul pentru ocuparea postului.
Pe aceeași temă:
VeloTM, în moarte clinică? Timișorenii acuză că sistemul e offline
Schimbări și la șefia STPT. Constantin Cocheci, noul director general
Trimite articolul
XSunt foarte utile,reducem poluarea si aglomeratia.Daca au fost primite gratuit si intretinerea e grea? Si asa statiile sunt defectuoase,se blocheaza,nu poti sa ridici sau sa depui bicicleta ,trebuie sa mergi la alta.Mijloacele de transport in comun circula greu vin toate o data pe o linie apoi stai 20…30 min pana vin din nou toate gramada.
cam așa e cu useriștii… de ce sa fie bine ca să nu fie rău, când pot considera că e rău din start și aia e, îi pun cruce, au rezolvat problema
-
Adică la gargară și abureală e bun. Dar fara rezultate revoluționare ori măcar notabile, vrăjeală nu ține la nesfârșit.😉 Insa de unde sa aibă el experiență de ADMINISTRARE cînd toată viața a fost doar asistent personal la niște moși prăfuiți birocrați germani pensionați…
Practica și-o face acum PE SPATELE TIMIȘOAREI
Omul nu intelege rostul VeloTM. Oare pricepe de ce trebuie sa existe STPT?
Cata vreme n-avem infrastructura sigura si eficienta pentru ele, clar nu va fi interes.
Altul orientat pe profit. Nu-i spune nimic cuvântul “public” din denumirea societății pe care o conduce?
Domnul Cocheci cred ca ar trebui sa isi dea demisia cu celeritaaaaate. Serviciul mentionat nu aduce profit dar nici nu trebuie desfiintat pentru ca nu acesta este criteriul pentru care a fost creat. La fel de bine STPT ar putea anula gratuitatea acordata anumitor categorii de cetateni dar din nou, nu aceasta este menirea unui serviciu public de transport in comun.
Efectele desfiintarii acestui serviciu se vor vedea in faptul ca vom avea un oras mai incarcat de masini si exact acest lucru incercam sa evitam, nu?
Sunt de la AUR dar ii dau dreptate domnului de la PNL. Serviciul este util si trebuie sa ramana. La fel si cel pentru persoanele cu dizabilitati.
-
Pew aici, cam toti sunteti de acolo, din pacate.
Aia e. Singurul criteriu este profitul, nu utilitatea pentru cetățeni…
Amatori și incompetenți.
Încă un geniu carpatin, unele servicii nu trebuie sa fie neapărat profitabil, o societate per ansamblu trebuie sa fie profitabila.Intelingentu e depășit nu mai zic de lipsa de viziune.
ba directore asa halos esti dupa bani?????? In toate orasele exista asa ceva si tu vrei sa le desfintezi, vai de capu tau. Parca nu ai alte 100 de surse din care vin bani la oras…..vezi ca atunci cand ajungem fiecare la groapa, suntem egali in fata lui Dumnezeu, indiferent cati bani am facut cat timp am trait.
De ce nu vine domnul director cu un plan, cu propuneri, prin care sa-l transformam intr-un sistem profitabil? De ce sare direct la concluzia ca trebuie desfiintat? De ce se poate in orice oras civilizat, doar la noi nu? Rusine.
-
VeloTM trebuie sa ramana ca si optiune pentru transportul public.In urmatorul deceniu cu infrastructura actuala si deficienta de intelect a celor din administratia locala nu cred ca vor mai putea circula masina personala in oras intr-un timp decent incat sa merite efortul.
-
Inteleg ca tramvaiele, troleibuzele, autobuzele, microbuzele, vaporasele si alte vehicule din parc sunt pe profit, fara subventie? Greu de crezut.
Mai degraba nu exista cerere, si-atunci ar trebui verificate cap-coada toate aspectele. Stare tehnica, statii, servicii de asigurare a bicicletelor in statii, statii cautate, statii evitate. Daca statia nu functioneaza, sau nu sunt biciclete in ea, sigur nu sunt nici incasari.
Si, dupa ce se rezolva toate aspectele, se pot revopsi in galben…
De foarte multe ori imi lasam copilul la scoala si luam o bicicleta de la AEM pana in Sagului de unde luam autobuzul de mers la lucru. De cate ori nu venea un tramvai sau bus la timp, erau super utile.
Program nu a fost creat pentru profit, ci pentru fluidizarea traficului si pentru mai putina poluare. Se stia de la bun inceput ca nu vor face bani cu VeloTM.
Nu stiu cum un fraier ca asta poate sa ajunga director!? Castigul cel mare este in reducerea poluarii si o diminuare a traficului . Dar unde nu-i minte vai de craniul ala gol !
Directorul STPT despre VeloTM:
Vai de capul lor, transportul RATT e pe bani (tramvaie, firobuze etc) si ofera niste conditii de rusinea rusinilor: mizerie, lesini de cald ca nu au clima, circula 2 tramvaie/firobuze pe ora, aglomerat vesnic, compostoarele odata merg de 3 nu (dar ei dau amenzi).
Directorul STPT despre VeloTM, sa lase bicicletele in pace ca ar avea probleme mai grave de rezolvat cu care sa isi ocupe timpul pretios. Eu ii recomand sa se plimbe dumnealui o zi intreaga cu mijloacele de transport in comun, sa simta pe pielea lui ce ofera cetatenilor.
Din punctul meu de vedere abonamentele RATT sunt extraordinar de scumpe comparativ cu ce ofera.
Pe lângă ca avem costul biletului de călătorie cel mai scump din tara și traseele nu acoperă unele locații sunt bune și bicicletele , și acelea trebuiesc întreținute, unii dintre utilizatorii acelor biciclete nu știu caci trebuiesc puse în aceeași stare în care au luat-o , întreținerea și repararea lor presupune un cost care tot dintr-un buget se fac . Mai întâi ar trebui sa lucram la miserupismul de care dam dovada , și sa fim mult mai responsabili cu ce facem , când vom avea grija de aceste bunuri se vor diminua și costurile de reparații și mentenanță va fi mai ieftina .
-
Bicicletele sunt chinezarii ieftine, nici cu un singur utilizator nu ar rezista. Bunurile de folosinta publica trebuie sa fie robuste si durabile de la inceput. E usor sa dai vina pe oameni fara sa te gandesti ca din cauza coruptiei avem lucruri care se strica stand.
RATT e o societate comerciala. Ca orice societate comerciala nu trebuie sa inregistreze pierderi. Serviciul de inchiriere gratuita a bicicletelor cum a fost gandit de CLT inregistreaza pierderi si trebuie oprit. E simplu! Ori lanseaza unul nou in care se va percepe o taxa, ori CLT va trebui sa il subventioneze (ca in cazul pensionarilor). Asta nu inteleg nici guvernantii: nu exista gratuitate/preturi fixate in economia de piata, cineva trebuie sa plateasca acel serviciu/diferenta de pret.
-
Prin definiție, orice serviciu gratuit va înregistra pierderi, că dai ceva fără să iei bani. Serviciul nu a fost creat pentru profit ci pentru alte beneficii, legate de diminuarea poluării/ creșterea stării de sănătate a cetățenilor.
-
Bicicletele le scoți din stație cu CARTELA DE ABONAMENT… PE CARE O PLĂTEȘTI. Ești cumva cu partidul? Bolnavi după bani, numa bani bani bani bani bani, toată lumea vorbește de bani dar toți sunt săraci că banii ăia se duc in mare parte înapoi la stat prin taxe, și voi ca o adunătură de vite acceptați mizeriile astea. Vreți bani pe orice, numa bani aveți în cap, de aia suntem atât de dezbinați, din cauza banilor. Spălați pe creier, nu o sa va mai reveniți veci pururi.
Eu sunt destul de sigură că și serviciul STPT merge în pierdere, mai ales cu toate gratuitățile pentru elevi și studenți… Dar asta nu înseamnă că îl desființezi. Serviciile de transport public, biciclete, etc aduc beneficii sociale nu venituri.
Sa-l desfiinteze pe director, si din slariul pe care nu-l va mai primi se vor acoperi “pierderile” de la VeloTM. Simplu.
Sistemul nu este bine conceput, sa uitati cum merge sistemele gen Velib/bikesharing in alte orase din Unionea Europeana, totul se face pe telefon sau la locul unde sunt biciclete, doar in Romania/Timisoara vedem un sistem de bikesharing unde trebuie sa te inregistrez inainte la un punct de vanzare a STPT…. personal din cauza asta nu am folosit aceste biciclete niciodata. Cand vedem cat de usor putem inchiria trotinetele in comparatie, nu e de mirare de ce BikeTM e la pamant…. Ar trebuie sa schimb tot sistemul sau poate sa face un contract cu Bolt/Lime pentru a aduce si biciclete electrice de bikesharing in oras, precum cum se face in Dubai unde sunt statii cu biciclete electrice care sunt gestionat de echivalentul Bolt/Uber de acolo (Careem se numeste) si merge extrem de bine…
-
da da, sa faca bani bolt lemon :)) destept esti si tu, ti greu sa te opresti 5 min la un chiosc de aia nu ai folosit tu.
..mars si tu si frit, l-am votat cu 2 maini sa scap de nebun si am dat de un tantalau-
User Experience/parere face totul, daca il ignori nu te plange ca sistemul VeloTM nu este folosit… sistemul de tip “comunist” cu documente si inregistrare la doar anumite chiosc/sediu, acest lucru nu mai este adecvat in vremea noastra. Inca o data, vezi cum functioneaza in alta parte, cel probabil esti un budgetar car nu a iesit din tara niciodata si care este multumit de felul in care lucrurile merg prost.
-
serviciul trebuie MODERNIZAT nu desfiinat. De cand a fost implementat nu s-a imbunatatit mai deloc, ba chiar s-a degradat. Bicicletele sunt in stare proasta foarte multe, statiile de biciclete nu functioneaza cum ar fi normal in anul 2023, pistele sunt varza in mare parte…deci nu serviciul e prost ci managementul acestuia
phiii cati socialisti la timisoara😂🤣😂 Ia vedeti voi punctul 10 din sedinta de consiliu local din 27.12.2022 sa va lamuriti care-i treaba cu desfiintarea, ce argumente pro si contra s-au adus pentru “green revolution” ivelo si de catre cine.
#privatizarea utilitatilor
#prosteala verde
#revolutia bunei guvernari 😂🤣😂
#🤪