„Podul Solventul face un pas uriaș înainte. Documentația a trecut de ultimul for tehnic înainte să intre în Consiliul Local. Următorii pași sunt obținerea avizului de mediu și a autorizației de construire”, anunță viceprimarul Ruben Lațcău.
De documentație se ocupă firma FIP Consulting, din București, împreună cu alte șase firme: Gauss, PFA Batovschi Corneliu Traian – expert evaluator, Urban Proiect Grup, Novensa, Vireo Enviroconsult și Walhalla Invest Prodcomimpex.
Viitorul pod vine în completarea pasajului în construcție. Acesta va completa partea vestică a Inelului 4 și va lega zona Mehala-Ronaț-Blașcovici de Dâmbovița și Calea Șagului.
Vă reamintim, la începutul lunii aprilie, reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului Timiș au transmis că pământul de sub fostul combinat chimic din Timișoara este contaminat. Platforma Solventul se întinde pe o suprafață de aproximativ 43 de hectare, astfel că nu toate suprafețele sunt contaminate și nu toate sunt contaminate în același fel.
Ținând cont însă de această situație, în urma consultărilor cu ADR și Agenția de Mediu, s-a decis ca proiectul să fie autorizat și executat în două loturi diferite. Primul lot include noul pod și legătura până la Bulevardul Dâmbovița. Al doilea lot va lega Splaiul Titulescu de Strada Gării și va trece peste platforma industrială Solventul.
„Separarea face posibilă obținerea avizului de mediu pentru pod mai repede, pentru că nu se suprapune cu situl contaminat. Celălalt lot va fi dat în lucru după decontaminare, avizare și autorizare.
Lucrările vor costa aproximativ 220 de milioane de lei. Este vorba de cel mai mare proiect al primăriei de la Revoluție încoace, dar și de primul pod nou în Timișoara în ultimii 30 de ani. Acesta nu va duce doar mașini, pietoni și bicicliști peste Bega, ci va uni de asemenea linia de tramvai de la Nord de Bega cu cea din Sud.
Investiția completează Inelul 4 Vest. Este cheia pentru a rezolva traficul din interiorul Timișoarei și e principala prioritate din următorul ciclu financiar european. Doar printr-o nouă rută de tranzit Nord-Sud putem degreva bulevardele existente, inclusiv Calea Șagului”, precizează Ruben Lațcău.
În ceea ce privește Pasajul Solventul, acesta va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și va fi construit în continuarea străzii Bogdăneștilor, aflată acum în șantier pentru modernizare. Pasajul va avea o lungime totală de 87,10 metri, va avea linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete și va trece pe sub zece linii de cale ferată. Valoarea proiectului este de aprox. 111 milioane de lei.
Pe aceeași temă:
FOTO. Proiectanții viitorului pod de la Solventul ne arată la ce lucrează
Aproape 9 milioane de euro de la Ministerul Dezvoltării pentru Pasajul Solventul din Timișoara
Trimite articolul
Xsuper veste. dar vom avea legatura intre psaj si pot pentru o fluidizare maxima ?
-
Mda dar dai in dambovita cu o banda pe sens
-
Poate vor face linia de tramvai accesibila si masinilor.
-