Aleşii locali timişoreni au aprobat, la începutul lunii august, noile organigrame pentru aparatul de specialitate al primarului, Direcţia Fiscală, Poliţia Comunitară şi Direcţia de Evidenţă a Persoanelor. Noile organigrame au fost elaborate potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 63 din 2010, prin care a fost stabilit un număr maxim de posturi pentru administraţiile publice locale, în funcţie de normativele de personal trimise Primăriei Timişoara de prefectul de Timiş Mircea Băcală. Numărul de posturi a fost calculat în funcţie de numărul de locuitori.
Per total, din aparatul de specialitate al primarului şi celelalte servicii înfiinţate prin hotărâri de consiliu local care se încadrează în prevederile OUG 63 ar fi trebuit să fie daţi afară 209 angajaţi. Până acum nu a fost nimeni pus pe liber, potrivit reprezentanţilor Direcţiei de Comunicare a primăriei.
La Poliţia Comunitară Timişoara ar trebui să rămână 311 angajaţi, numărul maxim de posturi admis, fiind prevăzut un post la 1.000 de locuitori. Şeful Poliţiei Comunitare Timişoara, Doru Spătaru, spune că se lucrează la punerea în aplicare a OUG 63 şi după reorganizare ar trebui să plece 36 de oameni de la Poliţia Comunitară, principalele criterii după care se vor face concedierile fiind, potrivit legii, calificativele profesionale obţinute de-a lungul anilor, abaterile şi sancţiunile disciplinare.
La Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara, care funcţionează în subordinea consiliului local, din 101 posturi aprobate iniţial şi 63 ocupate ar fi trebuit să rămână 48 de angajaţi.
Primăria Timişoara a contestat în instanţă adresa primită de Prefectura Timiş prin care i se comunicau normativele de personal potrivit OUG 63, unul dintre motive fiind faptul că la calcularea numărului maxim de posturi la Evidenţa Persoanelor şi Poliţia Comunitară reprezentanţii prefecturii au ţinut cont de un recensământ vechi, de numărul de locuitori ai oraşului comunicat de Institutul Naţional de Statistică, şi nu cel existent potrivit datelor de la Evidenţa Persoanelor, care este mai mare. Recent, municipalitatea a primit câştig de cauză în instanţă, ceea ce înseamnă că unii dintre funcţionari putea scăpa de concediere.
De asemenea, cei de la primărie au atras atenţia că Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara sunt arondate încă 28 de localităţi din judeţ, de a căror populaţie nu s-a ţinut cont la stabilirea numărului maxim de posturi.
Dacă iniţial reprezentanţii municipalităţii timişorene avertizau că de la 1 septembrie 2010 nu vor mai asigura serviciile necesare pentru aceste localităţi dacă trebuie să facă reduceri mari de personal, acum autorităţile locale s-au răzgândit şi au revenit asupra acestei decizii.
Instanţa a admis cererea primăriei de suspendare a adresei prefectului, spun reprezentanţii municipalităţii. Oricum, prefectul a anunţat că va face recurs la decizia instanţei, deci lucrurile nu sunt bătute în cuie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!