Conducerea Primăriei Timișoara merge mai departe cu planurile de a închide tot centrul istoric pentru mașini. În ultimii ani tot mai multe străzi au devenit pietonale, așa că se pregătesc transformări de acest fel pentru alte trei străzi. Se așteaptă însă după un aviz de la Mediu.
În vara anului 2015, reprezentanții primăriei anunțau că cinci străzi din Cetate, care nu au mai intrat în proiectul de reabilitare cu finanțare europeană, vor deveni pietonale, după asfaltare: Augustin Pacha, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai, Victor Vlad Delamarina și Gheorghe Lazăr. Urmează alte trei: continuarea lui Gheorghe Lazăr până la str. Gh. Dima, Emanoil Ungureanu (n.r. perpendiculară pe Gh. Lazăr) și General Eremia Grigorescu (paralelă cu Gh. Lazăr).
Primarul Timișoarei a anunțat încă de acum trei ani că vrea să interzică traficul auto în Cetate și să îl transforme în zonă de promenadă, dar s-a lovit de birocrație. Are nevoie de aviz de mediu.
„Este de neînțeles, aș spune, cum să avem probleme pentru aceste străzi? Sunt străzi unde nu este niciun milimetru pătrat de spațiu verde, niciun fir de iarbă. Vrem să le transformăm în străzi pietonale, cu ocazia reabilitării, după modelul după care am făcut această porțiune din Gh. Lazăr. Nu e păcat, de exemplu, că de la Piața Libertății și până la Liceul Lenau să vedem plin de mașini, când această stradă ar putea fi făcută ca și porțiunea dintre Piața Unirii și Lenau. Acolo ar putea să fie terase, loc de promenadă în completarea a ceea ce avem deja ca spațiu de promenadă. Ne bagă nu știu ce comisie, ca și cum nu ar fi evident că aici ar trebui dat avizul de mediu. Noi îmbunătățim parametrii de mediu prin faptul că nu mai intră mașinile. Noi punem presiune și mi-ar plăcea să fie alături de noi și cetățenii când vorbim despre aceste lucru. Eu nu știu ce s-a întâmplat în țara asta, dar la orice să simți că ești boicotat. Asta este senzația, că tu vrei să faci ceva bun pentru oraș. Nu faci ceva bun pentru Robu. N-ar trebui să colaborăm toate instituțiile, să ne ajutăm unii pe alții? Eu ajut pe toată lumea care vine la mine cu o problemă. Am toată deschiderea”, a explicat primarul Timișoarei.
S-a așteptat mult după avizul de mediu și când a fost transformată în pietonală bucata de Gh. Lazăr dintre Ungureanu și Piața Unirii.
Vă reamintim, în ultimii ani, de când au început lucrările de reabilitare a centrului istoric, în zona centrală au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, prin transformarea a zece străzi în pietonale: Sergent Constantin Mușat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Fără Nume 2, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu și Enrico Carusso. Acestora li s-au mai adăugat și alte cinci străzi – Augustin Pacha, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai, Victor Vlad Delamarina și Gheorghe Lazăr, iar acum urmează să devină pietonale continuarea lui Gheorghe Lazăr până la str. Gh. Dima, Emanoil Ungureanu și General Eremia Grigorescu.
Cât despre o parcare mare în apropierea centrului istoric, primarul a recunoscut că Timișoara nu va avea parcări subterane în Cetate, dar spune, de câțiva ani buni, că se caută o soluție pentru amenajarea unei parcări supraterane. Anul acesta se fac studii, pentru „construcția de structuri de parcare în zona centrală”, pe străzile Gheorghe Dima și pe Bd. I.C. Brătianu.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1823125″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!