Cea mai disputată porțiune din autostrada care traversează Banatul, aflată în construcție, cea cu ecoductele de pe lotul 2, ar putea fi trimisă spre licitație în perioada următoare. Fără acest lot, unul dificil, autostrada nu poate asigura o legătură coerentă spre vestul țării, respectiv Sibiu. Acum Compania de Drumuri își dorește stabilirea unui constructor care să demareze lucrările cât mai rapid. Un prim pas în acest sens ar putea fi făcut chiar într-o lună.
„Documentația pentru secțiunea E este în acest moment în lucru. Intenția este ca documentația să fie trimisă în maxim o lună, adică în mai, către cei de la ANAP (n.r. Agenția Națională pentru Achiziții Publice)”, am aflat de la Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere din România.
Celebrul lot cu „tuneluri pentru urși” a fost scos din contractul cu societatea care a construit lotul 2 din Lugoj – Deva de către fostul ministrul Răzvan Cuc. Apariția ecoductelor a fost necesară după schimbarea proiectului inițial ca urmare a actualizării studiului de mediu. În proiect au fost incluse inițial trei tuneluri, pentru ca ulterior două să fie unite.
Valoarea lucrărilor pentru acest tronson a fost apreciată la aproximativ 170 de milioane de euro, lucrările incluzând două tuneluri în locul unor deblee de mari dimensiuni și pericol de prăbușire, prelungirea unui viaduct din proiect și realizarea unuia nou.
Acest tronson ar urma să fie construit între Margina, acolo unde se termină cei 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva deja construiți, până la Holdea, acolo unde pe lotul 3 a fost demarată realizarea unui nou nod rutier.
Citiți principiile noastre de moderare aici!