Un proiect de hotărâre depus în luna martie de consilierul local Marius Craina de la Pro România a fost publicat în iulie pe site-ul primăriei. Acesta spune că persoanele din conducerea primăriei sunt obligate să-și publice diplomele de studii. Ar putea fi acoperite notele și mediile, dar ar trebui să se vadă anul începerii studiilor și anul încheierii acestora. Tot Marius Craina a propus, în martie, ca primarul, consilierii locali și viceprimarii orașului să publice pe site-ul primăriei câte o fotocopie a unui act de identitate pe care să se vadă numai localitatea de domiciliu. Cu protejarea datelor cu caracter personal.
Cele două proiecte fac referire la „promovarea transparenței instituționale” și vor ajunge în curând pe mesele consilierilor locali.
„Se instituie în Primăria Timișoara obligativitatea ca primarul, viceprimarii, consilierii personali ai acestora și toți angajații cu funcții de conducere să-și publice pe site-ul oficial al primăriei fotocopii după următoarele acte de studii: diploma de bacalaureat; diploma de licență; diploma de master (dacă e cazul) diploma de doctor (dacă e cazul). Având în vedere că unele diplome, în funcție de perioada când au fost emise, au înscrise notele/media pe fața 1, iar altele pe fața 2 (verso), pentru a asigura egalitatea de tratament, notele/media aflate la vedere pot fi acoperite. Sub fiecare diplomă, se va indica perioada efectuării studiilor respective, sub forma: anul începerii studiilor – anul încheierii studiilor”, scrie într-unul dintre cele două proiecte.
Dacă proiectul este adoptat, persoanele din conducerea PMT trebuie să depună actele la primărie în cel mult două săptămâni de la intrarea în vigoare a hotărârii.
Domiciliul la vedere
În cel de-al doilea proiect de hotărâre se specifică faptul că atât primarul, cât și viceprimarii și consilierii locali trebuie să își facă public domiciliul.
„Având în vedere prevederile Codului administrativ art. 160 alin. 1 litera c, respectiv art. 204 alin. 2 litera c, se instituie pentru aleșii locali ai Municipiului Timișoara – primar și consilieri locali, inclusiv viceprimari, obligativitatea ca pe parcursul mandatului să aibă pe site-ul oficial al Primăriei Timișoara fotocopie după cartea de identitate sau după pagina de rigoare din pașaport în care să se vadă localitatea în care au curent domiciliul”, scrie în acest proiect.
Datele cu caracter personal vor fi acoperite. Cei din conducerea PMT ar trebui să se conformeze într-o săptămână, după intrarea în vigoare a hotărârii.
Vă reamintim, domiciliul lui Dominic Fritz este de câteva zile un subiect de investigație în Prefectura Timiș, după o sesizare făcută de un cetățean. Reclamantul cere „să se constate încetarea de drept a mandatului, încă de la numire” al primarului Fritz și se bazează pe art. 160, alin. 1, lit. c din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, care face referire la „încetarea de drept a mandatului primarului”, la „schimbarea domiciliului într-o altă unitate administrativ-teritorială”.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
Xpai cum sa le faca publice daca nu le are???
dar de ce nu le-a facut publice deja????
FRITZZZ cum era cu transparenta aia?
Hoți striga hți !!!
USR+ erau adepti : transparentei ,fără penali ,fără ordonate pe justitie si ce sa vezi zilnic sunt inclalcate aceste slogane .
Niciodată… Vise tată!!
Fritzimitzi,
ai vreo diploma valabila in afara de gimnaziu?
Daca nu, se rezolva. Baietii e meseriasi in d-astea – Canon, Brother, Minolta…
Modifica si veterinarului hartoagele ca sa-l poti pune director la filarmonica.
In Freiburg n-ai putea sa faci tu ghidusii din astea. De-aia ai venit aici.
Bai ce nu intelegeți ca România este din nou condusa de securitate !!!
România acuma este condusa de clanurile mafiote SRI și SIE .
PNL = SRI
USR+ = SIE
-
KGB = PSD