Consilierii judeţeni PDL s-au împotrivit alcătuirii comisiei, ba mai mult – au refuzat să facă parte din comisie, deşi aveau dreptul să-şi numească un reprezentant. La fel şi consilierii judeţeni ai PP-DD, care au spus, de asemenea, pas. Până la urmă, comisia s-a format, cu oameni din consiliul judeţean şi cu reprezentanţii partidelor (consilieri judeţeni) care au vrut să facă parte din această comisie, iar proiectul prin care se aprobă asocierea dintre CJ Timiş şi CNCFR SA şi comuna Remetea Mare a trecut la vot.
„Cred că e mai bine să purtaţi răspunderea până la capăt, o să rămână o comisie formată numai din PSD. Noi nu dorim să intrăm în alte sfere după ce se întâmplă ceea ce se întâmplă. Suntem pentru înfiinţarea acestui centru intermodal, dar nu oricum şi nu în condiţiile pe care le puneţi. Noi nu mai propunem pe nimeni, bine?”, i-a spus consilierul judeţean PDL Tiberiu Lelescu preşedintelui CJ Timiş Titu Bojin.
Consilierul judeţean PDL Marius Martinescu a propus două amendamente prin care cumpărarea de terenuri să se facă în baza unor legi în vigoare, pe care acesta le consideră necesare pentru acest pas. Au picat amendamentele.
„Suntem exact în situaţia prevăzută de legea 255 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică. Legea transferă în domeniul public al consiliului judeţean. Este o cumpărare, nu este o vânzare pe genunchi. Eu vă propun să revedeţi aceste două amendamente. Noi suntem de acord, grupul PDL, să votăm integral acest proiect, cu singura condiţie să ne acoperim cu cadrul legal existent în momentul de faţă, Legea 33 şi Legea 255”, a spus Martinescu.
Până la urmă, proiectul a trecut în forma iniţială. La şedinţa de plen a CJ Timiş a luat parte şi deputatul PDL Alin Popoviciu, care spunea, nu demult, că centrul intermodal nu are nicio şansă să se realizeze la Remetea Mare. L-a abordat pe preşedintele CJ Timiş după şedinţă, pe hol. Popoviciu i-a spus lui Bojin că din toate studiile de fezabilitate doar Timişoara şi Iaşi au probleme. Mai sunt Braşov şi Suceava în cursă.
„Timişoara e cea mai avansată. Iaşiul nu are nimic. Avem contract cu CNCFR, suntem singurii, e contract semnat”, a spus Bojin.
Popoviciu i-a spus lui Bojin că în urma documentaţiei primite de la Bucureşti este imposibil ca până în 30.06 să fie în grafic pentru a putea depune cererea de finanţare. „Eu vreau să vă ajut, să nu mai promiteţi, că nu are rost”, i-a spus Alin Popoviciu preşedintelui CJ Timiş.
Bojin i-a răspuns că au fost mai mulţi deputaţi ai puterii să se intereseze de acest proiect – Cătălin Tiuch şi Ilie Sârbu, iar centrul e în linie dreaptă. „Eu te rog să insişti să-l facem. La asta suntem cei mai avansaţi. Celelalte consilii judeţene nu au documentaţia aprobată. Centrul intermodal se va realiza. Nu s-a realizat pe proiectul de buget 2007-2013, se va realiza pe 2014-2020. Nu o să cumpărăm un teren ca să dăm cu piciorul în el, îl vom folosi, se va face acolo centru intermodal”, a spus Titu Bojin.
Pentru centrul intermodal s-a primit avizul de principiu şi oportunitate privind demararea investiţiei în judeţul Timiş. Este singurul centru intermodal care se va face la nivel de ţară, care şi din punct de vedere al studiului de oportunitate şi analizei cost-beneficiu se pretează a fi în judeţul Timiş, spune conducerea CJ Timiş.Prin Programul Operaţional Post Transport va fi finanţat un singur centru la nivel naţional – cel din judeţul Timiş, spun autorităţile. Valoarea devizului general este de aproximativ 18 milioane de euro, din care finanţarea pe fonduri europene este de aproximativ 16 milioane de euro, iar diferenţa de 2 milioane de euro cofinanţare şi restul de cheltuieli neeligibile sunt susţinute de către CNCFR, prin calitatea de lider de proiect pe care o are în acest program operaţional. Consiliul judeţean, în urma încheierii contractului de asociere în participaţiune, în calitate de partener în acest proiect, are obligaţia de a rezolva situaţia terenului şi accesul din punct de vedere rutier. Din punct de vedere al accesului feroviar, obligaţia revine liderului de proiect – CNCFR. Trebuie cumpărate aproximativ 30 de hectare la Remetea Mare, iar proiectul trebuie să înceapă în acest an. Termenul de finalizare este sfârşitul anului 2015.
Ce este acest centru intermodal? O platformă unde are loc schimbul de mărfuri de pe mai multe căi de transport. Se va face o platformă betonată, se vor pune containere, se vor asigura logistica, infrastructura, utilităţile. Reţeaua transeuropeană de transport pune accent pe transportul intermodal, care este văzut ca o soluţie de mobilitate sustenabilă, prietenoasă cu mediul. Politicile europene de transport promovează combinarea mai multor moduri de transport într-un sigur lanţ logistic.
“Eu sper ca anul acesta să înceapă lucrările, nu vreau să dau termene până nu este totul semnat. Tot ce a ţinut de consiliul judeţean a fost făcut. Conducerea CJ Timiş nu poate să facă de acum înainte mai mult decât a făcut. Din punctul nostru de vedere este un proiect realizat. Ceea ce domnul Popoviciu vorbeşte, sigur la nivel naţional poate fi realizat mâine sau poate fi realizat peste un an de zile. Dar cred că nu are dreptate în ceea ce spune şi ar trebui să se abţină, atât timp cât vede clar că contractual cu CNCFR e semnat”, a spus Titu Bojin, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!